Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg igang med Joomla??

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej

Vil du gerne selv kunne kode et webdesign ind i CMS, Joomla ell. Wordpress ? Eller hvilket plan tænker du, at du gerne vil i gang med ?

Som jeg ser det kan du vælge at sætte dig ind i hvordan man lave opsætning, aktikler etc. eller også kan du gå mere hardcore ind i det, ved at design og kode fra bunden, til enten wordpress eller Joomla. Selve koden og design-processen er stort set det samme.

Der findes en masse færdige lavet templates / themes på nettet til "allmost free" de fede koster 20 $, men der findes også gratis templates af forskellig kvalitet.
Der er masser af guides til hvordan man instalere J eller WP på et webhotel og derefter ligger et "Skin" template / theme på. Derefter er det bare at lave nogle artikler + menupunkter i administradelen i enten J eller WP.

Du kan også vælge at lave det hele selv, eller få en webdesign til at lave grafikken, og du så selv koder op til det CMS du vælge.

De fleste firmaer vil gerne have unikt design som passer til deres logo, eller designmanual. Så der er du nød til at kunne lave det fra bunden, da de færdige templates jeg beskrev er til fri afbenyttelser, eller bliver købt af mange.

Mine templates kan jeg hurtigt lave til enten J eller WP, da designet, html og CSS koden er stort set den samme.

Jeg vil sige at du faktisk ikke behøver at vælge, jeg vil mene at man sagtens kan lave website i både J og WP uden at læse ”raketvidenskab”

Jeg snakker selvfølgelig frontend-webdesign her, og ikke eks. hvordan man laver moduler eller andre ting i J eller WP.

Hvis du skriver hvilken vej du gerne vil, så skal jeg hjælpe dig i gang. Du er også velkommen til at kontakte mig pr. mail. eller PM

Thomas Kjær

Fra Odense
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 156
Fra  Symatic Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld den store skriftype. ;) Word "paste" er en dårlig ting.

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)