Hej Amino,
Skal lige bruge et har hurtige guidelines fra nogle af regnskabseksperterne herinde...
Jeg sidder i fast job og har fået tilbuddet om at starte en dansk afdeling af en udenlandsk virksomhed. For at jeg skal gå ind i det er der dog lidt forskelligt der skal falde på plads, jeg skal betale for at få lavet en mindre markedsundersøgelse, jeg har købt et kursus, og der vil være en del rejse aktivitet alt i alt løber det nok op i 75.000kr Jeg har oprettet et IS som jeg senere vil konvertere til ApS hvis det hele falder på plads, men hvis det nu ikke gør, er der så noget jeg skal være særligt opmærksom på når jeg laver mit årsregnskab? Der vil ikke være nogen indtægter i år, men underskuddet skal kunne trækkes fra i skat. Er det lige ud af landevejen, eller skal man have en revisor ind over, det drejer sig om max 10 bilag, og det skal foregå efter bogen. |
Hvis du har oprettet et IS, så må du have en partner med i firmaet også?
Allerede når en partner inddrages, så er der en masse ting du bør tage højde for. Jeg vil derfor anbefale dig at tage fat på en revisor eller bogholder med fokus på I/S, som kan hjælpe dig/jer igennem årsregnskabet, og måske rådgive lidt om, hvordan I håndterer virksomheden bedst muligt.