Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virtuel Hosts på VPS

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Det er ikke desto mindre uansvarligt at sætte servere på nettet uden en rigtig admin til at vedligeholde dem ... det er direkte sammenligneligt med at give en ladt pistol til et barn ... forskellen er bare at der skal lidt mere end én usikker server til at slå et andet menneske ihjel.

derudover vil jeg endnu engang gerne indskærpe for dig, og evt. bede moderator gentage indskærpelsen, at det ikke er berettiget at give dårlige ratings blot fordi du tilfældigvis er uenig med det jeg siger.

Den sammenligning er til grin, hold nu op og tænk dig om, inden du taster. Det her handler ikke om at være uenig. Det handler om, at hvad du siger er ubrugeligt og til ingen gavn overhovedet ift. det spørgsmål som Kevin stiller. Du kan sammenligne dit indlæg, med de øvrige svar i tråden, for inspiration til, hvordan man ellers kan gøre.

Jeg gider ikke diskutere med dig - du har allerede gjort klart, hvor du står. Det vil jeg lade tale for sig selv. 

Fortsat god aften. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel, Mikkel, Mikkel... Jeg kan ikke andet end at være enig med Anders - ja, naturligvis kan der ske mange ting, hvis man ikke har forstand på det! Men sådan er det jo med alt! Vi er i et åbent forum for at hjælpe hinanden, og ikke for at håne hinanden mest muligt.

Jeg er meget sikker på at det er mere usikkert at sætte min oldemor til at køre i bil når det er glat end det er at hjælpe et frisk menneske igang i en spændende verden, hvor man kan lære meget! Desuden hvis han server begynder at spamme etc, så bliver udbyderen kontaktet der vil kontakte ham, og kan han ikke løse det, så vil de jo blot lukke serveren, end of story! Så mere farligt kan det bare ikke være! Vi er jo alle startet et sted, ingen er den fødte Albert Einstein.

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Eiler:

Det var dælme konstruktivt. Jeg skal love for, at du er i dit hjælpsomme hjørne her til aften! 

Det er ikke desto mindre uansvarligt at sætte servere på nettet uden en rigtig admin til at vedligeholde dem ... det er direkte sammenligneligt med at give en ladt pistol til et barn ... forskellen er bare at der skal lidt mere end én usikker server til at slå et andet menneske ihjel.

derudover vil jeg endnu engang gerne indskærpe for dig, og evt. bede moderator gentage indskærpelsen, at det ikke er berettiget at give dårlige ratings blot fordi du tilfældigvis er uenig med det jeg siger.

Det er da ikke vaere end de mange hundrede millioner windows maskiner som er paa internettet lige nu, uden en rigtig admin.

Og saa svaert er det altsaa ikke at holde en linux boks sikker. For Redhat Linux ville man bruge

yum update

og saa vil din Redhat Linux vaere sikker* hvis du koere den hver dag. Jeg kan ikke lige huske hvad den tilsvarende kommando er til Debian.

Der hvor stortset alle sikkerheds problemer opstaar er dog et lidt andet stedt, nemlig med det software som du installerer uden om debians pakke system. Primaert php baseret. Hvis du selv installerer software saa som phpMyAdmin, Wordpress eller andet software bliver den ikke automatisk opdateret af Debian saa du skal selv huske at opdatere den naar der kommer nye versioner, hvis den nye version siger at den er et "security releases"

*Ved sikkerhedsproblemer i kerner vil et reboot muligvis vaere noedvendigt, men sikkerhedsproblemer i kerner er i praksis kun et problem hvis en hacker allerede har adgang til din maskine som almindelige bruger. Og sker det har du stortset tabt alligevel.

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Mikkel, Mikkel, Mikkel... Jeg har været stille på Amino i et år, og det første jeg ser når jeg kommer tilbage........!

Hvis du ikke har noget fornuftigt at sige syntes jeg bare du skulle foresætte på den måde, tak!

Jannik Hansen:

Jeg kan ikke andet end at være enig med Anders - ja, naturligvis kan der ske mange ting, hvis man ikke har forstand på det! Men sådan er det jo med alt!

