Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt skuffet over Amino Plus

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg@

Hvis du vender den om, vil du se at der nok også findes en del krejlere som misbruger sælgernes tid. Ved at betale et ekstra beløb, viser du at du virkelig vil købe. Og hvis du ikke har råd til det, er du nok ikke så interesseret alligevel.

Og nu er det dem der sælger der sidder på varen, ergo er det dem der er mest interessant for Martin at få ind i folden. Amino brugere der synes det er sjovt at komme med mere eller mindre lødige tilbud , er der nok af.. kunne jeg forestille mig.

Bare lige for at vende den om

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Lagersalg, jeg er ked af at du ikke syntes om Amino Virksomhedsbørs. Kan du ikke forklare mig hvad det er du ikke kan lide? Vi har mange glade brugere og der bliver løbende solgt virksomheder, så jeg forstår ikke helt din kritik, men kom endelig med den.

Hej Martin,

Jeg synes konceptet med graduering fra virksomhedsælgerne er fine, synes bare I skal gøre det til et must at alle der vil sælge en virksomhed betaler for det, så det på den måde er gratis for Amino (ser få eller 1 graduering)/Amino Plus (ser alle gradueringer) medlemmerne at se og kontakte dem.

Jeg kunne faktisk godt forestille mig, at hvis det blev gjort gratis for Plus medlemmer, at der så ville komme en tilgang af Plus medlemmer, da de virksomheder/personer alt andet end lige, udover at få adgang til data til en virksomhed de vil købe, også får adgang til en sublim portal med mange markedsføringsmuligheder i de ting der følger med i et Plus medlemsskab samt excellent sparring i mange forskellige henseender/udfordringer.

Mvh/Jan

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:
Hvis du vender den om, vil du se at der nok også findes en del krejlere som misbruger sælgernes tid. Ved at betale et ekstra beløb, viser du at du virkelig vil købe. Og hvis du ikke har råd til det, er du nok ikke så interesseret alligevel.

Det er det lod man har som sælger, hvadenten det er biler, huse, virksomheder, butikker eller slips.

Jeg har udtrykt min utilfredshed og skepsis da MT introducerede det, og jeg vil fastholde, at jeg tror på at mere end 90% af dem der har købt adgang for at få info om virksomheder der IKKE har købt gradueret salgsmuligheder så man kan kontakte dem direkte, at de er utilfredse med deres køb.

Du kan da ikke postulere, at bare fordi jeg ikke vil betale for at se hvad en bil eller et hus sælges til, at så har jeg ikke råd til at købe en bil eller et hus, det er for langt ude et eksempel Jimi.

Køb ren argan olie her

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Hej Martin,

Jeg synes konceptet med graduering fra virksomhedsælgerne er fine, synes bare I skal gøre det til et must at alle der vil sælge en virksomhed betaler for det, så det på den måde er gratis for Amino (ser få eller 1 graduering)/Amino Plus (ser alle gradueringer) medlemmerne at se og kontakte dem.

Jeg kunne faktisk godt forestille mig, at hvis det blev gjort gratis for Plus medlemmer, at der så ville komme en tilgang af Plus medlemmer, da de virksomheder/personer alt andet end lige, udover at få adgang til data til en virksomhed de vil købe, også får adgang til en sublim portal med mange markedsføringsmuligheder i de ting der følger med i et Plus medlemsskab samt excellent sparring i mange forskellige henseender/udfordringer.

Mvh/Jan



Hej Jan

Den der har den største base, er dem der "ejer" markedet.
Se på Bilbasen, Den Blå Avis, Qxl etc.
Så at begrænse folk i at sætte til salg, vil være at forære markedet væk til en anden spiller.

Men, når man sætter til salg, så kan man købe en profil-annoncer fra 995. kr. og så på den måde åbne annoncen op for alle.

En køber kan se alle de oplysninger vi har og på den måde selv beslutte om de vil købe adgang til at kontakte sælger. Prisen er fra 495 kr. og det syntes vi er en meget rimelig pris.
Hvis en virksomhed bruger en normal mægler, så koster det typisk 100.000 kr. + 6-7 % af salgssummen. Den pris bliver jo bare lagt oven i salgsprisen og derfor er der mulighed for at spare endog rigtigt mange penge på Amino Virksomhedsbørs.

Og ja, vi kunne give gratis adgang for Amino Plus medlemmer, men det vil betyde at vi mister omsætning på Virksomhedsbørsen og så skal vi finde pengene et andet sted, f.eks. ved at hæve prisen på Plus for alle.

Jeg syntes faktisk at vores koncept er fair og gennemskueligt. Man kan prøve næsten alt gratis og vil man have lidt mere, så koster det en skilling.

