Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

flashprogram til fremstilling

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej;

Jeg vil gerne på min webshopforside ha' lidt flash i et banner midt på siden, - skifter mellem mine brands. Men hvilket program skal jeg benytte til fremstilling af sådan et banner? findes der et simpelt program der ikke koster en bondegård, som er lige til at gå til? og hvor svært er det at indsætte på siden?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

AnnetteD:
Jeg vil gerne på min webshopforside ha' lidt flash i et banner midt på siden, - skifter mellem mine brands.

Sådan et skift kan laves i Javascript uden at bruge flash. Måske det var en løsning?

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Sådan et skift kan laves i Javascript uden at bruge flash. Måske det var en løsning?

Måske ;) men jeg er i tvivl om hvad det betyder? Jeg skal gerne ha' den til at skifte mellem 5-6 billeder. Vigtig er at det vises rigtig hos alle, uanset hvad system de kører med.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tro mig :) Det kan også laves i JavaScript. Du sender bare en pm hvis du har brug for mig til det ;)

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Patrick Olsen:
JavaScript

 er det noget som ligger standard så jeg bare kan gå igang? jeg ved ikke lige hvordan jeg kommer videre herfra...

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk, at jeg ikke søger en til at gøre det for mig for xx antal kroner, da jeg løbende ønsker at ændre billeder, jeg søger hjælp til hvilket program jeg skal benytte, hvor jeg evt. kan købe det m.v.

Dette skriver jeg fordi jeg allerede har måtte bruge tid på svare flere på PB, som lige kan ordne det for xx kr.

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette.

Du kan prøve at tage et kig inde på Rocketthemes side, de har lavet et javascript slideshow
læs om den her : http://www.rockettheme.com/extensions-joomla/rokslideshow

Den version du skal kigge på er den som hedder standalone udgaven ..

og hvis det er noget du kan bruge, er det pakken her du skal have fat i :

http://www.rockettheme.com/extensions-downloads/free/rokslideshow/1118-standalone-rokslideshow/download


Det er godt nok ikke i flash, men synes da det er værd at kigge på.....

Hvis du vælger at lave en flash baseret løsning, vil jeg anbefale en hvor billederne ligger separat i en mappe, og ikke er komprimeret i selve flash filen...


Claus

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anette,

Jeg vil også foreslå at du gør det via javascript. Det kan fint lade sig gøre, er kompatibelt og åbent. Alt i alt en mere appellerende løsning som jeg ser det. :-)

Hvilket webshop system kører du med? Det kunne være at der allerede fandtes noget som var lavet specifikt til din platform, og det er i så fald det letteste for dig at gå til.

Findes det du skal bruge ikke, vil jeg anbefale dig at få det udviklet. Hvis det bliver lavet ordentligt, bliver det netop sådan at du selv let kan skifte billederne. Men selvfølgelig - den slags koster noget - og det er nok billigere at finde noget open-source eller billigt til salgnettet.

Men så ender det igen med at komme an på dine krav til løsningen, dine it-kompetencer, etc. Det handler for dig om at få det klaret på en måde så du bruger hhv. så lidt tid og penge på det som muligt -> både nu og fremover. Det er selvfølgelig svært for mig at give det perfekte råd, da jeg ikke kender dig og ikke ved præcis hvad du skal bruge, men jeg tror umiddelbart at det bedste for dig vil være at alliere dig med en teknisk kompetent person som du er tryk ved. Held og lykke med det.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

AnnetteD:

Bemærk, at jeg ikke søger en til at gøre det for mig for xx antal kroner, da jeg løbende ønsker at ændre billeder, jeg søger hjælp til hvilket program jeg skal benytte, hvor jeg evt. kan købe det m.v.

Dette skriver jeg fordi jeg allerede har måtte bruge tid på svare flere på PB, som lige kan ordne det for xx kr.

Folk er jo sultne idag :)

Men med javascript kan det nemt gøres. Her er hvordan JEG vil gøre det (det er lidt teknisk):

Downloade jQuery hvis det ikke allerede findes på siden
Lave en div-tag der indholder alle billederne der skal vises
Sætte en class på billederne
Bruge setTimeOut til at fjerne aktuelle billede og vise næste - her kan fadeIn og fadeOut bruges.

Hvis det er lavet én gang, så kan du bruge det igen og igen. Om du hyrer nogle til at bruge et par timer på at lave det vil svare til at du køber et program der kan lave det i flash (kan du bruge flash?).

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)