Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offshore / udenlandsk selskab...

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej på sitet,

Vil starte med at fortælle jeg er helt ny her inde, så bær over med mig hvis jeg har plantet dette spørgsmål i det forkerte debat rum.

Jeg er i den irriterende situation at jeg er gået ned med et firma (enkeltmands) p.g.a. sygdom, dette har resulteret i at jeg er erklæret personlig konkurs og insolvent, samt registreret i RKI. Sagen er stadig under behandling. Nogen som har kendskab til en advokat ell. lignende som har god forstand på det, må I gerne råbe højt, da jeg ikke er helt sikker på hvordan og hvorledes jeg skal tackle det.

Nå men jeg er imidlertidigt blevet rask (synes jeg selv), og jeg kan ikke holde mig i ro, og jeg kan slet ikke holde et 8-16 job ud, så jeg vil i gang igen. Jeg har udarbejdet et par webshops som jeg vil ha i luften, med salg af forskellige varer, primært fra Kina. Jeg er dog ikke sikker på hvordan jeg skal/kan gøre dette. Jeg har fået et forslag af min tidligere revisor, om at lave et holding selskab evt. på Malta, som så skal eje et engelsk LTD., som jeg så enten skal handle fra, eller som skal eje et dansk ApS, hvor der så handles fra. Men når jeg handler her hjemme med mine webshops, blir jeg jo automatisk skattepligtig her hjemme, eller hvad...? Og hvad er så hele ideen i det...?

Forstå mig ret, jeg er ikke ude på at snyde eller undvige noget, jeg vil bare gerne i gang med at tjene penge igen, og få opbygget noget igen. Jeg kan jo bare desværre ikke eje noget her hjemme p.t., så er nødsaget til at finde en anden løsning.

Er der nogen som har erfaring med dette, og som vil hjælpe...? Hvordan gør jeg det bedst, hvem skal jeg kontakte, ja jeg har 1000 spørgsmål, men stopper her, og tager dem hen ad vejen...

Til sidst kan jeg fortælle at jeg har kigget på de forskellige sites som tilbyder oprettelse af forskellige udenlandske selskaber, men infoen er mangelfuld synes jeg.... Håber I kan hjælpe!

God weekend til alle.

 

Bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er du totalt gået ned med og er der deribland skyld til Skat?

Hvad har du i tankerne du kan tjene på de 2 webshops? og hvad gør det unikt i forhold til hvad der er på markedet? Grunden til jeg spørger ind til dette er, at den løsning din revisor skitserer koster dig 50-100K om året i praksis.

Og spørgsmålet m.h.t. webshops hvis de er påtænkt DK som marked, er om PBS overhovedet vil anerkende konstruktionen og give dig mulighed for at tage imod dankort.

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var et handelsfirma jeg tabte, og ja der blir noget skyld til skat. Muligvis både noget skat og moms. Hvor meget og hvor lidt ved jeg ikke, da jeg ikke har hørt noget specifikt fra kuratoren endnu, trods det at det nu er ca. 1 år siden.

Ja revisoren snakkede om ca. 20 om året, meeen tror sgu heller ikke han har helt kontrol over det der med udlandet (derfor denne tråd). Hvis det koster 50-100 om året vil jeg næsten udelukke det nu, da det blir for meget op ad bakke her de første par år. Har du evt. et forslag...?

PBS havde jeg ikke haft i tankerne, men du har helt ret, der kan blive et problem.

Tak for indlægget.

 

 

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:
Hvis det koster 50-100 om året vil jeg næsten udelukke det nu, da det blir for meget op ad bakke her de første par år. Har du evt. et forslag...?

Middelmådeige løsninger kan vel godt laves for 20K om året, jeg ville bare ikke turde tro på det.

Skal det forstås derhen, at der er en kreditor der har fået erklæret dig personlig konkurs og du stadig afventer en endelig opgørelse over konkursens omfang? Det kan da vel ikke tage år og dag at finde ud af din underbalance...

