Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering i Google

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Michael

Jeg vil fastholde at en variant af en algoritme der vægter hjemmesider ved at beregne egenværdien af et polynomie af sammenhængsgrafen for internettet (eller et lokalt udsnit) ligger i kernen af effektive søgemaskiner.

Når jeg kalder sådan en algoritme "page rank type" - skyldes det at disse algoritmer matematisk set er variationer over Page Rank - godt nok med andre vægte, og polynomier, men alligevel ...

Når det er sagt, så kender jeg kun den akademiske side af søgningsteorien, og det kunne måske være spændende at invitere sådan en som dig fra erhverslivet til en gæsteforelæsning, næste gang vi kører et søgemaskinekursus.

Jeg aner ikke hvad googles toolbar gør, det kan godt være at den kaster en terning, og slår op i et horoskop, men jeg kender i hvert fald matematikken bag de fleste (publicerede) indekseringsalgoritmer.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

> men jeg kender i hvert fald matematikken bag de fleste (publicerede) indekseringsalgoritmer.

Din sidste kommentar er vigtig :)
Jeg betvivler på ingen måde din teoretiske viden, men der er nogle ting omkring publiceret materiale, som vi må forholde os til, når det handler om aktive søgemaskiner som Google, Yahoo, MSN og AskJeves (Teoma) - der er de fire absolut største.
 
  1. Vi kan ikke med sikkerhed vide om de teorier eller konkrete patenter der er publiceret faktisk anvendes eller ej. Det oprindelige PageRank patent har man kunne læse i mange år - men om det nogensinde har været brugt ved kun Google selv med sikkerhed. Vi andre må nøjes med at "gætte" os frem baseret på praktisk erfaring, teoretisk indsigt, analyser og reversed engineering på forskellige niveauer. Der er nok ikke nogen der har al den viden samlet, men det er min klare oplevelse når jeg mødes med alle de andre "æggehoveder" (som hver især ved en masse) til de store udenlandske konferencer, at der er enighed mellem de fleste af os om at PageRank er en død sild :)
  2. Vi kan ikke med sikkerhed vide hvilke andre teknologier søgemaskinerne har indbygget. Der er overvejende sandsynlighed for, at de anvender praktiske løsninger, som de har beholdt som egne hemmeligheder - som forretningshemmeligheder, frem for patenter (som alle jo kan læse efterfølgende).
  3. Der er mange veje til Rom - og gode rankings i søgemaskinerne. Ved at anvende avanceret matematik og teoretisk viden om hvordan søgeteknologier virker kan man opnå gode resultater. De samme gode resultater kan også opnås ved hjælp af langt mere simple fortolkninger og modeller. Det svarer lidt til forskellen mellem den måde de gamle Grækere så på Solsystemet og så den måde vi betragter det nu. Begge dele var (såvidt jeg er orienteret) korrekt, men den ene model var bare lettere at arbejde med end den anden.

    Som en af mine gode venner, og medvært på WebmasterRadio, DaveN sagde for nyligt til en konference hvor vi sad sammen i panelet (frit oversat fra hukommelsen): "Det handler om at finde hullerne og så bare HAMRE løs indtil man trænger igennem!" - det er vist det man kalder "brute force" modellen - en model der også kendes fra bl.a. hacking og kodebrydning :)  Effektivt, men ikke særlig elegant.
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige en lille opfølgning:

Under en gennemgang af mine søgeord kunne jeg konstatere, at "jeg" på den omtalte søgestreng last minute luksusferiehus nu "indirekte" ligger nr. 1 via denne tråd Desværre er META-beskrivelsen ikke lige så "konverteringsvenlig" ift. klik, men det siger vist lidt om hvor meget Google holder af Amino.dk
 
Heldigvis er jeg også på min egen side kravlet 30 pladser op.
 
Mvh
 
Claus Holm
 
 
Udlejning af stort sommerhus på Sydfyn. Huset indeholder bl.a. spa, sauna, solarie, 10 sovepladser og 2 badeværelser. Sommerhuset er velegnet til 2 familier.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg synes beskrivelsen temmelig godt beskriver det som faktisk er at finde på siden - en debat om placering på omtalte frase, så jeg er ikke enig i din betragtning. Amino-tråden er trods alt ikke en promovering af dig, men af Amino.
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, Ironi er ikke nemt i skriftsprog

Jeg er da fuldstændig enig med dig Mikkel - Indlægget var blot for at belyse hvor godt Amino.dk er søgemaskineoptimeret, og at det kan kaste lidt af til os andre også.
 
Mvh
 
Claus Holm
 
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Claus Holm

Jeg har kigget lidt på denne tråd og selvom den blev startet
af Dig tilbage i starten af nov. 2005, så vil jeg alligevel
komme med at par kommentarer:



1) Du er nu blevet klar over, at det er en rigtig god ide at
få placeret de vigtigste nøglesøgeord i bla. titlen og
i H1..H6 overskrifterne. Du nævnte i den forbindelse at

H-tags skubber bare overskrifterne ift. brødteksten,
således det ikke står under hinanden. Det har jeg ikke kunnet
løse endnu.


det klares med følgende CSS styling af alle H1..H6 tags

I CSS fil for fx H1 tag:
h1 { display: inline; }

Direkte i fx H1 tag:
<H1 STYLE="display: inline;">Din overskrift</H1>



2) Du skriver på et tidspunkt at:

Jeg har forsøgt mig med Meta Tags, men da den bruger
de samme på alle siderne., har jeg haft mere held med at
udelade disse, og lade den finde søgeordene i teksten


Mit råd til Dig skal være at det gør Du gøre, men Du har ikke
gjort det endnu kan jeg se. Mange af Dine sider har så lidt
tekst, og den tekst der er på siden er alm. brødtekst, sagt
med andre ord, så bruger Du fx ikke H1..H6 tags på disse sider
og derfor ender endog Google med i stedet at benytte Din
beskrivelse i META tag 'description', som desværre er ens for
alle siderne.

