Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gældssanering...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til alle,

Jeg er i den situation at jeg blev erklæret personlig konkurs for ca. 1 år siden. Jeg gik ned med en enkeltmands virksomhed, efter jeg blev syg og der med var fraværende i 3 måneder.

Sagen ser ud til at trække ud, for jeg har ikke hørt noget fra kuratoren siden, hvilket jeg synes er underligt. Jeg var i retten og blev erklæret konkurs da jeg ikke kunne betale de regninger som jeg havde til div. leverandører samt SKAT.

Jeg er nu kommet så meget ovenpå, at jeg vil i gang igen. Jeg har fået et par gode idéer som jeg vil ha ført ud i livet, men denne sag hæmmer mig.

Jeg har snakket med flere, og er kommet frem til at jeg måske skal prøve at søge en gældssanering, eller prøve at få lavet en akkord. Men hvordan gør jeg...?

Jeg vil mene at min underbalance ligger omkring 1,3 million når det hele er gjort op, alt inklusiv. Dette er et cirka tal, da jeg jo ikke har fået nogen opgørelse fra kurator endnu.

Skal jeg have en advokat med ind over det..?

Skal jeg kontakte kurator selv..?

Skal jeg kontakte SKAT selv..?

Skal jeg kontakte kreditorerne selv..?

Skal jeg kontakte skifteretten..?

Ja hvad skal jeg gøre i denne situation, jeg ved det er mange spørgsmål, men er virkelig på herrens mark.

Jeg ønsker inderligt at komme videre, og føler at jeg nu har energien og gejsten til det.

Håber der er nogle her inde som har været i lignende situation, eller bare har kendskab til hvordan og hvorledes, eller kan sætte mig i forbindelse med en som kan hjælpe.

På forhånd tak, og god dag til jer.

DBH

Rasmus

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Ja det var mange spørgsmål, men de kan alle besvares.

Jeg kan anbefale Rådgivningscentret på http://www.raadgivningscentret.dk/.

De er meget professionelle. Her kan du få svar på alle dine spørgsmål.

Held og lykke med det.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Jeg kan se du er fra Aalborg, så du kan evt. gå ind på www.sag-partners.dk og se hvad jeg kan tilbyde dig.
En første telefonsamtale eller møde koster dig ikke noget, men du skal have foretaget en samlet plan for
hvilken vej du skal prøve. Der vil være mange flere spørgsmål end du her har trukket frem når først situationen bliver vendt.
Hvilken branche har du arbejdet indenfor?
Hvordan informerede du dine kreditorer?
Hvor lang tid drev du virksomhed før du blev syg?
Hvordan er dine indtægtsforhold nu?
Hvorledes er dine nuværende udgifter skruet sammen?
o.m.m.,
Kontakt mig på enten 98311022 eller 29924519 og lad os få en snak om situationen og hvordan jeg kan
hjælpe dig.

Mvh

Bertil Vrou Thomsen
SAG-partners ApS

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Inden du kaster dig ud i nye udgifter til forskellig der kan hjælpe dig skal du have fat i din kurator, det er alene dem der kan fortælle dig hvordan sagerne står, lav ikke flere udgifter på nuværende tidspunkt, du har jo nok at slås med kan jeg forstå, INGEN kan hjælpe dig bedre end kuratoren på nuværende tidspunkt !!

Håber du kommer ovenpå igen, held og lykke

Best regards

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:
INGEN kan hjælpe dig bedre end kuratoren på nuværende tidspunkt

Hej Kim

Hvad er det nu kurators opgave er i det her spil?

Det er korrekt at et samspil med kurator kan være godt nok, men det kræver at du kan fremkomme med noget der kan have interesse for boet ikke for Rasmus. Derfor er det ikke kurator der er den bedste til at hjælpe Rasmus p.t., men det er fornuftigt at have et godt forhold til kurator. Rasmus skal selv skabe et overblik over hans nuværende situation og hvorledes den kan sammensættes fremadrettet og der kan det være ganske givtigt at have en 3. person med erfaring som rådgiver i det løb Rasmus er inde i. 

mvh
Bertil Vrou Thomsen 

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres indlæg, som jeg vil tage til efterretning.

Jeg søger selvfølgelig så mange råd som overhovedet muligt, da jeg jo gerne vil have det overstået på bedst mulige måde.

Jeg vil kontakte kuratoren i morgen, og jeg vil selvfølgelig også høre hvad Bertil kan gøre, så jeg gir' dig et kald.

Flere råd / tips tages i mod med kyshånd. Tak.

DBH

Rasmus

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)