Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook Places - check in og få rabat

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Meget sigende for denne meget spændende nyhed, er dette måske ikke den rigtige kategori på Amino.

Nu opstår der nemlig meget snart en sammensmeltning af fysiske steder og facebook. På www.allfacebook.com kører i dag en nyhed, om nogle tests der bliver udført på Facebook Places (som er rullet ud i USA+UK, men som vi venter på i Skandinavien).

Kort sagt... check ind med din mobiltelefon i den fysiske butik (via GPS), og modtag en rabat eller et tilbud som du kan vise ved kassen... Når du gør det kan vennerne se du har gjort det... og så strømmer folk måske til..

"Thomas Bigum har modtaget 'Gratis kaffe' på Cafe HoldOpDetErSmart"

 Kan i ligesom jeg fornemme potentialet her?

 

Thomas bigum

På mit site skriver jeg mere om Facebook Places

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen Thomas,

Lige for at opfølge dette indlæg. så kan jeg som du selv, se et stort potentiale ved Facebook Places, nu har jeg allerede som en af de første i Aalborg oprettet nogle steder via places, igennem en amerikansk proxy, og det fungere rigtigt godt.

Der er dog fordele og ulemper ved at dele ens lokalition, godt er at vennerne kan se hvor man befinder sig, og det sociale netværk lettere kan findes, hvorimod det selvfølgelig også har en dårlig debat, ved at "tyven" ved hvornår han skal slå til i hjemmet.

Men når det er sagt, så tror jeg markedsføringsmæssigt, at der bestemt ligger guld i netop denne form for branding, det er smart, nemt at gøre det via de applikationer som er på vores smartphones, så ser meget frem til at se udviklingen i Danmark, for jeg ser kun muligheder :-)

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror helt sikkert at det bliver stort lige så snart Facebook Places åbner op i Danmark.

Jeg har i noget tid benyttet mig af Foursquare, som er stort set det samme. Her oplevede jeg også et særligt tilbud hos Telenor, da jeg checkede ind i en butik i nærheden. Her er det altså ikke kun når du tjekker ind i butikken, men også når du tjekker ind i nærheden.

Jeg tror det bliver kæmpestort, i takt med at flere og flere får smartphones. Derudover tror jeg at locationsdeling bliver endnu større når Facebook åbner op for det i Danmark. De fleste stiller større og større krav til at man kan samle alle applications samme sted, så derfor tror jeg at de fleste først får øjnene op for locationsdeling når Facebook åbner for det i Danmark.

Mht. om man skal være bange eller ej. Der ser jeg det som et spørgsmål om at sørge for at indstillingerne på Facebook er iorden.

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt tænke mig lidt statistik på dette område. Er mægtig interesseret både i FB places og mest FourSquare. 

Men hvor mange har smartphones? Hvor mange af disse har FB eller 3Square på den og bruger det til at tjekke ind her og der? Hvor finder man den slags statistik hmm ....

Sjovt at du har set den Telenor reklame, det er mere eller mindre den eneste jeg har bemærket! ;)

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Garde:

Jeg kunne godt tænke mig lidt statistik på dette område. Er mægtig interesseret både i FB places og mest FourSquare. 

Men hvor mange har smartphones? Hvor mange af disse har FB eller 3Square på den og bruger det til at tjekke ind her og der? Hvor finder man den slags statistik hmm ....

Sjovt at du har set den Telenor reklame, det er mere eller mindre den eneste jeg har bemærket! ;)

Det er også den eneste jeg har bemærket, så måske har det bare været et forsøg fra deres side :)

Jeg er ikke klar over at der findes statistik på det, men det kunne da helt klart være rart at få fat på. Dog er Facebook Places, som sagt, ikke kommet til Danmark endnu. Men jeg ser helt klart mange muligheder, eftersom at man kan være nogle af de første til at komme med på det når det starter op.

Personligt brugte jeg Foursquare rigtig meget. Jeg havde det så forbundet med min Facebook profil, så det poppede frem på min væg, hver gang jeg checkede ind. Jeg har dog fået rigtig mange kommentarer fra venner der føler sig irriteret af det. Men mon ikke det ændrer sig så snart at Facebook Places kommer til Danmark. Det fortæller jeg dem i hvert fald ;)

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, man kan være tidligt ude og på forkant og alt muligt andet. Og så når timingen er korrekt kommer de smarte forretningsfolk så og overhaler en ;)

Ikke for at være negativ, bare for at sige at det er vigtigt med en fornemmelse for skala.

Man kan forresten slå det fra at den skal dele på FB wall'en, så man kan tjekke ind uden at det kan ses andre steder end inde i 4square.. bare tryk på det blå f så det blir gråt :)

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Garde:

Man kan forresten slå det fra at den skal dele på FB wall'en, så man kan tjekke ind uden at det kan ses andre steder end inde i 4square.. bare tryk på det blå f så det blir gråt :)

Ja, det er jeg godt klar over. Jeg prøvede bare at være smart med de smarte og være en af de første ;)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)