Køb et Amino Sponsorlink
Lige et par tilføjelser :)
Tak til alle for relevante input.
Det kræver en længere videnskabelig forklaring at give dig det korrekte svar, men det har at gøre med den måde google fortolker ord i forhold til sætninger, hvornår og hvordan. Dertil kommer fortolkingen af de links der er til dine sider, direkte og indirekte.
Den mere videnskabelige del af forklaringen er jeg ikke kvallificeret til at give dig på en forståelig måde. Orion der er en af mine medmoderatorer på Search Engine Watch Forum er videnskabsmand og har lavet en del indlæg der om de tungere videnskabelige aspekter af rankerings- og indekseringsalgoritmer. Englænderen Mike Grehan har skrevet har skrevet nogle let mere forståelige ting om dette. Begge dele er dog MEGET langhåret, så med mindre du er til lange lininger, komplekse beregninger og andet nørderi kan det ikke anbefales at kaste sig over. Og det er heller ikke nødvendigt for at forbedre dine resultater - som jeg stadig går ud fra er dit egentlige mål :)
Tak for det Mikkel,
Hej Agata
Der er tilsyneladende nogle ting du har misforstået med hensyn til PageRank, agatap
Hej Agatap,
Jeg må stadig sige at din opfattelse af PageRank og den viden og erfaring jeg og samtlige af mine kollegaer har er helt anderledes. For det første er PageRank en patenteret alogitme. Der findes ikke alle mullige varianter af PageRank. Der findes mange varianter af link-analyser og algoritmer men de har altså ikke noget med PageRank at gøre. PageRank er et patent, ligesom McDonnals er et varemærke. Det er ikke alle burgere der er McDonnals, og det er ikke alle linkberegninger der er PageRank.