Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varens gang fra USA til Danmark

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt, at dette emne har været oppe før, men jeg har ikke helt forstået det - håber i bærer over med mig Smile

Er følgende eksempel korrekt forstået?

Jeg køber 100 stk. varer i USA til 100 kr. stykket. (100 kr x 100 kr = 10.000 kr.)

Dertil kommer fragt på 1.000 kr og told på 300 kr. Dvs. i alt 11.300 kr.

Når varerne kommer til Danmark, pålægges de importmoms på 25 %, dvs. (11.300 kr x 1,25 = 14.125 kr)

Varen har nu kostet mig 14.125 DKK.

Nu sælger jeg det samlede varelager (100 produkter) til 20.000 kr ex. moms.

Kan man så sige at jeg har tjent (20.000 - 14.125 kr.) = 5.875 kr. lige ned i lommen (hvis vi ser bort fra skatten) ?

  1. Eller har jeg glemt noget i forhold til moms eller import?
  2. Og den salgsmoms jeg får ind (25 % af de 20.000 kr.) er jo højere end de penge jeg har betalt i importmoms (25 % af 11.300 kr) ! Skal "overskudet" blot betales til SKAT eller hvordan?

På forhånd tak Yes

Tue Nielsen

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Varen har kostet dig 11.300 momsen er ikke noget du betaler, den opkrævne moms det refunderes på din momsblanket.

Erhvervsdrivende betaler ikke moms, de OPKRÆVER moms, hvis/når de betaler moms refunderes det

fra din salgsmoms.

 

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren - og mange tak for dit svar.

Spørgsmål 1: Vil det sige at jeg blot kan bestille noget fra USA og så fuldstændig se bort fra momsen, når jeg skal beregne mit dækningsbidrag?

Spørgsmål 2: Altså købe et produkt for 100 kr. og sælge det igen for 300 kr. = 200 kr. ned i lommen ? 

Spørgsmål 3: Hvis dette er tilfældet så er det meget nemmere end jeg havde forstillet mig ! Jeg betaler jo stadig færre penge i importmoms end jeg får ind i saglsmoms. Skal overskudet blot overføres til SKAT ?

Tue Smile

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tue

Du har tjent 20.000 - 11.300 = 8.700

De 25% import moms er noget rent regnskabsteknisk. Det er penge du aldrig kommer til at betale. Ved bogføring påføres de 25% import moms, men samtidig kan de 25% fratrækkes med det samme.

Det der skal betales ved momsindberetning er den moms du fakturerer dine kunder altså 20.000 x 0,25 = 5.000

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

1: eftersom momsen aldrig er en udgift men kun et udlæg, korrekt

2: korrekt

3: skal du jo lave et regnskab over, men korrekt, du skal betale skat af alt dit overskud

 

 

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer begge to. Nu tror jeg endelig at jeg har fattet det (til trods for at det er rimelig simpelt - når man har luret fidusen) !

Jeg glemmer bare alt om momsen (på lige nær når der skal laves regnskab og momsindberetning), og nøjes med at indbetale den opkrævede salgsmoms til SKAT.

Nemt Smile

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Århus
Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 167
Fra  Illux.dk Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har også givet mig mange kvaler. Mest fordi man så nødig vil lave noget forkert på dette område. "Undskyld, jeg vidste ikke bedre" virker jo nok ikke ved skattevæsnet :)

Angående bogføringen af importmoms er følgende link god til at give et overblik. http://www.startvaekst.dk/momsinterkoeb 

Held og lykke med importen.

Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)