Tak for konstruktiv kritik, det er væsentligt bedre end din første sætning i det her indlæg.

Netop derfor gav jeg trådstarter det eneste rigtige råd i denne situation "Søg professionel hjælp" ! Det er ikke noget man skal lege med selv ... det er noget andet hvis trådstarter kører en ren hobby-vps og selv vil prøve og sætte den op og drage sig nogle erfaringer .. hvis det havde været tilfældet så havde rådet fra min side bestemt også været et helt andet.

Jeg syntes det er fedt at folk kaster sig u i at lære nye ting ... men når spørgsmålet kommer på Amino er vi nødt til at råde fyren til det som er bedst for hans virksomhed, og det er at gøre det han er bedst til ... og i dette tilfælde er det vidst ikke linux hacking der er trådstarters største force.

 

Jannik Hansen:

Vi er i et åbent forum for at hjælpe hinanden, og ikke for at håne hinanden mest muligt.

Det glæder mig du er enig med mig på det punkt ... skal vi så ikke gøre en indsats for at få det stoppet? Jeg syntes bestemt ikke det er rart at blive tvunget ud i de her latterlige diskutioner gang på gang ... og det er sjovt nok altid Eiler og Frederik der starter dem .... det er sku dårligt konkulega-skab gutter ... kom for fanden op på hesten og tag jer sammen istedet for.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg har bestemt ikke brug for hverken diskution eller hjælp vedr. it sikkerhed fra en knægt som dig der tydeligvis ikke har et klap forstand på hvad han laver. Jeg har anmeldt dit personangreb som jeg finder modbydeligt og uværdigt for stedet her, jeg håber du bliver bortvist. Jeg ønsker ikke at spilde min tid med at skænde med idioter som ieg, derfor lader jeg de fleste gange værer, men når du angriber mig på mit fag kan jeg desværre ikke bare se til.

Da du tilsyneladende er ligeglad med mit svar på din tråd vil jeg nøjes med at sige at du ikke har ret og at hele dit indlæg er løgn.

Mikkel Mikjær Christensen:

og det er sjovt nok altid Eiler og Frederik der starter dem .... 

Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i et glashus, Hr. Mikjær.

Fortsat god aften. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin T: Du har ret i mange af de ting du siger, keep up the good work du er op rette vej :)

Vil bestemt være mere tryg med dig ved roret ifht. ingen ved roret, men der er stadig lang vej til at drive et forretningskritisk driftsmijø ... netop derfor de fleste køber kompetencerne til netop dette :)

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg har bestemt ikke brug for hverken diskution eller hjælp vedr. it sikkerhed fra en knægt som dig der tydeligvis ikke har et klap forstand på hvad han laver. Jeg har anmeldt dit personangreb som jeg finder modbydeligt og uværdigt for stedet her, jeg håber du bliver bortvist. Jeg ønsker ikke at spilde min tid med at skænde med idioter som ieg, derfor lader jeg de fleste gange værer, men når du angriber mig på mit fag kan jeg desværre ikke bare se til.

Da du tilsyneladende er ligeglad med mit svar på din tråd vil jeg nøjes med at sige at du ikke har ret og at hele dit indlæg er løgn.

Gud hvor har du en dårlig attitude. Hvad får du ud af at være så nedladende overfor folk der ikke lige vil gøre tingene på din måde? Det virker utroligt umodent og jeg tror ærlig talt at den slags indlæg skader folks lyst til at stille spørgsmål på Amino. Man kommer for at få hjælp, ikke for at blive jordet, blot fordi man vil gøre tingene lidt anderledes end hvad vil være mest optimalt. :/

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg har bestemt ikke brug for hverken diskution eller hjælp vedr. it sikkerhed fra en knægt som dig der tydeligvis ikke har et klap forstand på hvad han laver. Jeg har anmeldt dit personangreb som jeg finder modbydeligt og uværdigt for stedet her, jeg håber du bliver bortvist. Jeg ønsker ikke at spilde min tid med at skænde med idioter som ieg, derfor lader jeg de fleste gange værer, men når du angriber mig på mit fag kan jeg desværre ikke bare se til.

