Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

I gang med .NET - skal det være VB eller C#?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det vist på tide at komme videre fra klassisk ASP, og jeg vil derfor kaste mig over .NET.

Jeg er dog meget i tvivl om hvilken retning jeg skal gå, skal det være VB eller skal det være C#?

Jeg er ikke ude på at starte en religionskrig, men er mere ud efter nogle erfaringer der taler for eller imod.

Jeg har brugt klassisk ASP de sidste 9-10 år, og lige umiddelbart falder det mig mest ind at gå VB vejen, da det jo minder mest om det jeg kender rent syntaks mæssigt.

Det er primært websites det skal benyttes til, men jeg vil ikke udelukke, at der på sigt måske skal programmeres til andre formål, der er jo mange flere muligheder i .NET.

Jeg håber der er nogle der vil dele deres erfaringer.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal bruge C# ... det er det eneste rigtige, Asp var et grimt hack fra starten og VB er nu bare et endnu værer hack.

Du kan det samme med begge sprog, men C# er MEGET kønnere og er generelt det sprog som de dygtigste vælger at arbejde med, mens de knap så erfarne kaster sig over C#, mest fordi det syntaktisk set ligner ægte programmeringssprog som C++ og C mere.

Og når du nu har hængt fast i klassisk asp de sidste 10 år, så var det måske også på tide at komme videre? :D

Desuden kan man frit veksle mellem de forskellige sprog ... de moduler du laver snakker problemfrit sammen på tværs af sprogene :)

Fra Dyssegård
Tilmeldt 21. Jan 09
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor bruge tid på at lære en ny syntax (C#), når nu man kan det samme med begge sprog, Det er og bliver vist et laaaaaangt stykke hen ad vejen religion. om man kan lide det eller ej.

Det må være et temperament spørgsmål... hvad DU vil bruge krudt på.. og hvilken flair du har for at lære ny syntax, og hvor mange "tåge-horn" du skal høre på...(om C# er det eneste rigtige). Men man kan (jeg kan)... leve lykkeligt med "kun" at kunne vb.net.... og det let at komme fra old school ASP.

/almulimann

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

almulimann:

... et laaaaaangt stykke hen ad vejen religion...

Religion og religionskrige er ikke noget som hører professionelle mennesker til, hvis du vælger noget eller anbefaler noget på baggrund af religion er de fleste andre professionelle mennesker dygtige nok til at ignorere din anbefaling :)

almulimann:

Det må være et temperament spørgsmål... hvad DU vil bruge krudt på.. og hvilken flair du har for at lære ny syntax, og hvor mange "tåge-horn" du skal høre på

Altså det er lidt plat at diskutere C# vs. ASP.Net, idet er det er fuldstændig det samme ... i min bog virker det lidt som en diskution om det er helligånden eller jesus der er the shit ... jeg ville tage kristendom vs. budisme diskutionen lidt mere seriøst ihvertfald.

Trådstarter har 10 års erfaring med programmering ... det _MÅ_ ikke tage ham mere end en eftermiddag at lære C-Syntax ... og hvis ikke man gør det murer man sig selv inde i en osteklokke .... resten af verden arbejder med C syntax, derfor er det smart :)

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hoppede selv fra ASP Classic for en 4 år siden, og startede hardcore ud med C#, hvilket jeg har været utroligt glad for.

Personligt kan jeg ikke lide den måde som ASP Classic og VB.Net er struktureret på i koden, hvor imod C# minder meget mere om andre sprog, såsom Java, Javascript samt Action script til Flash, hvilket jo blot er en fordel når du ellers udvikler forskellige applikationer.

Håber du finder det sprog du føler dig bedst tilpas i, C# får i hvert fald min anbefaling :-)

Omregn valuta på farten med denne smarte valutaomregner. Det er helt gratis og virker med live valutakurser.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 07:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oxkjær

Jeg ved, at Aalborg Universitet kun underviser C# på datalogi og softwareingeniør uddannelserne. Derudover har jeg et par venner rundt omkring i erhvervslivet, der alle siger (jeg har nemlig spurgt om det samme), at C# er fremtiden. 

Jeg er selv C# mand - så det må jeg også anbefale. Der findes et par fantastiske bøger (fx. Essential C# 4.0) som du kan gå i gang med, hvor du får alle detaljerne godt med. Jeg har læst den og kan kun anbefale den og C# ellers. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok tage den dovne løsning - den jeg kender en del til i forvejen ! :-) Når man er inde i sagerne i forvejen skal man kæmpe lidt mere, og det mindsker risikoen for at gå død i det.

Det giver næsten sig selv, men måske kunne du fortælle lidt om dit ambitionsniveau.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Oxkjær:
skal det være VB eller skal det være C#?

Der er den hurtige metode: Tjek Jobindex og lignende efter opslag for .NET-programmører :)

Jeg vil gætte på, at du ser, at langt de fleste søger C#-programmører, og at næsten ingen søger VB.NET.

Det er også mit indtryk, at du vil finde flest eksempler og bedst litteratur til C# - men prøv at undersøge det.

Jeg er selv ret farvet, da jeg i den grad foretrækker C# pga. sprogets (smukke?) struktur.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

En enkelt ting til Jimmy´s svar. Der er flest C# men det betyder ikke at du spilder tiden på VB. - Jeg ville dog følge et af de tidligere svar, og se på hvad skolerne vælger. AAU C# og UCN C#, der må være nogle kloge mennesker et sted, som tror på at C# er større end VB.

Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kodede Classic ASP indtil for syv år siden, da jeg skiftede til C# - overgangen var slet ikke slem, og jeg har aldrig set tilbage - hverken ang. sprog eller syntax. :-)

Med venlig hilsen
Kim Bang

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)