Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimedia skat og moms indberetning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et spørgsmål vedr. multimedia skat. Jeg har en enmandsvirksomhed, som drives på samme adresse, hvor jeg bor. Jeg læste her på Amino, at som selvstændig kan  man trække alle telefon, mobiltelefon, fast internet og mobilt internet regninger (100 %) fra i virksomheden, hvis man vil betale multimedia skat i slutning af året (ret mig venligst, hvis jeg misforstår noget). Men hvad gør man med moms? Hvordan skal den indberettes? Skal man afgøre om, der er f.eks. 60%, der bruges til virksomheden og resten privat, eller skal man indberette hele moms beløbet?

Ville også spørge om, man kan trække en del af huslejen fra virksomheds indtægter?

På forhånd tak

Nazar

 

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der slet ikke nogen, der er opdateret på området?

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo da men der er jo andet i verden end Amino Big Smile

Det er korrekt opfattet med multimedieskatten sålænge vi taler om multimedier der har relation til og bruges i virksomheden. Sagt med andre ord: Man kan ikke uhæmmet finansiere datterens mobiltelefon m.v. over multimedieskatten.

Jeg mener momsmæssigt at man opererer med en 50/50 fordeling men det er der andre her der ved mere om.

Hvis du ved huslejen forstår en del af den leje du betaler for din private bolig så ja hvis kontoret udelukkende anvendes i virksomheden og ikke kan bruges til andet. Taler vi om en 1- eller 3 værelseslejlighed vil jeg anse fradrag for helt udelukket. Taler vi om eget hus så er det en forholdsmæssig andel af udgifterne.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar. Smile

Jeg og min familie bor i et 5 værelses rækkehus , hvor et værelse bruges kun til arbejde (virksomhed), så vil det sige, jeg har mulighed til at trække en del af udgifterne fra (håber jeg).  Men hvordan kan jeg udregne den del af husleje, som kan trækkes fra skat i virksomheden? Er det måske andre udgifter, som el og varme, der kan også trækkes fra ?

Hvis er der nogen, der kan svare mig om moms angående telefoni, så vil jeg også være meget taknemlig. Wink

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Typisk vil man tage udgangspunkt i en kvadratmeterpris medmindre du har store trykkerimaskiner o.l. som medfører et unormalt elforbrug (der ikke kan opgøres via en m2 fordeling).

Hvis det er en lejet bolig er der udover el og varme også en husleje. Taler vi om egen bolig er der ejendomsværdiskat (her laves reguleringen på selvangivelsen) og ejendomsskat. 

 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak !

Så er det kun moms, jeg mangler at få opklaret...Jeg bruger e-conomic til regnskabet, og når jeg opretter nye bilag med telefoni, så ryger momsen på moms konto (100 %), men hvis er det 50/50 moms, der skal angives til skat, hvordan kan jeg fordele momsen (privat og erhvers forbrug) i e-conomic? Ellers passer min bankkonto i systemet ikke med min bankkonto i virkligheden...

 

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Debet telefonudgifter/Kredit indg. moms

MvH

Peter

Fra Harrislee
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 230
Fra  Intelligent Web Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Peter. Det lyder meget logisk,..efter du har skrevet det. Smile

Besøg HowCool.dk - Højhælede sko, Lingeri, Modetøj, Frække Kostumer!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)