Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogholder - erstatningsansvarlig

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har haft en bogholder der ikke har lavet sit arbejde ordentligt, hvilket har resulteret i et større rod end da personen overtog bogholderiet.

Det er ikke en der har været ansat i vores virksomhed, men en ekstern bogholder som har taget sig af bogholderiet.

Kan man på nogen måde føre sag mod den virksomhed som bogholderen er ansat i eller hvordan fungerer det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Det må blive et civilt søgsmål så, idet firmaet næppe har en rådgiveransvarsforsikring.

MvH

Peter

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt svar Peter.

Kan man heller ikke kræve sin betaling for fakturaer tilbage når der kan påvises generelt forkert bogføring, som har krævet ekstra timer ved ny bogholder at få bragt i orden.

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Summerbird

Man kan outsource selve håndteringen og indlæsningen af papirerne dvs. selve bogføringen, men man kan ikke outsource ansvaret for rigtigheden.

Men når det så er sagt, kan man jo naturligvis klage over al slags arbejde der skal betales for. Så jeg vil mene at du bør formulere klagen præcist og for hvilken periode det gælder mv. og så kan du jo nægte at betale regningerne eller som Peter skriver anlægge et civilt søgsmål.

Jeg ville ikke råde dig til at klage, hvis du ikke selv har holdt øje med regnskaberne - og grebet ind da du konstaterede fejlen, for det vil ikke virke troværdigt at komme efter et helt år og så klage, efter selv at have set balancer mv. igennem flere gange i løbet af året.

Håber det gav lidt ;-)

Stig Larsen - www.larsen-finans.dk- info(snabela)larsen-finans.dk - Telefon 70 26 99 11 - Du finder os også på Facebook

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke det er noget I vil komme langt med. Bogholderen er ikke underlagt nogle faglige organisationer og har formentlig heller ingen egentlige forsikringer. Det er et klokkerent eksempel på at man får hvad man betaler for.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Kastrup
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne da godt være at trådstarter skulle forsøge at finde ud af om pågældende bogholder har en forsikring der dækker professionelt ansvar.

I så fald vil der jo være noget at komme efter, men jeg er enig i at  der nok ellers ikke er så meget at gøre.

Men vi er trods alt en del bogholdere der har en sådan forsikring, selv om vi ikke er underlagt krav om det.

Lone

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Forsikring eller ej så kan man kun få erstatning for sit egentlige tab, herunder fejldispositioner som har medført nogle virkninger i form af en merskat o.l. Jeg tvivler på at man kan få dækning for de udgifter man har betalt til bogholderen, og det merarbejde som man selv har måttet lægge.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen,

Vi greb ret hurtigt ind vil jeg mene - i løbet af 4 måneder. Men da der var en del arbejde til bogholderen, har bogholderen faktureret en hel del timer.

Det har ikke været nogen billig bogholder, så forstår ikke helt kommentaren med at man får hvad man betaler for?

Vi har betalt regningerne da vi ellers ikke kunne få udleveret vores papirer. Ved godt at bogholderen ingen ret havde til at holde vores bogholderi som "fange", men i første omgang var det nemmere bare at betale så vi kunne få overdraget tingene til en anden bogholder.

Vi vil helt sikkert undersøge det med forsikringen, men det er vel kun bogholderen selv der kan oplyse os om dette eller kan man se det andre steder?

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber du har fået styr på dit regnskab nu, ellers er det netop oprydning jeg er speciel god til :-)

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Jeg tror ikke det er noget I vil komme langt med. Bogholderen er ikke underlagt nogle faglige organisationer og har formentlig heller ingen egentlige forsikringer. Det er et klokkerent eksempel på at man får hvad man betaler for.

Der er desværre både revisorer og bogføringsbureauer der ikke har styr på deres arbejde, og er bedre til at skrive fakturaer end til at udføre deres arbejde. Det skal dog understreges, at der ligesom revisorerne findes mange seriøse bogføringsbureauer, og flere har ligesom jeg selv tegnet rådgiveransvarsforsikring.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)