Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting - hvilken og hvor hvis man tager SEO i betragtning.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Fra  EarBeater Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at lave et site med en online hørelæreapplikation samt en masse relevante tutorials, anmeldelser osv.. Selve applikationen er lavet i Flash og fylder derfor en hel del - derfor er det vigtigt at finde den helt rigtige hosting løsning.

Jeg tænker primært på ubegrænset trafik uden nogle ubehagelige overraskelser. Jeg har læst nogle indlæg om hosting firmaer der tilbyder ubegrænset trafik, men hvor det rent faktisk ikke gælder hvis man overstiger en vis grænse.

Ved sidens launch forventer jeg ikke den helt store trafik og tænker derfor på, om der findes en løsning hvor jeg får en bestemt mængde basis-trafik, men nemt kan opgradere til mere, når der skulle blive brug for det. Jeg overvejer også om jeg skal leje en dedikeret server til formålet eller kan nøjes med noget andet?

En anden ting jeg har tænkt på er SEO. Jeg har hørt at det betyder noget hvor i verden serveren er placeret, i forhold til at målrette sin søgemaskineoptimering. Jeg vil gerne ligge højt i Google hvor der findes flest potentielle brugere, hvilket nok er i USA. Derfor vil jeg også gerne vide om det har nogen betydning i valg af hosting?

Serveren skal iøvrigt have php og mySql, da jeg vil bruge Drupal som CMSJeg er selvfølgelig interesseret i at få mest kvalitet for pengene. 

Er der nogen der har erfaringer med dette svære (synes jeg) valg og nogle anbefalinger? 

På forhånd tak.

/Morten

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Morten Vestergaard:

En anden ting jeg har tænkt på er SEO. Jeg har hørt at det betyder noget hvor i verden serveren er placeret, i forhold til at målrette sin søgemaskineoptimering. Jeg vil gerne ligge højt i Google hvor der findes flest potentielle brugere, hvilket nok er i USA. Derfor vil jeg også gerne vide om det har nogen betydning i valg af hosting?

I googles rangering af dit site vil de bl.a. gå ind og vurdere hvilket land de tror dit indhold er rettet mod, for at bestemme hvem dit indhold er relevant for. I den forbindelse kigger Google først og fremmest på hvilken domæneendelse dit domænenavn har, ved f.eks. .dk vil man så logisk nok antage at din målgruppe er dansk.

Har dit domæne ikke en lande-specifik endelse (som f.eks. .com), går Google i stedet ind og kigger på hvilket land serverens IP adresse er registreret i, og antager at dette land er din målgruppe. Hvis du har en domæneendelse der ikke er tilknyttet et specifikt land, er det dog muligt via Google Webmaster Tools at gå ind og specificere hvilket land der er din målgruppe og dermed forhindre at Google blot laver en antagelse baseret på serverens IP adresse. Google kalder det geotargeting, og du kan læse mere om hvordan det gøres i praksis her.
Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Google går først og fremmest ind og ser på hvilket sprog dit website bruger primært.

Herefter ser de på TLD m.v. - Selve området dit site ligger i afgøre hvilke(t) datacentre af Google's som "trawler" dit website - så dermed er det også betydende for hvor det er optimalt at ligge.

Vi er dog så små her i DK så vi ikke har et Google datacenter kun til os - så vi deler lidt med vores naboer i nord og syd :)

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten,

Hvis din målgruppe er USA skal du helt klart vælge en amerikansk hosting løsning.

Tit tager der 1/10 - 1/5 sekund ekstra for en amerikaner at åbne en side der er hostet i DK end i USA.

Det kan betyde rigtig meget for din bounce rate, og brugeroplevelsen i det hele taget.

Vælg et webhotel i USA - f.eks. i Washington/New York eller Californien.

Ang. fri trafik, shared hosting mm.

I udlandet, specielt USA, får man i høj grad hvad man betaler for. Den service du får er lysår bedre end den du vil kunne få i DK.

De allerbilligste løsninger (shared ubegrænset) hos GoDaddy er markant dårlige end hos de lidt dyrere firmaer som f.eks. Inmotion Hosting. Stabilitetsproblemer opstår når der er for mange der kører komplicerede ting på deres sider på samme server (GoDaddy).

Ift. hastighed, er Inmotion Hosting markant bedre end danske surftown, mens surftown er en kende hurtigere/bedre end GoDaddy. Hos Inmotion og surftown har man kun begrænset antal domæner 16/6/10, på de hosting løsninger jeg har derovre.

Jeg har kun webhoteller disse to steder i USA og Surftown og kender ikke andre, men har hørt meget skidt. Jeg er klart mest tilfreds med Inmotion Hosting og har plads hos dem på servere i både Washington og i Californien.

Vent og se hvor meget trafik du får.

Håber du kan bruge det.

VH.

Vigga

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal også huske at finde en server, som loader forholdsvist hurtigt og ikke har meget nedetid - det betyder ekstremt meget for din søgemaskineoptimering!

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja,

Men langt de fleste steder er nedetiden minimal. Selv GoDaddy opererer med 99.8% eller noget i den dur.

Finde en server, hvor folk ikke kan have et ubegrænset antal domæner liggende ...

Meget kan i øvrigt vindes ved at validere din xhtml (validator.w3c.org ) og rydde op alt rodet i koden.

 

 

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Fra  EarBeater Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for gode og brugbare svar :-) 

Jeg har kigget på nogle af de løsninger som Vigga anbefaler. Inmotion Hosting ser ud til at kunne levere stort set hvad som helst kombineret med en god service. 

Man kan få en dedikeret server og det, der hedder en VPS løsning. Desuden kan man få en billig "Business Class" hosting.

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad der er bedst til mit projekt. En dedikeret server er nok lidt pebret at lægge ud med, hvor en VPS løsning ser bedre ud. Men hvis jeg kigger på den billigere "Business" løsning kan jeg se, at man får "unlimited traffic", hvorimod der er begrænsning på VPS løsningerne. Hvordan kan det være?

Kan I fortælle mig lidt mere om hvad forskellen er på de 3 løsninger (og om der måske findes endnu flere)?

/Morten

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 05:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Vestergaard:

på den billigere "Business" løsning kan jeg se, at man får "unlimited traffic",

...

der er begrænsning på VPS løsningerne.

Generelt er "unlimited traffic" noget du finder på billige hostingløsninger ... de steder hvor du ser den mulighed bør dine alarmklokker ringe ... du betaler så i givet fald for noget du ikke bruger, eller du får leveret mindre end du har behov for.

Du bør gå efter en udbyder med gennemsigtighed, og det får du bestemt ikke med "unlimited traffic" eller hvad de kalder det nu til dags.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Fra  EarBeater Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget fornuftigt.. Tak for tippet :-)

Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

slettet kom til at skrive i forkert tråd. ups

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)