Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg igang med Joomla??

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Problemet er lidt at folk endnu ikke kender til CloudSprout, så når der bliver skrevet at man gerne vil lære Joomla for at kunne lave sites, så virker det naturligt for mig at gøre opmærksom på at der findes et alternativ som man i rigtigt rigtigt mange tilfælde vil blive glædere for og være væsentligt mere produktive med!

Det er lidt forbandelsen ved at introducerer en disrupter, alt hvad folk spørger efter er hurtigere heste :-)

PS: Jeg er glad for at CloudSprout var Macs i din analogi, selvom jeg ikke synes den holder da de fleste jo i forvejen kender begge muligheder. Hvor CloudSprout jo stadig har et stykke vej, før vi er ligeså kendte som Apple.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

I dette tilfælde synes jeg det er helt i orden at Lundsby byder ind med deres CMS. Spørger siger at han har "hørt meget om Joomla". Det er bestemt ikke i spørgers interesse ikke at kende alternativerne.

Nhm > Hvad er det for en hjemmeside du ønsker at lave? Der findes mange gode CMS løsninger, men ikke alle er velegnede til alle typer projekter. Joomla er forholdsvis kompliceret (i forhold til mange alternativer). Overvej WordPress eller vores - Sitemagic CMS (det er gratis) - hvis du vil have noget simplere.

Skriv gerne lidt om dine krav, så vi bedre kan rådgive dig.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Thomsen:

I dette tilfælde synes jeg det er helt i orden at Lundsby byder ind med deres CMS. Spørger siger at han har "hørt meget om Joomla". Det er bestemt ikke i spørgers interesse ikke at kende alternativerne.

Skype-Giggle

Jeg synes helt ærligt, at du leder meget ihærdigt efter et påskud for også at reklamere for dit produkt.

Trådstarter spørger konkret Hvordan kommer jeg igang med Joomla??.

Jeg mener bestemt, at min analogi med Mac/Apple forslag til købere af Windows computere holder 100%.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helt ærlig drenge come on, her må jeg sgu give John ret. 

Hvis I mener at trådstarter i sit spørgsmål, leder efter andre CMS systemer, jaså kan i jo trække det ud af alt. Det er indlæg som Jeres der er med til at ødelægge tråde (og indlæg som min egen :)) fordi i lige skal gøre opmærksom på Jeres eget produkt. 

I min optik er det unødvendigt og usmageligt. Faktisk lidt lige som denne video, i præker og præker, men der er jo ingen pandekage mix i Jeres CMS

 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skrev mit indlæg, fordi jeg synes at det ville være synd for vores trådstarter, hvis han skulle spilde en masse teknik tid, ved at rode med Joomla, når han kunne nå så meget længere med CloudSprout på mindre tid. Det er jo en af de kerne situationer som vores produkt, er skabt til at løse!

Jeg vidste godt at jeg bryd lidt ind, med en anden vinkel på problematikken. Når jeg alligevel gjorde det, var det fordi at jeg havde meget svært ved at se, hvilken skade det ville gøre, selv i værste tilfælde hvor Joomla, bare var produktet for vores trådstarter.

Jeg havde nok lidt for tralvt med at håbe på solskins sceneriet, hvor CloudSprout sætter vores trådstarter i stand til lave super fede sites og måske endda starte en glorværdig karrierer.

Men hvis der er nogle der har fået varige men, er kommet til skade eller på andre måder lidt overlast, så må de sende en mail, og så må jeg snakke med vores forsikringsselskab om der kan findes en kompensation.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Mange tak for jeres gode svar.

Jeg synes, det er helt okay, at der bliver gjort opmærksom på andre programmer.

Jeg er åben over for alle muligheder. Wordpress kunne måske også være noget for mig.

Jeg er ikke interesseret i noget der er for "let". Vil gerne udfordresSmile

Er der nogen, der kan fortælle lidt om ligheder og forskelle på Joomla og Wordpress.

På forhånd tak.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hep!

Jeg er også super glad for, at du ikke tog vores indlæg ilde op!

Jeg ved ikke om man kan sige, at CloudSprout er for let! Det er ikke et værktøj rettet imod private som f.eks. Monosite, Yola, etc. det er rettet imod professionelle, vores typiske test-designer koster imellem 800 - 1500 kr. i timen.

Om CloudSprout er noget for dig, har egentligt mere at gøre med om du er til kode eller til grafisk design. Altså om du er visuel eller matematisk anlagt. Hvis du har focus på det visuelle og føler dig hjemme i Photoshop, så er CloudSprout lige noget for dig.
Hvis du har focus på kode, så er Open Source CMS'erne nok et bedre valg til dig, ihvertfald pt.

Hvis du gerne vil kode vejen, og ikke har noget imod at det er lidt svært. Så ville jeg egentligt anbefale dig at kigge på Microsoft .Net platform, og bruge Open Source CMS'erne Umbraco eller Composite.
Fordelene ved .Net er, at det både på konsulent og job-siden, er betragteligt mere vellønnet end PHP vejen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Gi'r følgende meddelelse her:

Kan ikke finde siden :(

 

Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Jeg startede selv fra bunden af med Joomla fra nogle år siden.

 

Det hjalp mig rigtigt meget at starte med at læse manuellen til joomla.
http://help.joomla.org/ghop/feb2008/task048/joomla_15_quickstart.pdf

Desuden indeholder denne side meget info:
http://docs.joomla.org/Beginners

 

 

Mvh.
Glen

Pitstop1000.com
Funny videos, babes and stuff like that :-)


 


Side 2 ud af 3 (22 indlæg)