Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der fare ved at have både www og uden.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Onkel:

Den med at Google straffer duplicate content er ikke korrekt. Sagen er, at de er tvunget til at vælge hvilken af de to adresser med ens indhold de vil vise fra domænet.

Det er ikke altid Google vælger den du gerne vil have de vælger, og derfor tror folk det er en straf.

Greg Grothaus, en af Googles kodeaber, forklarer sagen i denne video:

http://www.youtube.com/watch?v=6hSoXutuj0g

Uanset hvordan man vender og drejer den, så er der nogen der vil sige det ikke er en straf når Google vælger den forkerte side at filtrere fra. Mens andre vil sige det er en straf. Men faktum er at bliver den forkerte side filtreret fra, ja så er det jo ikke så godt for ens hjemmeside. Jeg selv ser det som en straf fra Google siden, også selvom det er en fejl at de filtrere den forkerte side fra.

Yderligere har jeg i mine tests oplevet at sider også fik en dårligere ranking netop fordi der var Duplicate Content. Man kan samtidig også risikere at blive taget helt af Google hvis der forefindes DC i meget høj grad, da der er en risiko for at det bliver anset som værende et forsøg på at snyde sig til en højere placering.

Alt i alt er det ikke forkert at se det som en straf, for det er og bliver negativt for siden. Det er jo ikke ligefrem positivt eller neutralt at Google filtrere forkert, eller man får en lidt lavere placering, eller sidst men  ikke mindst bliver fjernet fra Google hvis det er virkelig slemt.

Som jeg siger er der en risiko er det bedre at fjerne det, end at løbe den risiko.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Uanset hvordan man vender og drejer den, så er der nogen der vil sige det ikke er en straf når Google vælger den forkerte side at filtrere fra. Mens andre vil sige det er en straf. Men faktum er at bliver den forkerte side filtreret fra, ja så er det jo ikke så godt for ens hjemmeside. Jeg selv ser det som en straf fra Google siden, også selvom det er en fejl at de filtrere den forkerte side fra.

Det er så her vores synspunkter divergerer. Jeg vil til stadighed mene, at det ikke er en straf påført dit site af Google, blot en konsekvens af webmasters inkompetence, at der publiceres samme indhold, på to forskellige adresser.

Yderligere har jeg i mine tests oplevet at sider også fik en dårligere ranking netop fordi der var Duplicate Content. Man kan samtidig også risikere at blive taget helt af Google hvis der forefindes DC i meget høj grad, da der er en risiko for at det bliver anset som værende et forsøg på at snyde sig til en højere placering.

Ja, det er et ret tydeligt brud på deres retningslinjer hvis man ikke har andet end duplicate content. Hvis det er tilfældet kan man vel næppe kalde det duplicate content længere, men snarere at det falder under politikken med at oprette mange sider med ens indhold, hvilket det i teorien er. Og selvfølgelig ranker begge sider dårligere, hvis to sider på dit site har det samme indhold.

Alt i alt er det ikke forkert at se det som en straf, for det er og bliver negativt for siden. Det er jo ikke ligefrem positivt eller neutralt at Google filtrere forkert, eller man får en lidt lavere placering, eller sidst men  ikke mindst bliver fjernet fra Google hvis det er virkelig slemt.

Det er lige så meget en straf, som det at bryde Googles retningslinjer er ulovligt.

Duplicate content er ikke en straf, må jeg haste og gentage, det er en naturlig del af selektionsprocessen for en søgemaskine der skal vælge hvilket indhold de vil have i deres indeks, uden at få dubletter. Hvis du som webmaster serverer det samme indhold på flere adresser, så er du selv ude om, at selektionen er ude af dine hænder.

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan vi ikke blive enige om at miste styringen af sit indhold angående indeksering er en dårlig ting.
Fordi denne tråd kan sådan set forsætte i en evighed om hvilken fortolkning er bedst.

Men når alt kommer til alt, så vil jeg hellere kalde det en Google Straf end at kalde det

Onkel:
Duplicate content er ikke en straf, må jeg haste og gentage, det er en naturlig del af selektionsprocessen for en søgemaskine der skal vælge hvilket indhold de vil have i deres indeks, uden at få dubletter. Hvis du som webmaster serverer det samme indhold på flere adresser, så er du selv ude om, at selektionen er ude af dine hænder.

Når jeg skriver blog indlæg eller svarer en trådstarter så bekymre jeg mig ikke om flueknepperi men derimod at trådstarteren får et svar som de kan bruge uden at forvirre.

Der sidder få og skriver på Amino mens der sidder tusindvis og læser med, det hjælper dem at holde det simpelt.

Grunk say bad, Ugh!Smile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Onkel:
blot en konsekvens af webmasters inkompetence, at der publiceres samme indhold, på to forskellige adresser.
Hæ, Ja det er det også, eller rettere nok programmøren bag i dette tilfælde.

Men ifølge din webmaster teori, så straffer Google jo slet ingen sider hvad enten det er Black Hat SEO, DC eller noget helt 3. For alt kan pålægges den der udvikler siden og administrere siden. Så den holder vidst ikke helt ;)

Men Men, vi bliver ikke enige, og du kan skrive stort set hvad som helst, og vi vil ikke blive enige alligevel.

Så vi holder den her.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)