Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook + webshop Hvor langt tør du gå?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg har fået en idé som jeg godt kunne tænke mig at høre jeres mening omkring.

Jeg har et produkt, som jeg selv har skrevet/udviklet og som jeg for nogle år siden havde rimelig succes med at sælge rundt omkring på nettet og som nogle mennesker altid har brug for. Produktet er i princippet i 2 dele og disse kan sælges hver for sig, eller begge gives væk gratis.

Det er et produkt der samlet eller hver for sig er velegnet til download og der vil hvis det blev gratis sikkert være 10.000-50.000 downloads pr.md.

Min tanke er nu at lade den ene del af dette produkt blive gratis via download fra hjemmeside hvis man tilmelder sig en FB fangruppe som har relation til produktet. Den anden del kan man så enten få gratis ved at skaffe 10 venner til fansiden (som så også har downloadet det) eller man kan betale 10,00 for del 2 af produktet.

Men tanken stopper ikke her.

Folk der vil anvende dette produkt vil i 9 ud af 10 tilfælde også være brugere af produkter som jeg har adgang til og kan sælge til yderst fornuftige priser via en webshop.

Eksperimentet går så simpelthen ud på, at det er kun medlemmer af ens fangruppe på Facebook der kan handle på webshoppen og (hvis det kan lade sig gøre) jo flere fans man skaffer der (så har downloadet og registreret sig) des mere rabat får man i webshoppen.

Der er således tale om et relativt lukket system, hvor det kun er folk der er fans der kan benytte sig af de gode tilbud, og hvis man ikke er fan mere, så kan man ikke handle til discountpriser i shoppen.

Hvad synes I om den idé?

Kom gerne med kritik eller ros eller forslag - er lydhør for alt Smile

 

Køb ren argan olie her

Fra Græsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

God idé, jeg ved ikke om det er muligt at koble din webshop sammen med facebook gruppen dog, uden at det skal ske manuelt. Du kan dog sagtens sende tilbudene ud til medlemmerne af gruppen, det ville give dig et godt standpunkt ved de sociale medier. :)

Du skal nok overveje hvor mange punkter du laver for brugeren. Hvis der kommer alt for mange af de her "punkter" som de skal udføre før de får en given rabat, eller adgang til selve produktet, så kan det ske at de måske slet ikke gider prøve at få fat i det - og det ville du tjene en evt. omsætning på, hvis du valgte at omsætte konceptet til en affiliate side.

Håber det gav dig lidt mere til overvejelse. :)

Held og lykke!

Venlig hilsen, Thomas Egebrand Gram.
thomas@codeshark.dk - (+45) 2129 4525 - http://www.codeshark.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for input Smile

Antallet af punkter skal være meget begrænset, men alligevel nok til det har en værdi fremadrettet.

1. Folk besøger website og registrerer sig.

2. Signer op på Facebook Fanside.

3.  Får e-mailet link til download efter at have signet sig op.

eller

1. Folk besøger website der henviser til FB fanside

2. De registrerer sig som fan og kan downloade fra FB (hvis man kan det)

3. De får tilbud på del 2 i FB mod registering på hjemmeside

4. Får download link

Eller helt 3. scenarie? kom gerne med bud.

Thomas Egebrand Gram:
og det ville du tjene en evt. omsætning på, hvis du valgte at omsætte konceptet til en affiliate side.

Men produktet er jo et gratis produkt, så er det den efterfølgende omsætning som kunden generer ved andet varekøb du tænker på her?

Køb ren argan olie her

Fra Græsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Thomas Egebrand Gram:
og det ville du tjene en evt. omsætning på, hvis du valgte at omsætte konceptet til en affiliate side.

Men produktet er jo et gratis produkt, så er det den efterfølgende omsætning som kunden generer ved andet varekøb du tænker på her?

Jeg tænker her - hvis du har et website som de henter filen fra, så kan man hurtigt smide et par reklamer ind, sådan så at folk også får mulighed for at "støtte" dit produkt - ved hjælp af pengene fra dine reklamer. :)

Websiden kunne man f.eks. også bruge som blog, som ved søgeoptimering ville gøre dit websted mere synligt på nettet, og derfor lede til flere downloads, flere fans på facebook, og evt. flere "sponsorpenge". :)

Bare et foreslag - men det er selvfølgelig en mulighed.

Venlig hilsen, Thomas Egebrand Gram.
thomas@codeshark.dk - (+45) 2129 4525 - http://www.codeshark.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

PS - Vil i øvrigt gerne lige give kredit til Jimi Hove som faktisk var den der satte tankerne i gang med at knytte en webshop til Facebook.

Så tak Jimi - til trods for vore uoverensstemmelser Smile

Grundet hans åbenhed valgte jeg også at lægge denne idé til mit eget projekt ud, som andre naturligvis så kan se om passer ind i deres projekter eller idéer.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Egebrand Gram:

Websiden kunne man f.eks. også bruge som blog, som ved søgeoptimering ville gøre dit websted mere synligt på nettet, og derfor lede til flere downloads, flere fans på facebook, og evt. flere "sponsorpenge". :)

Bare et foreslag - men det er selvfølgelig en mulighed.

