Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Rejsebureau:

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg og så en meget god ven, som begge er i gode stillinger pt. er ifærd med at researche omkring opstart af rejsebureau. Vi har fået en god idé, og påtænker at opstarte i løbet af de næste par år. Vi kunne godt tænke os at komme i kontakt med én eller nogle som har været "igennem møllen" indenfor de seneste år. Vi er villige til at erlægge konsulenthonorar, hvis den rigtige skulle dukke op, og være os behjælpelig mht. faldgrupper mm.

På forhånd tak.

Rejseentusiasterne

Fra Valby
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kapo.

Det lyder spændende...rejsebranchen er en forfærdelig spændende branche, som er svær at komme ud af, når først man er i den.

Jeg har lige åbnet et rejsebureau sammen med 3 venner og tidligere kolleger, så jeg kender en del til problematikken. Du kan se, hvad det er for noget på www.livetravel.dk.

Før LIVE Travel har jeg arbejdet i Billetkontoret, som er en form for grossist, hvis kunder er rejsebureauer i hele Danmark. Jeg har også været i Profil Rejser før det og et par andre steder tidligere. Jeg har erfaring med stort set alle funktioner i både store og små rejsebureauer og er godt inde i problematikker omkring rejsejura, rejsegarantifond, nye momsregler m.v. 

Så har du brug for råd og vejledning, er du velkommen til at kontakte mig. Enten her eller på km@livetravel.dk.

MVH

Kasper

Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

tak for din kommentar. Det er da ikke utænkeligt at vi vil kontakte dig, i forbindelse med hvis vi kører videre ud af det spor vi har planlagt. Som sagt er vi endnu i research-fasen, og faktisk skal vi imorgen til møde med Billetkontoret i Århus, samt have et møde med en tidligere rejsebureaumedarbejder.

Problemet/opgaven for os pt. er at vi ikke af naturlige årsager har en drejebog over alt hvad der kræves ifbm. opstart af rejsebureau, men finder ud af lidt hist og her. Så hvis vi må have lov til at stille dig/jer nogle spørgsmål, så vil det da klart være en stor hjælp for os.

Jeg har været inde og se jeres udmærkede hjemmeside, og jeg kan se at det som vi påtænker, ikke er i karambolage/direkte konkurrence med jeres produkter :0).

Vi tales, sandsynligvis, ved.

Med venlig hilsen

Kapo

 

 

 

Fra Valby
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen...:-)

Held og lykke med det hele

 

Kasper

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kasper, 

Tror i har en fejl på forsiden - ellers vil jeg gerne købe Koayobay rejsen til 950,- ;) 

 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 538
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan foregår rejsebranchen egentlig i korte træk?

Jeg mener, nu er jeg selv fra Balkan området.

Og hvis jeg end dag besluttede at lave et rejsebureau, som viste nogle af Balkan landenes dejlige steder frem, hvilke aftaler skulle jeg så have i hus?

Hvis jeg nu registrere et firma med korrekt branchekode, hvordan kan jeg så udregne priser på en rejse? Man skal da have nogle "grossist" priser fra flyselskaberne og andre bureauer i det pågældende land man sælger rejser til, ikke?

Meget spændende tråd du har åbnet, det er yderst interessant at få dækket nogle af alle de spørgsmål man har til sådan en branche.

 

Mvh

Jasko

Fra Valby
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :

@Martin...

Det er prisen for 1 nat kun...det står når kommer du længere ind på produktet:-)

Men tak ellers...

Kasper

Fra Valby
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jasko.

Jo du skal have nogle grossistpriser på alle de dele, rejsen består af. Fly/Bus, hotel, lufthavnstransport, billeje, rejseforsikringer osv. Der er mange måder at lave aftalerne på  - du kan lave alle aftaler på hotel og andet landarrangement lokalt på destinationen eller bruge en grossist i Danmark. Der er fordele og ulemper ved begge dele...

M.h.t. fly skal du enten have et agentur (IATA), som giver dig ret til at udstede flybilletter. Det er dyrt og tungt og kræver en masse viden om billetudstedelse. Langt de færreste små rejsebureauer i Danmark kan udstede billetter selv, så derfor går man gennem en grossist, eller consolidator, som det hedder. Det er et stort rejsebureau, som har agenturet og har forhandlet flypriser med en masse flyselskaber. Ofte kan du også selv forhandle priserne direkte med flyselskaberne og så bede consolidatoren om at udstede dem mod et gebyr. Du kan selv reservere flybilletter i et af de 4 reservationssystemer (Amadeus, Worldspan, Galileo eller Sabre). Det kan fås for 4-5000 kr. årligt og ofte billigere endnu.

Du kan selvfølgelig også lave charterfly, men det er en helt andet historie....

Oven i alt dette, skal du være medlem af Rejsegarantifonden, når du sælger pakkerejser. Der skal stilles garanti (minimum kr. 300.000) med mindre du køber alt (både fly og land) gennem en grossist,som vil lave en formidleraftale med dig, og være såkaldt teknisk arrangør.

Jo mere du laver udenom grossister - hvor du kan undgå det - jo mere kan du tjene. Du skal bare være bevidst om, at det kræver væsentligt mere administration at skulle lave det hele selv.

Når du har aftaler og garantier på plads og har fået priser, kan du begynde at producere dine rejser. Der skal regnes, skrives tekster, findes billeder og det skal præsenteres. Og markedsføres...og så kan du gå i gang med at sælge og håndtere det solgte:-)

Det her er ikke en særlig fyldestgørende beskrivelse, men jeg håber den hjælper dig lidt på vej.

MVH

Kasper

Fra New York
Tilmeldt 18. Oct 07
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget let at starte rejsebureau, indgangs barrierne er utrolig lave så der er stor konkurrence.

I skal bare se at komme igang, i behøver ikke at have meget viden inden i starter. Jeg anede intet om rejsebranchen inden jeg startede. Alt hvad i behøver er en god økonomi inden i starter. Det er rigtig godt hvis i selv har 300.000 kr på hånden ved virksomheds start.

Her kan i se en video jeg har lavet om mit firma i rejsebranchen:

 

Hilsen Mikkel

Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

og tak for dit indlæg.

Det har da, om end ikke andet så bekræftet os i vore antagelser mht. rejsebranchen.

Mvh.

Kapo

 

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)