Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemstilling ang. landingssider - hvad ville du gøre?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis en hjemmeside solgte sko ville man som regel benytte forsiden som landingsside for søgeordet 'sko' og gå målrettet efter at optimere forsiden til at ranke på dette søgeord.

Men hvad nu hvis ens side har 2 eller flere meget markante produktgrupper, som der sælges lige godt af. Hvad benytter man så af landingsside og til hvilke søgeord.

Min problemstilling er noget ala dette:
Hjemmesiden sko-og-underbukser.dk sælger både sko og underbukser.

Lad os sige at søgeordene 'sko' og 'underbukser' begge har nogle rigtigt pæne søgevolumen, hvorfor det ville være fornuftigt at have landingssider til begge disse søgeord.

Ville i:
a: Forsøge at optimere forsiden sko-og-underbukser.dk som landingsside til begge søgeord
b: Lave en sko-og-underbukser.dk/sko og en sko-og-underbukser.dk/underbukser og optimere disse til landingssider for de 2 søgeord. -Hvad ville I i så fald bruge forsiden til?
c: bruge forsiden som landingsside for et af søgeordene, og oprette en side som i punkt b for det andet søgeord?

Fra Århus
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 169
Fra  WhiteAway.com hvidevarer Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der kun er tale om 2 produktgrupper og du er sikker på at der ikke kommer en tredje der har større søgevolumen ville jeg kører begge til forsiden.

Især når det er de to produktgrupper der fortæller hvad din hjemmeside handler om. ( Du sælger sko og underbukser. )

Du får selvfølgelig et problem hvis du udvider med en masse andre produkter så sko og underbukser kun er en del af dit sortiment men du faktisk er lige så meget t-shirt sælger som sko sælger.

Tilmeldt 12. Jun 07
Indlæg ialt: 37
Fra  Silicon.dk ApS Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ville jeg sige "it depends".... Hvad er killer feature'en på hjemmesiden hvad er det der fanger brugerens opmærksomhed og får dem til at klikke videre på hjemmeisden? Det ville jeg fokusere på. Hvis det er ligeligt fordelt imellem sko og underbukser og du i øvrigt er sikker på at du ikke vil udvide med flere ting, så er option a: udemærket.

Der er dog større potentiale for at nå position #1 i en søgemaskine hvis man fokuserer på en ting frem for flere samtidigt, og forsiden/index har også altid større potentiale end en underside (det er trods alt dén folk linker til primært)

Som regel fokuserer jeg selv på EN ting og omtaler/promoter nogle andre muligheder/features lidt længere nede på siden.

Vægttab.nu - gratis kalorietæller, nu også som iPhone app

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)