Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan ikke hæve beløb fra visa/electron

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har haft en ordre på et hukommelseskort fra en kunde som brugte visa/electron.

Jeg har sendt varen og ville hæve pengene, men den kommer med en fejl som siger at der ikke er nok penge på kontoen.

Jeg har skrevet flere mails til kunden, men har intet svar fået retur. Hvad gør jeg for at få pengene, hvis jeg ikke kan få fat i kunden? Kan jeg få PBS til at lave et overtræk på kontoen?

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Nej i modsætningen til Dankort, Mastercard mv. er VISA Electron ikke et kreditkort og således kan der kun hæves såfremt der er midler på kontoen. PBS m.v. kan ikke ændre på dette, det er kun kunden der skal sætte flere penge ind på kontoen eller alternativt aftale et bev. overtræk med sin bank (det skal du nok ikke opfordre ham til... he he).

Hvis jeg var dig ville jeg ikke sende ordren før jeg havde pengene alternativt bede om et eller andet forskud.. men det er jo helt op til dig - jeg kender jo ikke værdien på et hukommelseskort.

VISA electron gives netop til unge, dårlige betalere eller alm. folk som ønsker kontrol over deres økonomi - og har netop derfor ikke muligheden for overtræk.

Mvh Stig

Stig Larsen - www.larsen-finans.dk- info(snabela)larsen-finans.dk - Telefon 70 26 99 11 - Du finder os også på Facebook

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke lave overtræk, så din eneste mulighed er at få kunden til at betale.

Send en rykker - varerne er jo sendt, og der er ikke dækning på kontoen.

En anden gang - så lad være med at sende varen før du har checket/hævet beløbet.

Rent praktisk, så checker jeg at varen er på lager - hæver beløbet og sender varen i rækkefølge.

( samme dag).

Der er alt for mange af dem med visaelektron der ikke har dækning desværre , så ingen mening i at sende varen fsisk for derefter at forsøge at hæve...

 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

TobiasB:

Jeg har haft en ordre på et hukommelseskort fra en kunde som brugte visa/electron.

Jeg har sendt varen og ville hæve pengene, men den kommer med en fejl som siger at der ikke er nok penge på kontoen.

Din shopløsning bør reservere beløbet på kundens kort, når købet foretages - så har du nogle dage til at sende varen og hæve pengene, inden beløbet frigives igen. Hvis det ikke sker i din shopløsning, bør du få det ændret, ellers har du aldrig sikkerhed for køb ved Electron-kunder. 

Jeg har skrevet flere mails til kunden, men har intet svar fået retur. Hvad gør jeg for at få pengene, hvis jeg ikke kan få fat i kunden? Kan jeg få PBS til at lave et overtræk på kontoen?

Meget tvivlsomt - et Visa Electron kan man ikke lave overtræk på. 

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det heldigvis et relativt lille beløb, men for mig er det en princip sag, ja det er det nok for alle, jeg skal da have mine penge.

For fremtiden hæver jeg alle visa/electron ordre før jeg drønner på posthuset - det må jeg godt, ik?

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

David Mc Nally:

Din shopløsning bør reservere beløbet på kundens kort, når købet foretages - så har du nogle dage til at sende varen og hæve pengene, inden beløbet frigives igen. Hvis det ikke sker i din shopløsning, bør du få det ændret, ellers har du aldrig sikkerhed for køb ved Electron-kunder. 

Hmm... Det er en Dandomain shop. Nogen der ved om den kan sættes op til ovenstående??

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg mener dandomain automatisk reserverer beløbet ved bestilling - men det er ikke det samme som der er dækning når du forsøger at hæve beløbet. ( ret mig hvis det er forkert).

Men ellers ring til dandomain på mandag...

Ja , hæv beløbet inden du sender - du må dog ikke hæve dagen i forvejen, men gerne samme dag - og som du kan se - ellers får du problemer med manglende dækning.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)