Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis upload script

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Fra  Aagaard Design Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg arbejder freelance som Grafisk Designer - og derfor har jeg tit behov for at uploade diverse billeder, filer mm. - Da jeg har mine egne domæner, vil jeg helst benytte dem til at uploade på, i stedet for diverse gratis upload sites rundt om på nettet.

Lige pt. foregår det på den måde at jeg åbner min FTP for det domæne jeg vil uploade til, og manuelt tilføjer de filer jeg skal uploade.

Det fungerer sådan set fint, men man søger vel altid den perfekte løsning? Jeg har i hvert fald en ide om hvad der kunne fungere optimalt for mig.

Jeg kunne godt tænke mig et færdig skrevet script, hvor jeg kan åbne scriptet og finde de filer der skal uploades (i min browser), og disse filer bliver så uploadet til et arkiv på mit domæne som jeg selv har valgt. Helt optimalt ville det være hvis man kunne sætte en adgangskode på scriptet, så kun jeg og ikke alle og en hver kan uploade.

Jeg har søgt lidt på nettet, og fundet frem til nogle forskellige scripts - men jeg har ikke kunne få dem til at virke (jeg er en dør til koder mm.) - så derfor vil jeg nu spørge jer til råds.

I skulle vel ikke kende et script der kan udføre ovennævnte, som er gratis og let at sætte op for en kode-idiot som jeg?

På forhånd tak.

Med venlige hilsner

Johannes Aagaard

Johannes Aagaard - Portfolio: Johannes Aagaard - E-mail: johannes@aagaarddesign.dk

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johannes.

Prøv dropbox.com - har også en effektiv foldershare, hvis du har behov for at fx hjemmepc og kontorpc skal autoopdateres med dvs filer.

Mvh,
Troels

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg burde selvfølgelig ha' læst hele dit indlæg inden jeg svarede...

Troede du skulle ha' nem upload af filer, så fx kunder osv hurtigt kunne se dit design.

Nå, men jeg har dog også løsningen på dit ovenstående problem:
http://www.net2ftp.com/

Du installerer deres software på din server (du kan også logge ind direkte via deres hjemmeside - jeg er dog paranoid, så gør det ikke selv), og så kan du, via din browser, uploade forskellige filer direkte til din server uden brug af ftp-program.

Så skulle jeg ha' helgarderet mig ;)

God weekend.

Tilmeldt 2. Feb 10
Indlæg ialt: 20
Fra  Pandi Web ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg ikke hvor store filerne er, men hvis du smider mig en PM kan jeg godt bakse et hurtigt PHP-script frem til dig der har et login og en upload-funktion til en bestemt mappe på din server :)

 

Fra Århus
Tilmeldt 27. Feb 09
Indlæg ialt: 25
Fra  Aagaard Design Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kunne være super fedt, af en eller anden underlig grund kan jeg slet ikke finde stedet hvor man sender en PM?

Kan du sende mig en e-mail på aagaard@kongesuiten.dk

Så kan vi finde ud af det den vej.

Filerne skal ikke være vildt store - hvis jeg skal uploade en PSD eller lignede, så kan jeg bare tage den igennem FTP'en - det drejer sig mest om JPG og PNG billeder, så højest 10 MB.

 

Johannes Aagaard - Portfolio: Johannes Aagaard - E-mail: johannes@aagaarddesign.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes Aagaard:

Det kunne være super fedt, af en eller anden underlig grund kan jeg slet ikke finde stedet hvor man sender en PM?

Kan du sende mig en e-mail på aagaard@kongesuiten.dk

Så kan vi finde ud af det den vej.

Filerne skal ikke være vildt store - hvis jeg skal uploade en PSD eller lignede, så kan jeg bare tage den igennem FTP'en - det drejer sig mest om JPG og PNG billeder, så højest 10 MB

Hej Johannes,

Har du husket at spørge dit eventuelt webhotel, om hvor store filer de acceptere? Ved ikke hvad du har - men mange webhoteller acceptere typisk 2-10 mb :-)

God fornøjelse med dit projekt :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)