Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmeringssprog til website

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ved at starte en hjemmeside op, hvor indholdet helst ikke skal kunne kopieres, da indholdet er min vare. Er det overhovedet muligt? Hvilket programmeringssprog anbefaler I?

Hvis der skal laves app's til iPhone, Android og Windowsmobiler, hvilket/hvilke programmeringssprog er så bedst i forhold til dette?

Håber at I kan hjælpe mig her på Amino...

-Thomas

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Svanevik:

Jeg er ved at starte en hjemmeside op, hvor indholdet helst ikke skal kunne kopieres, da indholdet er min vare. Er det overhovedet muligt?

Nej

Thomas Svanevik:

Hvilket programmeringssprog anbefaler I?

HTML :o)

Thomas Svanevik:

Hvis der skal laves app's til iPhone, Android og Windowsmobiler, hvilket/hvilke programmeringssprog er så bedst i forhold til dette?

hhv Java og Objective C  ... eller bare HTML :)

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilket sprog og teknologi man skal vælge på sit website, kommer meget an på hvad du gerne vil opnå. Som nævnt ovenfor, kan du ikke sikre dig mod at nogen stjæler dine tekster osv. Men der findes værktøjer til at tjekke om ens tekster bliver duplikerede andre steder på nettet.

Mht. sprog, er det nok en god ide med ren html hvis du er nybegynder. Der findes en masse programmer, som kan hjælpe dig med at lave html. Hvis du er mere øvet og kan programmere c#, vil jeg varmt anbefale ASP.NET MVC.

Til iPhone koder du i Objective C og du SKAL have en Mac. Alternativt kan du også kode i c# ved hjælp af MonoTouch. Android apps koder du i Java. Til Windows mobiler koder du typisk i c#. Vil du være med på beatet, skal du kode en app til Microsofts kommende mobile styresystem Windows Phone 7. Her koder du din brugergrænseflade i Silverlight og din logik i c#.

Held og lykke med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et hurtigt svar, Mikkel!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad så med fx programmering i PERL, hvad siger I til det?

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Svanevik:

Hvad så med fx programmering i PERL, hvad siger I til det?

Jeg vil mene at PHP er et meget bedre valg, eftersom du kan finde et hav af tutorials og netop dette emne. PHP og Perl minder meget om hinanden.

 

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig. PHP er ret let og har enorm stor tolerance, og der findes et hav af tutorials på nettet.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)