Dbh Martin

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:
Du kan da ikke postulere, at bare fordi jeg ikke vil betale for at se hvad en bil eller et hus sælges til, at så har jeg ikke råd til at købe en bil eller et hus

Det postulerer jeg heller ikke at det lige er sådan med dig.

Martin skal , for at få gang i forretningen med virksomhedsbørsen, vurdere hvem der mest attraktiv at få ind i folden, og lige nu er det virksomhedsejerne. Ergo skal han som han siger opbygge en stor database med virksomhedsejere. Når den er opbygget kan det økonomisk lade sig gøre, bare at åbne op for sluserne og gøre det gratis for alle.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Lagersalg123 - JEN:

Hej Martin,

Jeg synes konceptet med graduering fra virksomhedsælgerne er fine, synes bare I skal gøre det til et must at alle der vil sælge en virksomhed betaler for det, så det på den måde er gratis for Amino (ser få eller 1 graduering)/Amino Plus (ser alle gradueringer) medlemmerne at se og kontakte dem.

Jeg kunne faktisk godt forestille mig, at hvis det blev gjort gratis for Plus medlemmer, at der så ville komme en tilgang af Plus medlemmer, da de virksomheder/personer alt andet end lige, udover at få adgang til data til en virksomhed de vil købe, også får adgang til en sublim portal med mange markedsføringsmuligheder i de ting der følger med i et Plus medlemsskab samt excellent sparring i mange forskellige henseender/udfordringer.

Mvh/Jan



Hej Jan

Den der har den største base, er dem der "ejer" markedet.
Se på Bilbasen, Den Blå Avis, Qxl etc.
Så at begrænse folk i at sætte til salg, vil være at forære markedet væk til en anden spiller.

Men, når man sætter til salg, så kan man købe en profil-annoncer fra 995. kr. og så på den måde åbne annoncen op for alle.

En køber kan se alle de oplysninger vi har og på den måde selv beslutte om de vil købe adgang til at kontakte sælger. Prisen er fra 495 kr. og det syntes vi er en meget rimelig pris.
Hvis en virksomhed bruger en normal mægler, så koster det typisk 100.000 kr. + 6-7 % af salgssummen. Den pris bliver jo bare lagt oven i salgsprisen og derfor er der mulighed for at spare endog rigtigt mange penge på Amino Virksomhedsbørs.

Og ja, vi kunne give gratis adgang for Amino Plus medlemmer, men det vil betyde at vi mister omsætning på Virksomhedsbørsen og så skal vi finde pengene et andet sted, f.eks. ved at hæve prisen på Plus for alle.

Jeg syntes faktisk at vores koncept er fair og gennemskueligt. Man kan prøve næsten alt gratis og vil man have lidt mere, så koster det en skilling.

Dbh Martin

 

 

Hej Martin

Jeg kan sagtens se din vinkel i diskusionen også, det er helt fair, men kan også godt se lagersalgs og min egen argumentation omkring "problemet" vi må lige lægge tænkeren i blød og se om der ikke kan findes en mere fleksibel løsning for PLUS medlemmerne.

Kunne man måske lave et "symbolsk" beløb for PLUS medlemmer så de kan se det hele og kontakte sælgeren ?

Jeg tror nemlig du ville få en hel del flere PLUS medlemmer hvis det også var et af incitamenterne i PLUS abb.

Jeg håber da snart at du får din første løncheck fra Amino Wink

Best regards

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Den der har den største base, er dem der "ejer" markedet.
Se på Bilbasen, Den Blå Avis, Qxl etc.
Så at begrænse folk i at sætte til salg, vil være at forære markedet væk til en anden spiller.

Korrekt, men nu er antallet af handler der foregår med de produkter jo også i et helt andet antal, og oftest konsumvarer, virksomheder er ikke konsumvarer.

Martin Thorborg:
Men, når man sætter til salg, så kan man købe en profil-annoncer fra 995. kr. og så på den måde åbne annoncen op for alle.

Præcis, og sæt derfor prisen op til 1.995 eller mere afhængigt af salgsprisen, så det afspejler seriøsiteten. Faktisk kunne man sige at dem der sætter en virksomhed til salg uden forhandlingsbeløb betaler mest sammen med dem der vil være anonyme. Så kan dem der værdisætter korrekt "nøjes" med 995 eller 1.495.

Martin Thorborg:
Og ja, vi kunne give gratis adgang for Amino Plus medlemmer, men det vil betyde at vi mister omsætning på Virksomhedsbørsen og så skal vi finde pengene et andet sted, f.eks. ved at hæve prisen på Plus for alle.

Det er jo et regnestykke kun I kender til, så det kan man ikke rigtigt svare ja eller nej til.