Anyway, det du evt. kan gøre er, at når du kender omfanget af din gæld til Skat, så gør du alt for at få den betalt eller indgå en afdragsordning som du overholder. Der er intet til hinder for, at du kan drive virksomhed selvom du er personligt konkurs, men det er mere end op ad bakke hvis ikke du har Skat med på sidelinien.

Alternativt gør du det, at du får dig et 8-16 job i den tid det er nødvendigt indtil at du har fået opgørelsen over boet og så søger du om gældssanering, Men det er ikke til at sige noget om mulighederne for dette når jeg ikke kender din alder eller konkursens økonomiske omfang. Er det 1-5-10 millioner vi snakker om?

 

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er en kreditor som begærede mig konkurs, og jeg afventer stadig en opgørelse fra kurator.

Kan jeg godt drive virksomhed selvom jeg er personligt konkurs...? Jeg fik at vide af kuratoren at jeg var insolvent, indtil sagen var afsluttet....???

Jeg vil skyde på at underbalancen ligger på omkring 1,3 millioner ca., og jeg er 32 år gammel.

Har prøvet at google det med gældssanering for noget tid siden, men kunne ikke rigtigt finde ud af det. Er det en advokat som skal søge dette for mig, eller...?

Tak...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:
Kan jeg godt drive virksomhed selvom jeg er personligt konkurs...?

Ja det kan du godt hvis ikke du skylder Skat penge, da de, afhængigt af hvad du skylder dem, kan gøre det besværligt for dig.

Rasmus:
Jeg fik at vide af kuratoren at jeg var insolvent, indtil sagen var afsluttet....???

At du er insolvent betyder blot i bund og grund, at du ikke kan betale dem du skylder penge deres tilgodehavende, det er ikke det samme som at du ikke kan starte en virksomhed og begynde forfra og tjene penge. Mit råd er dog at få et fastlønnet job i en periode og så måske sideløbende drive virksomhed eller vente med at etablere den til dine muligheder omkring gældssanering er udtømt.

Rasmus:
Har prøvet at google det med gældssanering for noget tid siden, men kunne ikke rigtigt finde ud af det. Er det en advokat som skal søge dette for mig, eller...?

Det behøver du ikke, men kan have en klar fordel. Jeg mener der er nogle herinde, som vist ikke er advokater, men har en vis ekspertise i den slags sager. Men ellers kontakter du vist bare skifteretten der hvor du bor og så tager en snak med dem om hvad du skal gøre.

Fandt dette link, der kan du læse lidt mere

https://www.borger.dk/Emner/politi-retsvaesen-forsvar/Retsv%c3%a6sen/gaeld/Sider/gaeldssanering.aspx?

 

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil sige mange tak for hjælpen so far, er sgu blevet en del klogere den sidste halve time.

Jeg vil prøve at smide et indlæg, og høre om der er nogen som kan hjælpe med lidt info omkring gældssanering.

Tak, vi skrives nok ved lige pludseligt.

 

Bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus:
Jeg vil sige mange tak for hjælpen so far, er sgu blevet en del klogere den sidste halve time.

Du er velkommen, held og lykke med det hele.

Det skal nok gå altsammen :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange måder at komme igang på. Men ja det bedste er at få talt med Skat, og få fortalt at du meget gerne vil komme ordenligt ud af det. At du tager et job, så du bare viser du har en eller anden form for betalingsevne, er jeg sikker på vil være et meget godt step på vejen! Hvis det kribler så meget i dig, at du bare skal have startet den virksomhed og der er så godt potentiale i idéen, så kan du altid finde dig en partner til at hjælpe dig med at drive forretningen, og så kan du være ansat der eller lign. Der findes mange sjove løsninger, udfra hvad du har fortalt er det umuligt at anbefale dig noget konkret, men det vigtigste er at du kommer op af huldet du har fået gravet dig, og den bedste både at gøre det på, er altså at få fat i Skat/kurator og får tilbagebetalt noget gæld i en fart :)

God fornøjelse :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik,

Tak for indlægget, jeg suger alt jeres viden osv. til mig.

DBH

Rasmus

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)