Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medieskat når man er selvstændig derhjemme

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Først og fremmest tak for et godt forum til inspiration og vejledning. Nu blev det tid til at oprette en bruger, for jeg har et spørgsmål, som jeg håbede I kunne hjælpe mig med.

Jeg er selvstændig, og arbejder hjemmefra med mit reklamefirma, på et lille kontor bag i lejligheden. Jeg har naturligvis alt der skal bruges dertil. Kamera, scanner, printer, internet og telefon. Computeren har jeg købt privat, så derfor er den ikke med.

I følge medieskatten, skal jeg vel betale for de "goder" jeg har derhjemme. Selvom jeg ikke kan undgå at have det derhjemme, fordi mit arbejder ER derhjemme... :-) ... Eller hvad?

Et sidespørgsmål: Hvad kan jeg trække fra på telefonen og internettet? Er det 50% eller hvad? Jeg bruger jo også internettet og telefonen privat.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja til multimedieskat.

Du trækker 100% fra.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej.

Ja til multimedieskat.

Du trækker 100% fra.

 

Skal man ikke lave en vurdering af hvor meget man bruger tingene privat og så trække det procentvis fra?

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Momsmæssigt ja.

Udgiftsmæssigt nej.

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for dit svar.

Hvad med leje af kontoret i sig selv? Det er et rum som kun bruges til det formål.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Momsmæssigt ja.

Udgiftsmæssigt nej.

MvH

Peter

Det er måske lige på sin plads at man fortæller hvorfor der ikke skal foretages nogen skattemæssig fordeling. I og med at man betaler multimedieskatten er der gjort op med den private anvendelse af goderne og derfor fratrækker man 100%.

Momsmæssigt operer man med en 50/50 fordeling i praksis.

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :
eller moms af 3000 kr. (i praksis). Jeg ved der er folk der synes det er for let sluppet.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Den tror jeg ihvertfald kke på. De 3.000 kr. har jo skattemæssigt været gældende i mange år i forhold til lønmodtagere og der har man opereret med en 50/50 fordeling momsmæssigt.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Egentlig skal man vurdere anvendelsen erhverv/privat for hvert multimedie. Vi gider ikke bruge tid på dette og bruger derfor ovenstående som standard. Som sagt så synes mange det er billigt sluppet.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Et er at man ikke gider bruge tid på det. Noget andet er at man rent faktisk ikke kan foretage en vurdering af hvor meget eksempelvis en bredbåndsforbindelse bruges erhvervsmæssigt. Derfor opererer man i praksis med et skøn på 50/50. Sagt med de andre ord. De 3.000 holder ikke i praksis.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)