Martin Thorborg:
Jeg syntes faktisk at vores koncept er fair og gennemskueligt. Man kan prøve næsten alt gratis og vil man have lidt mere, så koster det en skilling.

Ja og det er også korrekt, udfordringen er bare, at det er et marked hvor der i seriøse handler ikke forlods tages gebyr for at interesserede kan få adgang til oplysningerne, det er i alle tilfælde sælgerne der betaler. Der kan så være 2 situationer der kan begrænse adgang til info, og det er i nogle tilfælde i markedet 1( at køber dokumenterer kapital til køb inden videre forhandling (og her kun ved store summer) eller 2) Ved seriøse eksklusive købere/sælgere.

___________

Kan godt bringe et eksempel fra virksomhedsbørsen, men ved ikke om det er etisk korrekt at "behandle" en annonce her i menighedsudvekslingerne. Men det går på den info som der er skrevet fra virksomhedens side, der så er direkte medvirkende til at jeg ikke vil betale for mere info, selvom jeg godt kunne være interesseret i at købe biksen :)

PS tilføjelse:

Og til det nederste indlæg kunne nogen så hævde at det er virksomhedens udfordring at skrive tilstrækkelig information, ja korrekt - MEN ved at de skulle betale 1.995 + moms for at oprette annonce som anonym, så kunne det tænkes at de gjorde mere ud af at informere tilstrækkeligt :)

Køb ren argan olie her

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må bare forholde mig lidt facts.

* Med det koncept vi havde før, så var mange sælgere sure, fordi de fik tåbelige henvendeler fra folk der kun ville slå tid ihjel eller snage, det problem er løst nu og folk får primært gode leads.

* Før brugte vi oceaner af tid på at indkradse penge for de mange handler der gik igennem os og vi fik ikke halvdelen af dem, det problem er løst nu.

* Før havde vi masser af besøgende, det har vi stadigvæk og trafikken er nu stigende.

Så alt i alt virker konceptet langt bedre for alle parter nu. Men bevares, der er da helt sikkert nogle der ærgelige over at de har brugt 495 kr. og som så ikke fandt den virksomhed de ville have. Men på den anden side, så er det jo også surt at købe en virksomhed til 1 million kr. via en normal mægler og så vide at mere end 100.000 kr. er gået til mægleren. De penge kan køber og sælger dele på Amino og så er 495 kr. jo ikke så meget.

Dbh Martin

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:
Det postulerer jeg heller ikke at det lige er sådan med dig.

Det tog jeg det skam heller ikke som, burde have skrevet "man" istedet.

Jimi Hove:
Martin skal , for at få gang i forretningen med virksomhedsbørsen, vurdere hvem der mest attraktiv at få ind i folden, og lige nu er det virksomhedsejerne. Ergo skal han som han siger opbygge en stor database med virksomhedsejere. Når den er opbygget kan det økonomisk lade sig gøre, bare at åbne op for sluserne og gøre det gratis for alle.

Den del kommer helt af sig selv når der er succes med at få solgt virksomhederne, så vil man også se mæglere anvende foraet, hvis de ikke allerede gør det.

I princippet kunne Amino også tjene penge på Lokalebørsen, ved at lade annoncører betale, for Amino er et samlingssted for folk der løbende ønsker lokaler. Og igen her kunne de seriøse mæglere på markedet sagtens tænkes at være kunder.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
* Med det koncept vi havde før, så var mange sælgere sure, fordi de fik tåbelige henvendeler fra folk der kun ville slå tid ihjel eller snage, det problem er løst nu og folk får primært gode leads.

Ja det kan være svært at tilfredsstille folk der sparer tusinder af kroner :)

Martin Thorborg:
* Før brugte vi oceaner af tid på at indkradse penge for de mange handler der gik igennem os og vi fik ikke halvdelen af dem, det problem er løst nu.

Forudbetaling for 0,5% af dem udbudte pris (minimum xxx) eller fast pris 2.995,- hvis ikke der angives pris. Det er ikke sværere end det.

_______________

Husk på at ved selskaber (ApS eller A/S) det kan man købe sig til informationer langt billigere. Kan reelt set måske faktisk være, at min irritation over at skulle betale ikke har noget med betalingen at gøre, men faktuelt nok mere har at gøre med at dem der sætter noget til salg giver utilstrækkeligt interessant billede af det de vil sælge, hvorfor man vil føle sig som idiot hvis det billede holder stik.

Så løsningen må vel være at man for 49,00 kan købe sig til adgang som køber per virksomhed. Så er det det samme om 10 liter mælk, og man skal jo som bekendt ikke græde over spildt mælk :)

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)