Vi bruger en masse penge på at delatge i udstillinger og messer hvert år. Men nu syntes jeg det er på tide vi for solgt noget mere når vi er afsted for at retfærdiggøre at vi deltager.
Vi sælger dæk og fælge.
Da vi ikke ved hvilke fælge kunderne vil have og hvilke biler de evt kører i kan vi ikke lige aflevere varen på standen. Så der er altid en mulighed for at springe fra da vi alligevel ikke kan give dem varen på messen
Slf præver vi at lukke alle de handler vi kan på stedet så kunderne ikke springre fra
Vi har har også prøvet at tage en masse mindre tilbehørs ting med som vi kan sælge/ aflevere på standen med det samme og det går der lidt af slf.
Vi laver også special priser på messen og i ugen efter vi de ikke kan bestemme sig
Hvad har i af trix ? Hvordan kommer i af med en messe varer på messer.
Slf kan man vælge at se messer som promovering af sit firma udelukkende men i disse tider skal der sku sælges noget når vi er afsted syntes jeg.
Har i en webshop? HVis i har, hvorfor har i så ikke en bærbar med på udstillingen - og kan vise kunden på stedet hvad han kan købe. Foretage købet omgående.
Hej Martin; jeg har ikke lige erfaringer indenfor dæk m.v. så ved ikke lige hvad der skal til for at sælge mere dirkete på messerne. Men jeg kan forstå at du har en webshop, så hvad med at lave en konkurrence for alle dem som tilmelder jeres nyhedsbrev evt. svare på et par spørgsmål, derved kan du efterfølgende fange kunderne via spændende nyhedsbreve, hvor du evt. sammen med gode tilbud giver et par gode råd med oveni?
Prøv evt. at medbringe nogle søde modeller på messen, hvor folk kan få taget et billed med hende / dem. Det vil helt sikkert give meget mere opmærksomhed for jeres stand, hvilket i sidste ende forhåbentlig giver flere salg.
Nu er det jo utroligt svært at komme med kvalificeret råd, da jeg ikke kender til, hvordan I kommunikere med de besøgende. Nok det der er mest interessant, hvad siger de, når de siger ja men mener nej?
Noget tyder på, at de måske bare siger ja tak, fordi de bliver revet med stemningen og så når de kommer hjem, får de tænkt over tingene og vælger derfor fra til sidst.
Nu da I ikke kan hive alle jeres varer med ind til messen, hvorfor så fokusere på salg? Hvorfor ikke fokusere på, at I bliver husket?
Så når de har brug for dæk og fælge, vil de søge på jeres webshop eller besøg jeres butik.
Nu er det jo ikke små penge man skal købe for, så jeg tror afgjort at den personlige kontakt og tillid vægter højt, når kunderne skal ligge pengene. Fordi de ikke vil købe katten i sækken.
Her er mit råd til dig. Skabe en tillidsvækkende samtale med de besøgende og give dem 90 dages fuld returret på alle dæk og fælge, ved køb på messen. Kunden betaler selv for retur fragten og varen og emballage skal modtages ubeskadiget. En særaftale som de skal underskrive ved køb.
Jeg kan forstille mig, at ingen af jeres konkurrenter på messen har et lignende tilbud. Og det fanger de besøgende med det samme.
Ja, der kommer måske nogle retur, men hvad gør det, når I alligevel har tjent langt mere end tidligere.
Jeg håber, at mit råd kan inspirere dig videre i dine tiltag.
Hej Martin; jeg har ikke lige erfaringer indenfor dæk m.v. så ved ikke lige hvad der skal til for at sælge mere dirkete på messerne. Men jeg kan forstå at du har en webshop, så hvad med at lave en konkurrence for alle dem som tilmelder jeres nyhedsbrev evt. svare på et par spørgsmål, derved kan du efterfølgende fange kunderne via spændende nyhedsbreve, hvor du evt. sammen med gode tilbud giver et par gode råd med oveni?
100 % enig
Få lavet et par store roll ups med evt billeder af gevinsten "VIND NYE ALUFÆLGE BLA BLA"
og så ellers bare få tilmeldt nogle kunder til jeres nyhedsbrev.
Man kan jo håbe på at folk der ikke har en bil, ikke deltager i konkurrencen!
Og hvis du har nogle gode tilbud så skal kunderne i nyhedsbreve nok reagere på dem!