Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan skal regning for ydelse,Privat til Privat, se ud

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften antyder, så er mit spørgsmål, hvad skal der stå på en regning som man sender til en privat person og som selv værende privat person. 

Her tænker jeg på om der skal stå sælgerens CPR nummer? Om der skal stå noget med moms? Sælgeren og køberens adresse?

Fra München
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Køberen af ydelse skal bare påføres normalt.


Sælgeren skal påføres med CPR nummer ja.

Der er ingen moms indblandet.


For ovenstående gælder de normale skatteregler for B-indkomst, og max indkomst på 50.000 kr osv osv..

Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lidt utryg ved at dele mit CPR nummer ud til fremmede. Er der andre nemme muligheder?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

tarzan786:

Er lidt utryg ved at dele mit CPR nummer ud til fremmede. Er der andre nemme muligheder?

Desværre. For at fakturere ydelser skal du altid anføre et SE-nummer, hvilket kan være enten CPR eller CVR.

- Simon

Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også muligt (og mindre kompliceret) at lave en almindelig personligt ejet virksomhed. Altså et enkeltmandsfirma.


Dbh
Anette Sand
http://regnskabsskolen.dk

Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har bare hørt at det er lidt farligt fordi, hvis det går galt kan det gå rigtig galt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Almindelig enkeltmandsvirksomed og Interessentskab (I/S) er virksomhedsformer med personlig eller solidarisk hæftelse. Det vil sige at ejerkredsen (i dit tilfælde nok bare dig selv) hæfter personligt for alle mulige former for tab. Det kan ganske rigtigt gå grueligt galt, men som udgangspunkt kun hvis du stifter gæld og den slags i virksomheden. Derudover kan der være en risiko for at skulle punge personligt ud til retsopgør og den slags, men det tror jeg ikke du behøver at bekymre dig om allerede.

Hvis det skal være mere 'vandtæt' organiseret kan du oprette et SMBA (selskab med begrænset hæftelse), som på mange måder er et ApS uden indskud, eller et almindeligt Anpartsselskab (ApS), som kræver 80.000 i indskud. 

- Simon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Farligt som farligt med hensyn til enkeltmands eller I/S.

Du skal gøre op med dig selv, om du overhovedet har nogle risici ved disse virksomhedsformer.

Hvis ikke, så bare go on.

MvH

Peter

Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

men nu har jeg undersøgt lidt omkring SMBA og det skal selvfølgelig være 100% efter bogen. Det eneste der er ved det er at man skal være to om en SMBA virksomhed. Og jeg er jo bare en :)

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)