Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop på flere sprog: Forslag til valg af software

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have en webshop stablet på benene, som skal køre på flere sprog. Fra start blot 2-3 stykker, men på sigt op imod 10 sprog. Shoppen har omkring 200produkter.

Jeg har identificeret flersprogsfunktionen som den største projectbreaker ind til videre og vil i denne forbindelse meget gerne høre hvad I mener vil være det bedste valg til en webshop på flere sprog?´

Webshoppen skal laves for relativt små penge (under 100k til at starte med), hvorfor jeg satser stærkt på at gøre brug af et allerede kodet system. Derudover skal systemet være OpenSource, så jeg løbende kan tilpasse alle aspekter.

Jeg har overvejet følgende:

  1. Joomla + virtuemart + joom!fish
  2. Magento
  3. Joomla + redSHOP (flersprogsfunktionaliteten endnu ikke en del af systemet, men dette kunne måske udvikles).

Hvad bør jeg vælge? Hvad er de typiske problemer man løber ind i, når der skal laves webshops på flere sprog?

Alle indspark til meget velkomne. Det er vigtigt for mig, at få valgt rigtigt i første omgang, så der ikke skal bruges dumme udviklingstimer på at starte forfra halvvejs i processen.

 

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 50
Fra  openUsource ApS Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også du bør tage Drupal / Übercart med i dine overvejelser - Når du nu fokuserer på Open Source webshops.

Jeg har arbejdet med installation, konfiguration og programmering i Drupal / Übercart og generelt vil jeg sige at det fungerer rigtig godt til håndtering af flere sprog. Det du bør være opmærksom på - sikkert også i de andre systemer du nævner - er at dine produktkategorier er oversætbare, således at kunden ikke ryger helt ud af kontekst hvis hun vælger at skifte sprog på vej ned gennem dine produktkategorier.

Dernæst er der problematikken med moms (VAT), som generelt ikke er noget problem når vi taler EU - men som i USA håndteres (eller skal vi sige - håndteres slet ikke) helt anderledes end i DK.

Vh Kasper Drupal webshop udvikler

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres input. Jeg tror umiddelbart, at jeg hælder mest til Magento. Flere, der har kommentarer eller forslag?

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

En stor del af vores kunder vælger netop Magento udfra sin sprog visionering, og håndtering af multiple storefronts.

Du skal dog sætte nogle timer af til at forstå Magento, samt konfigurationsmæssige del - men når du er ude over denne barriere har du en meget stærk platform.

Dem som går død i Magento - er dem der ikke tager sig tiden til at sætte sig ind i systemet, fordi det er stort, og meget større end de nævnte konkurrenter. Så en smule tålmodighed, så er du godt på vej :-)

Vh
Henrik 

 

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil give Henrik ret i præcis hvad han skriver!

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

@Henrik og andre: Tak for jeres svar!

Magento lyder rigtig interessant. Jeg har masser af tid til at sætte mig ind i det, så det bliver ikke noget problem.

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre fra nogen, der har bygget virtuemart webshops med flere sprog - hvad er Jeres erfaringer?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Jeg har selv magento og er rigtig glad for systemet, men når nu du allerede kender Joomla, er det så ikke muligt at blive i dette system?

Jeg kunne forestille mig der var masser af tid at spare og hvis du allerede kender systemet godt, for du sikkert også et bedre "produkt" i sidste ende.

Tilmeldt 11. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Prøv at kikke på Http://ios.dk

Vi har gennem 15 år udviklet dette system som er fuldt integreret og sertificeret løsning til Dynamic C5.

Det lejes ud for en lav månedlig ydelse, så det ikke belaster drift kapitalen.

Vi har gennem årene solgt/udlejet mere end 500 løsninger gennem et stort forhandlernet, men har valgt at sælge direkte.

Systemet er open source og har i dag 10 sproglag som er labels styret. Der er standard alt de funktioner som de fleste ønsker og nok mere til, hvad der eventuelt skulle mangle kan man selv udvikle eller vi kan afhjælpe med speciel løsninger.  

Der er et CMS system med som har mange standard Skabeloner og moduler, hvor det er muligt selv at udvikle nye eller tilrette eksistere. 
Hvis du ønsker at benytte et andet et andet CMS system til at lave din hjemmeside, er det ikke noget problem at Sammenkoble IOS ERP shoppen.

Vi giver 30 dages prøvetid.

Med venlig hilsen

Per Nielsson
IOS ApS
Mobil.
40557355
Mail. info@ios.dk

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

@Boysen: Du har helt ret - det optiimale ville være at udvikle sitet i Joomla, men pt. er jeg ikke tilfreds med flersprogsfunktionaliteten i Joomla webshops. Netop derfor undersøger jeg nu markedet for andre webshops. Jeg har før arbejdet med Magento, men dog ikke så meget. Men selvom jeg skal bruge fx 20 timer på at sætte mig ind i Magento, så tror jeg alligevel det er lærepengene værd, hvis jeg så får et system, der opererer optimalt i forhold til flersprog.

Til jer andre: Tak for jeres inputs.

Jeg efterspørger stadig råd fra folk, der har Virtuemart-webshops på flere sprog!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)