Det er dette META tag jeg tænker på (Kopi fra HTML koden på
Din hjemmeside)



Konsekvensen af ovenævnte er at beskrivelsen på mange af de
sider Du har fået optaget i Google er ens:


Se evt. selv efter på Google: http://www.google.com/search?q=site:www.luksusferiehuset.dk&hl=en&lr=&start=10&sa=N&filter=0



3. Du skriver også et sted at:

Systemet bruger ikke CSS men jeg kan redigere direkte
i det skin jeg bruger


Din hjemmeside bruger altså CSS til styling og problemet er,
at det ligger øverst på alle siderne fremfor at være placeret
i en ekstern CSS fil:


Se det der står imellem <style></style>

Google er efterhånden blevet god til at springe over CSS kode,
som er indlejret direkte på en side, men man gør uden tvivl
sig selv (og Google) en tjeneste ved at lægge CSS koden ud
i en seperat fil og henvise til denne fra den enkelte side
i stedet for. Så skal Google jo kun springe over en enkelt
linie og ikke en masse linier indlejret CSS kode.

Håber Du kan bruge dette til yderligere at få optimeret Din
hjemmeside til søgemaskinerne.

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Grosen,

Tak for dit omfattende indlæg.
 
Som du også har lagt mærke, har jeg fået ændret i mit CMS-system således det nu er muligt at have forskellige titler på mine sider. Imidlertid smider den stadig den samme description ind på alle siderne, og dette er selvsagt overhovedet ikke optimalt, og et skifte af CMS er stadig i tankerne. For at kompensere har jeg prøvet at vælge en description der kan "gå an" på alle siderne. Alternativt er at droppe denne description helt, men forsøg med dette, viste at jeg havde svært ved at styre hvor på mine sider, at søgemaskinerne fandt den beskrivende tekst.
 
Mvh
 
Claus Holm
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

> men forsøg med dette, viste at jeg havde svært ved at styre hvor på mine sider, at søgemaskinerne fandt den beskrivende tekst.

Ja, men til gengæld bliver beskrivelsen relevant for det der faktisk er på den pågældende side, hvilket vil gøre at flere kommer ind på siden med de rigtige forventninger - og dermed konverterer.
 
At bruge samme META-koder på alle sider er en alvorlig fejl i forhold til standarden der en dokkument-beskrivelse - ikke en site-beskrivelse.
 
Jeg vil derfor foreslå at du griber fat i din CMS leverandør og gør ham opmærksom på at systemet IKKE udskriver korrekte koder. Hvis han fortsat ikke vil rette det vil jeg give dig ret i at du bør kigge efter en anden løsning - på sigt.
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12/30/2005 11:09:35 AM Forfatter: Mikkel deMib

&gt; men forsøg med dette, viste at jeg havde svært ved at styre hvor på mine sider, at søgemaskinerne fandt den beskrivende tekst.

Ja, men til gengæld bliver beskrivelsen relevant for det der faktisk er på den pågældende side, hvilket vil gøre at flere kommer ind på siden med de rigtige forventninger - og dermed konverterer.

Ja, jeg skal nok bare være bedre til at skrive mine tekster, så de passer præcist til det budskab jeg vil bringe, på den givne side, så burde Google jo "fange" den tekst jeg ønsker.
 
Mht. min CMS-leverandør, ligger det sådan, at det er et open source system, og det giver unægteligt nogle udfordringer når man ikke selv har de store kode-egenskaber. Defor bliver der nok skiftet på et tidspunkt.
 
Vil du mene, at det i denne situation, vil være bedst hele at undlade at skrive nogen description ?
 
Mvh
 
Claus Holm
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Claus

Jeg vil anbefale Dig at undlade at udfylde noget i det META
tag der hedder ''Description'', og i stedet lade sidens
indhold bestemme, hvad der kommer til at stå som beskrivelse
for alle Dine sider i et søgeresultat på fx Google. Det er
nemlig helt rigtigt hvad Mikkel deMib skriver (Citat):
"At bruge samme META-koder på alle sider er en alvorlig
fejl i forhold til standarden der en dokkument-beskrivelse
- ikke en site-beskrivelse"


Men inden Du gør dette, så gør Dig selv den tjeneste, at
sørge for at indholdet er opdateret på alle de sider, hvor
indholdet ''halter''.

Klik på dette link http://www.google.com/search?q=site:www.luksusferiehuset.dk&hl=en&lr=&start=10&sa=N&filter=0.
Det giver Dig et godt fingerpeg om, hvilke sider der trænger
til at få optimeret indholdet, det er nemlig alle de sider
der har fået den beskrivelse som Du p.t. benytter i det META
tag der hedder ''Description''.

Først derefter skal Du slette indholdet i det META tag der
hedder ''Description''.

P.S: Godt Nytår!

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)