Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra USA - hvordan i praksis?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 07:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Så har jeg netop fået bestilt nogle varer fra USA. Jeg har derudover CVR registeret min virksomhed (import registeret).

Varerne bliver afsendt i dag med UPS fra Califonien til min adresse i DK. Men hvordan fungerer det i praksis.

Jeg kan læse på skat/toldberegning.dk at jeg skal betale en hulens masse penge i told og moms. Men skal jeg på noget tidpunkt rent fysisk betale importmoms eller hvordan?

Sker told (og moms) opkrævningen automatisk når pakken krydser landets grænse, eller skal jeg selv gøre SKAT opmærksom på, at der er en pakke på vej?

Den armerikanske distributør spørger: "Do you need a VAT # reflected on the shipment?" Hvad søren betyder det?

Og hun slutter: "There will be a commercial invoice attached to the boxes with your purchase amount listed." Er det bare en kvittering?

På forhånd tak for hjælpen Smile

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Nielsen:
Jeg kan læse på skat/toldberegning.dk at jeg skal betale en hulens masse penge i told og moms.

Så bør du nok lige læse på lektien igen!  Dine vare skal altid fortoldes men det er ikke ensbetydende med at der er told på dine vare, da det afhænger af den enkelte vares varakode og importland (egentlig oprindelsesland). Moms skal der altid beregnes men det modregnes bare i dit momsregskab.

Tue Nielsen:
SKAT opmærksom på, at der er en pakke på vej?

Nej men det kan være en fordel at meddele ups hvad den/de rigtige varekoder er på godset, så undgår du at de bruger en forkert varekode og dermed fejlberegner tolden. Kontakt UPS´s toldafdeling og hør nærmere.

 

Tue Nielsen:
Do you need a VAT # reflected on the shipment?" Hvad søren betyder det?

Glem det !   Det er derimod vigtige at dit CVR nr. samt varekode fremgår af pakken / fakturaen.

Tue Nielsen:
There will be a commercial invoice attached to the boxes with your purchase amount listed." Er det bare en kvittering?

Jeg antager at du oprindeligt har fået en proforma invoice som er en midlertidig faktura.  Told / moms beregnes udfra " Commercial invoice som du skal gemme til dit regnskab.

 

Mvh

Ravn

 

 

 

 

 

 

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Davs Ravn,

Tusinde tak for hjælpen - det er lidt af en jungle!

Lige et foreløbigt sidste spørgsmål. Skal jeg på noget tidspunkt betale betale importmomsen til SKAT rent fysisk og hvordan foregår indbetalingen?

Eller bliver den blot modregnet den salgsmoms jeg indberetter.

Vh. Tue Smile

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jeg mener det er månedlig man modtager en opgørelse vedr. månedes import.  import momsen modregnes bare i dit momsregnskab, men den evt. told betales hver måned.  

Husk at nogle vare kan være pålagt dansk punkafgift, er dine vare det skal du have en special tilladelse hos SKAT før du må impotere disse produkter.

 

Mvh

Ravn

 

 

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Tusinde tak for dine svar.

Mit produkt er ikke pålagt punktafgift (fitnessudstyr) så det er på plads.

 

Fortsat god weekend Smile

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Nielsen:
Mit produkt er ikke pålagt punktafgift (fitnessudstyr) så det er på plads.

Nåhhh der er nok en der ikk har hørt om emballageafgft  Wink

Mvh

Ravn

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Doh.. Der ramte du plet!

Den har jeg aldrig hørt om før. Har lige googlet det, men det blev jeg ikke klogere af.

Hvad er det, og hvordan beregnes det?

Sad (afgift.. suk)

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg skrev tdligere har du ikke læst godt nok på lektierne Wink

Var jeg dig ville je glemme den afgift indtil du bliver stor importør.  Vil du vide mere så se på Skats hjemmeside under vejledninge .... Punkafgift.

 

Mvh

Ravn

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har sikkert ret - men man kan jo heller ikke gå og være ekspert på alle områder. Var jeg det så ville jeg begynde at podcaste og flytte til USA Smile

Nå men tak anyway - jeg glemmer den afgift indtil videre!

Forsat god weekend

 

 

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tue Nielsen:
men man kan jo heller ikke gå og være ekspert på alle områder

Det handler ikke om at være ekspert, men derimod om at vide hvor du finder den viden man har brug for !

 

Mvh

Ravn  

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)