Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette tilladt?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser efterhånden en del begivenheder, som handler om, at man kan vinde alle mulige ting.

Eksempel: Her ..

Jeg er godt træt af det og undrer mig over, om det overhovedet er tilladt.

Nogle der ved om det er tilladt? :)

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

I mine øjne tilladt indtil det modsatte er bevist. Dansk lovgivning har svært ved at følge med indenfor Facebooks grænser, da man som bruger accepterer Facebooks vilkår.

Jeg kan ikke se hvordan det skulle være forbudt at oprette begivenheden
Jeg kan ikke se hvordan det skulle være forbudt at joine (bortset fra at man er mere naiv end politiet tillader)
Jeg kan heller ikke se hvordan det skulle være forbudt at invitere sine venner

Det er ligesom essensen af Facebook - uanset emnet for begivenheden eller facebooksiden.

.. at man bryder FBs terms and conditions er så en anden sag.

Det kan tilføjes at princippet er langsomt ved at vande ud. Brugerne på Facebook har efterhånden alle været forbi et eller flere af disse events og indset at der ikke er så dælens meget at hente andet end tilbud og reklamer i lind strøm.

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener jeg læste herinde på et tidspunkt, at så længe man ikke udlover en "gevinst/bonus" for at folk invitere deres venner, så er det lovligt. 

Det er jo så tilfældet ved ihvertfald denne her at den er lovlig, da man har frit valg. 

At det er skide irriterende er så en anden side af sagen.

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke det er tilladt.

Mange andre affiliate netværker, tillader ikke at man bruger deres links på Facebook andre steder end i annoncerne (dem i højre side, som man betaler for). Det tror jeg heller ikke EuroAds gør, men jeg har nu ikke lige spurgt dem.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Christopher Mørk Hermansen:

Jeg tror ikke det er tilladt.

Tror lige vi har behov for at blive enige om hvad trådstarter mener.

  1. Tilladt lovmæssigt
  2. Tilladt af Facebook
  3. Tilladt af Affiliate Netværk

.. Jeg svarer primært på 1 og 2.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bigum:
Tilladt af Facebook

Det er ikke noget jeg umiddelbart har erfaring med, men jeg læste dette blogindlæg for nyligt omkring problematikken. Ifølge blogindlægget er det absolut ikke tilladt at Facebook.

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebooks konkurrenceregler:

- Du må ikke udskrive konkurrence på Facebook uden tilladelse. Du må dog gerne bruge FB til at reklamere for konkurrencer som er uden for Facebook. Læs artiklen om Facebooks konkurrenceregler.

Facebook og markedsføringsloven:

- Følgende er taget direkte fra "Forbrugerombudsmandens spam-vejledning 2010":

“Hvis en erhvervsdrivende opretter en profil på Facebook, skal markedsføringslovens regler ligeledesoverholdes – dvs. at erhvervsdrivende bl.a. ikke kan præmiere sine ”venner” for at tippe andre venner om profilen.”

Læs hele denne artikel om Facebook og markedsføringsloven for mere info - Tjek evt. kilderne hvis I ønsker at fordybe jer. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 8. Aug 10
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror det er svært at sige efterhånden hvad er der tilladt og hvad der ikke er.
Umiddelbart er der rigtig mange lignende konkurrencer på facebook, og hvis du spørger mig har det tager overhånd. Man ser snart ikke andet end disse konkurrencer.

Jeg tror at facebook forsøger så godt de kan at følge med at ændre facebook på alle tænkelige områder så det stadig er fornuftigt, for den enkelte forbruger. Hvis facebook bliver et spam medie forsvinder brugere på et tidspunkt igen.

Men spændende tråd at følge med i når det kommer til sådanne problemstillinger på facebook.

Livet er hvad du gør det til - Følg mig på min hjemmeside - Micky Weis

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bigum:

Simon Christopher Mørk Hermansen:

Jeg tror ikke det er tilladt.

Tror lige vi har behov for at blive enige om hvad trådstarter mener.

  1. Tilladt lovmæssigt
  2. Tilladt af Facebook
  3. Tilladt af Affiliate Netværk

.. Jeg svarer primært på 1 og 2.

Ehm. Mit svar i denne tråd var uafhængigt af det du skrev. For at være ærlig, havde jeg ikke engang læst dit indlæg. Så det var ikke for at træde dig over tæerne, hvis du føler jeg gjorde det. Jeg kom bare med mit input, hvilket er, at det sjældent er tilladt fra affiliate netværkernes side (hvilket jo er dem der udbyder disse kampagner) og at man skal passe meget på med den slags grupper og affiliate kampagner.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)