Udemærket forslag.

I tidernes morgen var en at grundene til successen et tilknyttet forum hvor folk var ganske aktive - dette kan jo i dag så knyttes sammen med blog og opload af billeder osv osv..

Tak.

Køb ren argan olie her

Fra Græsted
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Thomas Egebrand Gram:

Websiden kunne man f.eks. også bruge som blog, som ved søgeoptimering ville gøre dit websted mere synligt på nettet, og derfor lede til flere downloads, flere fans på facebook, og evt. flere "sponsorpenge". :)

Bare et foreslag - men det er selvfølgelig en mulighed.

Udemærket forslag.

I tidernes morgen var en at grundene til successen et tilknyttet forum hvor folk var ganske aktive - dette kan jo i dag så knyttes sammen med blog og opload af billeder osv osv..

Tak.

Ingen årsag, altid klar til at hjælpe andre Aminoer. :)

Du må endelig kontakte os hvis projektet bliver til virkelighed - og du får brug for et intuitivt og brugervenligt website der samtidigt øger konverteringen betydeligt! :)

Venlig hilsen, Thomas Egebrand Gram.
thomas@codeshark.dk - (+45) 2129 4525 - http://www.codeshark.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Egebrand Gram:

Ingen årsag, altid klar til at hjælpe andre Aminoer. :)

Du må endelig kontakte os hvis projektet bliver til virkelighed - og du får brug for et intuitivt og brugervenligt website der samtidigt øger konverteringen betydeligt! :)

Tak.

Der er ingen tvivl om at projektet bliver til virkelighed, spørgsmålet er bare hvornår og hvordan Smile

Det er tilknytningen af shoppen, som jeg fik som idé fra Jimi Hove, der er det nye i projektet, resten har været på hylden i lang tid, og går aldrig af mode Smile

Jeg skal nok tage kontakt til jer når det kommer tættere på, så kan vi se om vi kan aftale noget konkret.

Indtil da må du/I og andre gerne komme med input eller kommentarer til projektet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Min tanke er nu at lade den ene del af dette produkt blive gratis via download fra hjemmeside hvis man tilmelder sig en FB fangruppe som har relation til produktet. Den anden del kan man så enten få gratis ved at skaffe 10 venner til fansiden (som så også har downloadet det) eller man kan betale 10,00 for del 2 af produktet.

Hej,

Jeg går lidt med samme tanker - og jeg vil nok vælge at lave en webpage (blog/shop) hvor man, mod registering kan hente et gratis program. Om dem der lander her kommer fra Google, Direkte links eller Facebook gør ikke så meget - omvendt skal Facebook-siden sende folk hen til registreringen - således at registreringen sker i første hug. Det tror jeg du vil få det største udbytte af - med mindre at man i dit tilfælde næsten ikke kan undvære Program 2 - for så tror jeg at din løsning med at registrere ved Program 2 er bedre - men det kræver virkeligt et stort ønske for brugerne at ville have den.

Du skal også lige være helt sikker på om det er en gruppe eller en page du vil have. Den største forskel er så vidt jeg kan se, måden du kan komme i kontakt med dine medlemmer på.

Se nogle af forskellene her : (læs også kommentarerne nedenunder)

http://www.searchenginejournal.com/facebook-group-vs-facebook-fan-page-whats-better/7761/

Jeg kender en der har konverteret fra en gruppe til en page, og hun siger at man ikke umiddelbart kan se alle dem der er fans (eller rettere HVEM der er fans) - og du har ikke mulighed for at kontakte dem direkte - andet end ved statusopdateringen (jeg har ikke ved selvsyn set det - men det er nok noget du skal undersøge - og der kommer jo nok en Facebook ekspert forbi herinde også :o)

Lagersalg123 - JEN:

Eksperimentet går så simpelthen ud på, at det er kun medlemmer af ens fangruppe på Facebook der kan handle på webshoppen og (hvis det kan lade sig gøre) jo flere fans man skaffer der (så har downloadet og registreret sig) des mere rabat får man i webshoppen.

En løsningsmodel kunne måske være at linket kun er synligt for fans, og så måle på "Referrer" i din shop. Hvis "Referrer" den ikke er din Facebook Fan Page - så skriv til de besøgende at man skal være medlem, og smid dem et link til Fan Pagen.

Jeg tror straks at det bliver værre at måle hvor mange fans dine fans har rekrutteret.

mvh

Jan 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige gøre dig opmærksom på, at "Tip en ven" funktion - også på Facebook - ikke må indeholde en belønning til den person, som "tipper" vennerne. Læs mere ved forbrugerombudsmanden her.

Det bliver betragtet som spam og kan resulterer i en bøde på 100 kr. pr ven dine medlemmer har inviteret.....

Forbrugerombudsmanden har udtalt til DR, at han vil se nærmere på de måder hvorpå firmaer bruger de sociale netværk til markedsføring og om de følger lovgivningen..

Så tror lige du skal overveje om du vil gå den vej.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)