Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal regning for ydelse,Privat til Privat, se ud

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja..der skal være 2 stiftere i SMBA, og disse skal være aktive i selskabet.

MvH

Peter

Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

netop dette jeg konstaterede :) Hvad gøre man så ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen så er der jo faktisk kun ApS og enkeltmandsfirma og evt. Ltd. tilbage.

MvH

Peter

Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man lave Ltd. i Danmark ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja..f.eks. en dansk filial af et engelsk Ltd.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Sad og surfede lidt og faldt over denne tråd - hvor der nok en gang (og det er ikke en kritik af spørger) spørges til, om der skal CPR-nummer på en faktura udstedt af en ikke-momsregistreret person.

Der kom i denne tråd som tidligere lynhurtigt et: "Ja, det skal der !"

Nu er der - og det er indiskutabelt - intet sted i momslovgivning som fordrer anførsel af et CPR-nummer ved fakturering uden momsregistrering.

Jeg kan også til nød læse skattekontrolloven - og den kræver heller ikke, at sælger anfører sit CPR-nummer på fakturaen. Der kan til nød blive tale om at køber har oplysningspligt og af den årsag skal have sælgers CPR-nummer oplyst, men det er ikke det samme som, at der er et krav om, at CPR-nummer skal stå på fakturaen.

Jeg vil - og det er ikke ironisk - gerne høre, om der er nogen der kan henvise til det juridiske grundlag, hvor kravet om CPR-nummer på momsfrie fakturaer er anført ?

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Godt nok Lars.......!

Dog ændrer dette ikke ved faktummet, at sælger skal oplyse CPR.nr. på en eller anden måde, idet køber

skal lønoplyse.

Om dette sker via faktura eller på anden vis, er vel hip som hap.

CPR.nr. skal slippes af sælger.

Bare min mening.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Dog ændrer dette ikke ved faktummet, at sælger skal oplyse CPR.nr. på en eller anden måde, idet køber skal lønoplyse.

Gælder det ikke kun, hvis køberen er omfattet af skattekontrolloven. Dvs. at beløbsmodtager er ansat eller køber er en virksomhed eller anden institution. Som privat køber af en ydelse uden for ansættelsesforhold er der vel ikke oplysningspligt ???

Peter - Revisor:

Om dette sker via faktura eller på anden vis, er vel hip som hap.

Ja netop - og derfor er det "rigtige" svar vel også, at det er købers ansvar at sikre sig sælgers data. Sælger kan så som en service oplyse sit CPR-nummer på fakturaen, hvis han finder anledning hertil.

Problemet med "ja/nej" svar er, at de har en tendens til at blive taget ekstremt bogstaveligt, og overfortolket - især når de læses af ikke-sagkyndige.

Vh
Lars

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Gælder det ikke kun, hvis køberen er omfattet af skattekontrolloven. Dvs. at beløbsmodtager er ansat eller køber er en virksomhed eller anden institution. Som privat køber af en ydelse uden for ansættelsesforhold er der vel ikke oplysningspligt ???

Jo......nu er det i tråden privat til privat. Ingen oplysningspligt.....rigtigt.

Kan godt følge dig...................mht. ja/nej svar.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det så liiiige I kloge hoveder er blevet enige om? jeg kan sende en faktura for den services jeg yder - uden at opgive mit CPR nummer, men hvis køberen beder om dette er jeg pålagt at oplyse det?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)