Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag af undersøgelser før opstart

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

 

Skal lige bruge et har hurtige guidelines fra nogle af regnskabseksperterne herinde...

 

Jeg sidder i fast job og har fået tilbuddet om at starte en dansk afdeling af en udenlandsk virksomhed.

For at jeg skal gå ind i det er der dog lidt forskelligt der skal falde på plads, jeg skal betale for at få lavet en mindre markedsundersøgelse, jeg har købt et kursus, og der vil være en del rejse aktivitet alt i alt løber det nok op i 75.000kr

Jeg har oprettet et IS som jeg senere vil konvertere til ApS hvis det hele falder på plads, men hvis det nu ikke gør, er der så noget jeg skal være særligt opmærksom på når jeg laver mit årsregnskab? Der vil ikke være nogen indtægter i år, men underskuddet skal kunne trækkes fra i skat.

Er det lige ud af landevejen, eller skal man have en revisor ind over, det drejer sig om max 10 bilag, og det skal foregå efter bogen.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har oprettet et IS, så må du have en partner med i firmaet også?

Allerede når en partner inddrages, så er der en masse ting du bør tage højde for. Jeg vil derfor anbefale dig at tage fat på en revisor eller bogholder med fokus på I/S, som kan hjælpe dig/jer igennem årsregnskabet, og måske rådgive lidt om, hvordan I håndterer virksomheden bedst muligt.

 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov sorry fejl, det er bare et personligt ejet selskab og der er kun mig

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør jo det hele meget simplere.

Hvis du kender moms- og skattereglerne, så er det bare at gå i gang med regnskabet selv. 10 bilag er jo ikke det store Big Smile 

Hvis du er i tvivl, så tag fat på en revisor eller bogholder. Der er mange på Amino, som gør det for en god pris.

Du er også velkommen til at tage kontakt til mig, så skal jeg rådgive dig, og jeg kan hurtigt opstille dine få bilag for dig i et regnskab. Det kan ikke tage mere end maks 30 min., og så har du alle tal serveret til din selvangivelse.

Læs mere om hvem jeg er her: Bogholder og Revisor.

 

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke så meget det at stille det op, jeg skal bare vide om der er noget særlgt man skal tage stilling til når der ikke er nogen indtægt, og hvis undersøgelsen nu viser at markedet ikke er gunstigt, så lukker jeg selskabet pr 31/12 og så vil jeg helst ikke ind under "hobby virksomhed" elelr skatte spekulation.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter skattereformen er adgangen til fradrag for etableringsudgifter begrænset herunder omkostninger vedr. markedsundersøgelser, advokat- og revisonsbistand mv., så det er under alle omstændigheder et spørgsmål, om du har fradrag for alle dine udgifter. Der er en overgangsregel for 2009-2010.


Det hele står i ligningsvejledningen her (scroll langt ned - du får hele indholdsfortegnelsen, inden du kommer til teksten): http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=102525&vId=203350&i=28#i102525.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for link, må lige nærlæse det, og se om jeg kan gennemskue henvisningerne, er det noget du kan hyres til at rådgive om, igen skal vi ikke på den gale side af stregen, men synes ærlig talt det er lidt træls hvis der skal være for beskattede penge

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sansir

Hvis vi bevæger os i "grænselandet" skal vi finde den helt rigtige ekspert til at hjælpe dig, og det er nok ikke mig. Men jeg kan guide dig igennem processen og hjælpe med at vurdere, hvad det er nødvendigt at gøre. Send en mail til mig på post@regnskabsskolen.dk, hvis du synes, du har brug for hjælp.

Dbh
Anette Sand
http://regnskabsskolen.dk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Sansir:

...hvis undersøgelsen nu viser at markedet ikke er gunstigt, så lukker jeg selskabet pr 31/12 og så vil jeg helst ikke ind under "hobby virksomhed" elelr skatte spekulation.

Generelt om udgifter til undersøgelser af nye markeder og etablering af virksomhed kan siges, at der KUN er fradragsmuligheder, HVIS der etableres en virksomhed.

Så du har ikke fradrag for udgifterne, hvis der ikke etableres en virksomhed bagefter. At drive virksomhed = at have omsætning/salg, og ikke om der er registreret CVR-nr.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

SKAT går altså ikke ind og tager del i din risiko i at starte op. Der er mange iværksættere, som kommer i klemme i dette, og tror det modsatte.

Personligt ville jeg synes det skulle være fradragsberettiget at forsøge at starte en virksomhed, men SKAT har nok vurderet, at der vil være for mange lykkeriddere, som vil udnytte systemet, hvis de går ind og tager del i risikoen.

Så det er altså kun, hvis du starter virksomheden op bagefter, at du kan trække dine udgifter fra.

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)