Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af saldierne i summasummarum

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Håber nogen af jer kan og vil være behjælpelig med at besvare mit følgende sprøgsmål:

Hvordan overfører / bogfører man saldierne i summasummarum manuelt, når man ikke har mulighed for at importere hele regnskabet?

For tiden anvender jeg Open Office for at få styr på min regnskab. Og såvidt jeg ved kan man ikke importere regnskab udarbejdet med så noget gratis regneark program. Nu overvejer jeg at investere i et summasummarum, da antallet af løbende bilag, som skal bogføres, begynder efterhånden at vokse.
Jeg har dwonloaded summas prøveudgaven og kunne hurtigt stifte god bekendskab med programmet, da jeg i forvejen har kendskab / lidt erfaring til et par andre regnskbssystemer. Men lykkedes mig ikke at overføre saldierne i det. Kan det lade sig gøre og hvordan? Eller det er måske slet ikke muligt? Jeg ved godt at det kan lade sig i andre systemer, dem jeg har kendskab til i hvert fald.

MVH
Adam Samuel

 

 

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis  du  har  en  stribe  saldi tal  fra et  regneark   som  svarer  til  kontiene  i  SS   så  kan  du  da  taste  de tal  i   kassekladden   No  problems  med  det

problemet  kan  være   at  fortolke  fra  din  opstilling  i  dit regneark  og over  til  de konti  som er  i Standardkontoplanen  -   men  så kan du  jo  rette  den  til

du er  velkommen  til at  sende   mig  en   excel fil  eller  det tilsvarende  fra Open Officeen  til  min mail   ottobp@gmail.com     du  kan  også  ringe  til  mig   Se tlfnr.  nederst  i  foot´eren   med  foto-kopi.dk

 

Fra Randers
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 71
Fra  NEMkontoret Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam

Hvis du har oprettet kontoplan der er svarende til den du har nu, burde det ikke tage så lang tid at overføre saldi til Summa. Er  du midt i et regnskabsår, ellers skal det være åbningsposter??

Hvis det er alt hvad du har brug for så kontakt mig, så kan jeg lige gå på din maskine og hjælpe dig de 15 min det ca vil tage.  Smile (gratis, hvis din filer, kontoplaner osv er ok)

Hvis der er andre ting i det, så ring til mig, så finder vi ud at noget sammen

Venlig hilsen

Lone Thinggaard

Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Mange tak for responsen til Selvstændig med I/S og til Lone Thinggaard og bekalger ventetiden.

Jeg har endnu ikke købt systemet så måske kontakter jeg jer engang når det bliver nødvendigt.

Jo det klart i kasskladden skal tallene tastes, men hvad med modkontierne? det er dem jeg er lidt i tvivl om.
Hvis nu f. eks. man har varesalg (krediteres) kontant og med dankort skal der tilføjes 2 linier mere for at debetere beløbet en for kasse/kontant salg og en for bank/dk salg? Har jeg forstået det rigtigt?
Og hvad med bogført egenkapital, hvlken konto skal der vælges som modkonto?

Jeg har forstået af jeres svar at det kan lade sig gøre at indlæse et regnskab/en Open Office fil i summa. Men forudsætter det at kontoplanen i dokumentet er fuldstændig identisk med summas? Skal dokumentet består kun af en enkelt ark? for en Open Office dokument eller Excel dokument kan jo består af flere ark? Jeg har kontoplanen på en ark og samtlige kontokorterne på en anden opstillet lodret og gruppevis, f. eks. alle tilhørende lokaleomkostninger i en gruppe og konti tilhørende administrationsomkostninger i en anden gruppe osv. med delsum og totalsum. svarer nogenlunde til en standard kontoplan.

Håber, jeg hører fra jer igen.

MVH
Adam

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige glem noget.
Hvad mener du Lone med at "ellers skal det være åbningsposter"? mener du, når man opretter helt ny regnskab? gider du forklare det nærmere?

MVH
Adam

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du skal bogføre sluttallene fra dit tidligere program..ind på SummaSummarum som åbning pr.

den dato du slutter dit tidligere program.

Hermed har du balance i tallene og fortsætter med at bogføre derfra i Summa.

MvH

Peter

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

som  du beskriver   det  med   et  excel  i  flere  ark   bliver   det   nok  vanskeligt   at   "grappe"   det  lige   i  eet  hug

men  kan  du   lave  en  udskrift   hvor  du   få  en  balanceudskrift  ud       ala  det  du  skriver  i  din  sidslte linie???

så  har  du   måske  grundlaget   somm  kan  indstastes   som  en  åbningsbalance i SummaSummarum

Når  du  udskriver  den  fra  dit  ark   -   er  det   så  noget  der  ligner    Noget  med  Drift    og   en  Status    -   og  stemmer  tallene   (eller  blot  så  nogenlunde???)

det  er  lidt  svært  at  svare   på   sådan  nogle   generelle oplysninger      -   en  konkret talopstilling  ville   være   givende   for  at   kunne  guide  dig  på  vej   fra  dit  ark   og  til  at  gøre  brug  af  SS

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige  for  forståelsen  

1.   vil  du  gen indtaste   alle  bilag  påny   i  SummaSummarum   ( for  så er  det  måske en ide  at  tage  fat i  din bankudskkrift   og  bruge  den  som  rettesnor  for  hvilken  rækkefølge bilagene  skal  lægges ???   d,v,s,  du  begynder  måske  1. jan 2010  med  bilag 1 )   ELLER

2.   er  det  din tanke   at  tage   saldi tallene  på   det  der  kunne  ligne   de summerede tal  på  de  enkelte  salgs-   og  vareforbrugskonti    og  administrative  ditto      og  så   diverse  bank  og  beholdningskonti    for   hele året  indtil  nu   .   f.eks.  pr   30 september

og  så  bogføre  resten  af  året   færdigt   med  bilagsnr.   fra  1. oktober  i   SummaSummarum  ...d..v.s.    alle  dine  bilag  fra  jan-sep   oprettes  så  som  starttal  pr.  30. sep.

Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

HEJ

Stor tak til Ivaerksaet og til dig Peter for jeres indlæg.

VH
Adam

Fra Randers
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 71
Fra  NEMkontoret Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam

Kan se du har fået svar i første omgang, beklager jeg ikke er så hurtig, men som sagt, kontakt mig direkte hvis du får brug for det.

Venlig hilsen

LoneThinggaarrd

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)