Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virtuel Hosts på VPS

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle på Amino

Jeg har en VPS hvor jeg skal opsætte Virtuel Host.

Hvordan gør i? og er der nogen måde i kan anbefale?

Det ville være superfedt hvis i kunne hjælpe! Big Smile

Kevin Simper

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Men din teknikker har jo lært det er sted fra og han har jo også været nybegynder en gang... 

Andre som kan hjælpe mig til hvordan man gør det? Big Smile

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin:

Men din teknikker har jo lært det er sted fra og han har jo også været nybegynder en gang... 

"Min" tekniker har brugt 10+ år på at lære det han kan ... han bruger 10-20 timer om ugen bare på at følge med i udviklingen for at kunne levere den bedst tænkelige service til sine kunder.

Det er ikke noget du lærer "overnight" og det er _bestemt_ ikke noget du lærer på online ... endsige produktionssetup.

Men hvis du virkelig har tænkt dig at dedikere dig på det, så start med at læse alt hvad du kan finde om Linux, Apache, Mysql og PHP vær forberedt på at lave fejl og få nedetid _mange_ gange mens du tillærer dig viden :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil tilgængel gerne hjælpe dig, jeg startede også kun for nogle år siden, og lever praktisk talt næsten kun af det nu - lige bortset fra et par side projekter :)

Men først hvilket OS bruger du? Hvis du bruger debian (Kan anbefales til hardcore-nybegyndere) så er denne site faktisk okay god: DebianGuiden - hvis du savner lidt mere webinterface kan jeg klart anbefale Webmin

Men hvis du lige kommer med lidt flere informationer om hvad det er du vil, kan jeg hjælpe dig med lidt flere sider der kan gøre dig meget klogere på kort tid :)

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Jeg vil tilgængel gerne hjælpe dig, jeg startede også kun for nogle år siden, og lever praktisk talt næsten kun af det nu - lige bortset fra et par side projekter :)

Men først hvilket OS bruger du? Hvis du bruger debian (Kan anbefales til hardcore-nybegyndere) så er denne site faktisk okay god: DebianGuiden - hvis du savner lidt mere webinterface kan jeg klart anbefale Webmin

Men hvis du lige kommer med lidt flere informationer om hvad det er du vil, kan jeg hjælpe dig med lidt flere sider der kan gøre dig meget klogere på kort tid :)

Arh, super fedt! Big Smile

Kigger på dine links nu. Jeg er på Debian, så DebianGuiden må være perfekt!

Så du bruger Webmin til at håndtere Vituel Hosts?

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan man sagtens :) Det gør verdenen lidt nemmere for dig i starten :) Virtual host plejer jeg normalt at skrive i hånden, men mine folk bruger webmin, men det er også fordi de ikke har nogen server viden som sådan.

Det er sådan ganske simple at lave nogle virtual hosts

Jeg vil ikke love at du kan fange mig via skype, men du er
velkommen til at prøve! Om ik, andet på skype-chat :-) jannikhansen90

Først så definere man at det er det man vil: NameVirtualHost

Fx

NameVirtualHost *:80
  <VirtualHost *:80> ServerName www.domain.dk
    ServerAlias domain.dk
    DocumentRoot /www/domain.dk
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80> ServerName www.domain2.dk
    ServerAlias domain2.dk
    DocumentRoot /www/domain2.dk
</VirtualHost>

Og alt det sætter du typisk i /etc/apache2/apache2.conf :-)


Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Mikkel Mikjær Christensen:

"Min" tekniker har brugt 10+ år på at lære det han kan ... han bruger 10-20 timer om ugen bare på at følge med i udviklingen for at kunne levere den bedst tænkelige service til sine kunder.

Det er ikke noget du lærer "overnight" og det er _bestemt_ ikke noget du lærer på online ... endsige produktionssetup.

Men hvis du virkelig har tænkt dig at dedikere dig på det, så start med at læse alt hvad du kan finde om Linux, Apache, Mysql og PHP vær forberedt på at lave fejl og få nedetid _mange_ gange mens du tillærer dig viden :)

Det var dælme konstruktivt. Jeg skal love for, at du er i dit hjælpsomme hjørne her til aften! 

 

Kevin: Hvis du er helt ny, vil jeg anbefale dig to ting:

1) Læs inde på Debianguiden. Der er en helt masse gode guides og masser hjælp til at komme i gang med en helt masse af de ting, som du sikkert vil få brug for. 
2) Anskaf dig et testmiljø hvor oppetiden er ligegyldig (som det lyder til du allerede har gjort). Du vil uden tvivl crashe den et par gange - been there, done that :-)

Du bliver ikke linux-ekspert af det, men med sund fornuft, god interesse og masser vilje til at eksperimentere og lære nyt, vil du uden tvivl komme langt ved at starte inde på debianguiden. Der er fx guide til, hvordan du grundlæggende opsætter en webserver. Det er en start! :-). Så lærer du det fra bunden og bruger konsollen som det er tiltænkt (i stedet for fx webmin, der blot lader dig anvende det, uden du forstår hvordan eller hvorfor).  

UPDATE: Kan se, at du allerede er blevet anbefalet debianguiden (ups :-) ). Men hey - så er vi to der anbefaler det, så må der sgu være noget om det ;-) Fortsat god aften..

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig med Anders, man skal lære konsollen (SSH) at kende, og man skal virkeligt blive fortroliget med den, det er nødvendigt når det hele brænder, og du skal foretage en ændring eller patche serveren etc, bare noget som webmin ikke kan. Der jeg vil anbefale dig at bruge webmin, både til at komme igang, og bare se at noget virker, men også i dagligdagen går det bare hurtigere lige at sætte en kunde op med et par klik istedet for flere minutter i en config fil, der så fejler fordi man har ramt en forkert tast osv. Derfor er webmin god :-) Der findes en milliard andre kontrolpaneler, blandt andet Confixx, Directadmin og meget andet godt!

Endnu engang godfornøjelse :-)

PS: Anders, man kan slet ikke anbefale debianguiden for mange gange, aner ikke hvem der har lavet den, men den bliver virkeligt taget godt imod den, ved alle dem jeg har anbefalet den. Den forstår at gøre det svære step nemt. Fuglen skal jo skubbes ud af redden for at lære at flyve, og det forstår den guide at hjælpe godt med syntes jeg :-) At man så skal lære at styre, undvige ting osv det er så hele det element man skal erfare sig til - set fra mit synspunkt :-)

Fra Korsør
Tilmeldt 3. May 07
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 07:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres hjælp! Det er topklasse og det samme har jeg bedømt jeres indlæg til! Big Smile

Er igang med konsol'en, men det skal lige forståes først, lidt svært i starten, men rom blev ikke bygget på en dag! 

Kevin Simper // Cykelrytter på fuldtid; Nørd på halvtid!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kevin:
Er igang med konsol'en, men det skal lige forståes først, lidt svært i starten, men rom blev ikke bygget på en dag! 

Nemlig... men flasken blev tømt på en time :)

Når du så endelig kan gå (istedet for kravle som du gør nu) så kan du kigge på ispconfig.com hvor du så får muligheden for at løbe.. Det system er 100000 gange bedre end webmin og det kører som en drøm.

 

Side 1 ud af 3 (28 indlæg)