Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget betyder 1 bogstav ekstra i domæne?

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Hvis nu jeg vil rangere på navnet Paris Hilton (eksempel), og jeg køber "eparishilton.dk", eller "parishilton1000.dk", hvor meget sværere ville det så være at rangere for navnet "Paris Hilton" - i forhold til hvis jeg ejede "parishilton.dk"?

Nu ved jeg jo hvad de for det meste siger på engelske forums, men er her nogle danskere der har erfaringer med dette? Og er der forskel på om der er tal eller bogstaver - jeg kunne meget godt tænke mig at få svar fra nogle hardcore SEO-eksperter som Thomas Rosenstand eller Demib - også andre for den sags skyld.

På engelske SEO-forums har jeg på fornemmelsen at de ikke tager det så tungt igen hvis ikke det er 100% exact match domains.

Med Venlig Hilsen
Wi

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Marginal betydning - men det direkte domæne "paris-hilton.dk" vil have en fordel i spillet over alt andet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er paris-hilton.dk bedre end parishilton.dk?

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis keywordet f.eks. var længere.
Ville det så skade at have flere - i domænet?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Marginal betydning - men det direkte domæne "paris-hilton.dk" vil have en fordel i spillet over alt andet.

Ja - det tænkte jeg nok.

Men hvor MEGET fordel vil det direkte domæne mon have i forhold til. Det kan man desværre ikke svare præcist på, men det er fordi jeg har fundet en meget god niche (konkurrence-mæssigt), hvor alle de direkte domæner ér taget - men ikke bliver brugt (sært nok). I det tilfælde kunne jeg jo godt tænke mig at købe det domæne med et fiks bogstav foran eller et tal - stadig så det er nemt og huske mm. selvfølgelig.

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ProSupport.dk:

Er paris-hilton.dk bedre end parishilton.dk?

Ja - det hedder hun jo.

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Wi:

Thomas Rosenstand:

Marginal betydning - men det direkte domæne "paris-hilton.dk" vil have en fordel i spillet over alt andet.

Ja - det tænkte jeg nok.

Men hvor MEGET fordel vil det direkte domæne mon have i forhold til. Det kan man desværre ikke svare præcist på, men det er fordi jeg har fundet en meget god niche (konkurrence-mæssigt), hvor alle de direkte domæner ér taget - men ikke bliver brugt (sært nok). I det tilfælde kunne jeg jo godt tænke mig at købe det domæne med et fiks bogstav foran eller et tal - stadig så det er nemt og huske mm. selvfølgelig.

 

Det har du helt ret i, at kun virkeligheden kan svare præcist på. Og husk også, at et keyword-domæne som regel kun har sin styrke i relation til den meget snævre (ingen sammenligninger i øvrigt med den underskønne frk. Hilton) søgning.

Hvad med "paris-hilton-69.dk"? Eller så'n noget?

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse:

Hvis keywordet f.eks. var længere.
Ville det så skade at have flere - i domænet?

Google har en tendens til at betragte meget keyword pumpede domænenavne med en vis (sund) skepsis, så f.eks. "danmarks-billigste-afbidte-brystvorter.dk" kan godt risikere at blive kategoriseret som lettere spammy.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Det har du helt ret i, at kun virkeligheden kan svare præcist på. Og husk også, at et keyword-domæne som regel kun har sin styrke i relation til den meget snævre (ingen sammenligninger i øvrigt med den underskønne frk. Hilton) søgning.

Nu spørger jeg sikkert dumt, men når du siger "meget snævre søgning" - så mener du at hvis domænet eksempelvis hed: faxe-kondi.dk , så ville domænet kun være en fordel for søgningen "faxe kondi" - ikk?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
f.eks. "danmarks-billigste-afbidte-brystvorter.dk"

HAHAHA!!! Hvor godt skrevet altså Big Smile Yes

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)