Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook + webshop Hvor langt tør du gå?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu spørger jeg ligt dumt her - hvad er forskellen på det du vil lave - og så det mange af os allerede har nu ; en webshop og en fanside ?

begge sider giver reklame til hinanden - og formålet er selvfølgelig at få flest mulige købere.

Jeg ser desværre ikke forskellen ?

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Technocowboy:

En løsningsmodel kunne måske være at linket kun er synligt for fans, og så måle på "Referrer" i din shop. Hvis "Referrer" den ikke er din Facebook Fan Page - så skriv til de besøgende at man skal være medlem, og smid dem et link til Fan Pagen.

Jeg tror straks at det bliver værre at måle hvor mange fans dine fans har rekrutteret.

mvh

Jan 

Mange tak for ganske udemærkede synspunkter der skal tages med i overvejelserne Smile

Når vi er tættere på, kan jeg jo poste hvad der er valgt, eller vi kan vælge at lave splittest med to typer sider, så er det ganske entydigt hvad man umiddelbart får mest ud af.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Nu spørger jeg ligt dumt her - hvad er forskellen på det du vil lave - og så det mange af os allerede har nu ; en webshop og en fanside ?

Det er bestemt ikke et dumt spørgsmål. Årsagen til denne tanke er flere, men bl.a. Jimi Hove´s idé om at der indenfor en overskuelig periode vil være shops integreret i Facebook. Derudover er det at teste om det er muligt at opnå total kundeloyalitet via et lukket system.

Den helt store forskel er (er tanken lige nu) at man ikke kan handle i webshoppen uden at være tilknyttet en FB gruppe eller fanside, hvorfor det ikke vil være muligt for andre at handle på siden.

Formålet er ikke nødvendigvis at få flest mulige købere, målet er at skabe den bedst mulige kunderelation via et community som folk så knytter sig til for den type varer jeg kan tilbyde.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Vil lige gøre dig opmærksom på, at "Tip en ven" funktion - også på Facebook - ikke må indeholde en belønning til den person, som "tipper" vennerne. Læs mere ved forbrugerombudsmanden her.

Det bliver betragtet som spam og kan resulterer i en bøde på 100 kr. pr ven dine medlemmer har inviteret.....

Forbrugerombudsmanden har udtalt til DR, at han vil se nærmere på de måder hvorpå firmaer bruger de sociale netværk til markedsføring og om de følger lovgivningen..

Så tror lige du skal overveje om du vil gå den vej.

Tak for input. Smider bare konceptet i det henseende forbi Forbrugerombudsmanden inden, så der ikke opstår situationer som kunne være undgået Smile

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)