Hej Mikkel,

Med en tilpas mængde respekt... Hvordan kan du erklære at du har anmeldt ham for et modbydeligt og uværdigt personangreb, for så i samme afsnit at kalde ham (går jeg ud fra du mener) uvidende knægt og idiot.

Du har angiveligt en masse viden på dit område, men faktum er at dine svar ofte er arrogante og i den aktuelle tråd irrelevante / ubrugelige. Så måske det er tid til at læne dig lidt tilbage og lave noget selvransagelse og finde ud af, om du muligvis kunne snakke anderledes til folk du ikke kender?

Jeg håber at du tager det konstruktivt, for er du i besiddelse af den mængde viden du siger at du er, er du jo et stort plus for steder som Amino, når du deler ud af den... Det er desværre bare svært at lytte til en, der konstant føler trang til at hævde sig på en dårlig måde og viden eller ej, så kan det vel alt andet lige koste kunder i sidste ende, hvis det er igennem Amino de støder på dig.

Med venlig hilsen

Tommy

 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Simon Christopher Mørk Hermansen:

Gud hvor har du en dårlig attitude. Hvad får du ud af at være så nedladende overfor folk der ikke lige vil gøre tingene på din måde? Det virker utroligt umodent og jeg tror ærlig talt at den slags indlæg skader folks lyst til at stille spørgsmål på Amino. Man kommer for at få hjælp, ikke for at blive jordet, blot fordi man vil gøre tingene lidt anderledes end hvad vil være mest optimalt. :/

Jammen du har da helt ret ... Jeg mener heller ikke det kan være rigtigt at grønskollinger der ikke kan tåle lidt sund konkurrence slipper afsted med personangreb uden konsekvenser, så hvis du virkelig vil hjælpe med at løse problemet så hjælp med at få smidt eiler ud herinde fra eller få stoppet det pis han kører ... det her er tredie eller fjerde tråd han har ødelagt på den måde.

Og ja ... jeg indrømmer gerne at jeg hjælper ham, men jeg finder mig ikke i at blive svinet til offentligt og når Amino-crew tilsyneladende ikke gider stoppe ham er jeg nødt til at forsvare mig selv.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:

Jammen du har da helt ret ... Jeg mener heller ikke det kan være rigtigt at grønskollinger der ikke kan tåle lidt sund konkurrence slipper afsted med personangreb uden konsekvenser, så hvis du virkelig vil hjælpe med at løse problemet så hjælp med at få smidt eiler ud herinde fra eller få stoppet det pis han kører ... det her er tredie eller fjerde tråd han har ødelagt på den måde.

Og ja ... jeg indrømmer gerne at jeg hjælper ham, men jeg finder mig ikke i at blive svinet til offentligt og når Amino-crew tilsyneladende ikke gider stoppe ham er jeg nødt til at forsvare mig selv.

Nu kender du jo intet til min fortid eller hvad jeg iøvrigt har af kompetencer, så jeg synes du skal vælge dine ord med lidt større omhu. Grønskollinger? Sund konkurrence? (udover vi har forskellige målgrupper, så ja). Personangreb? Du flotter dig rigtig med de fine ord her til aften.

Jeg er ked af, at du føler dig så forfulgt - det er bestemt ikke min mening. Vidste jeg ikke bedre ville jeg tro, at det var omvendt? Nu er der imidlertid en 3-4-5 stykker, som siger nogenlunde det samme som jeg, om din attitude og måden du generelt opfører dig på herinde. Måske det var på tide at tage det til efterretning?

Kevin - jeg er ked af, at det udvikler sig til en gang "min far kan banke din far" - igen. Der er trods alt grænser for, hvad jeg med min gode vilje finder mig i at blive kaldt :-) Jeg håber, at du fik svar på dit spørgsmål! Ellers kan du altid e-maile mig eller sende en privat besked, så tager vi den derfra.

Mon ikke det er tid til at lukke ned nu. Mikkel - jeg håber du vil lade den ligge her. Det er vist bedst for alle parter at stoppe nu.

Fortsat god aften - nu vil jeg se Iron Man 2 færdig! 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)