Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transpoprt fradrag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vodskov
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ind i mellem skal jeg til møder i den anden af landet og valget står mellem offentlig transportmidler eller egen bil. Hvordan er reglerne for fradrag med det offentlige vs egen bil?

 

Fra 3100
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anja,

Du er nød til at oplyse noget mere - for at jeg kan give dig et svar.

Er du lønmodtager el. selvstændig ?
Har du fri bil ?

DBH Anne Mette

Vi gør "det med regnskab" nemt for dig. www.tal-knuser.dk

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan vel sige det sådan at hvis du er lønmodtager så kan du kun få almindeligt befordringsfradrag. Dvs et ligningsmæssigt fradrag for den del af kørslen der ligger ud over 24 km. dagligt.  Det gælder uanset hvordan du befordrer dig. Ved at anvende egen bil kan du dog oppebære skattefri kilometergodtgørelse fra arbejdsgiveren.

Som selvstændigt erhvervsdrivende er det i princippet det samme der gælder. Her får du bare godtgjort kørsel i egen bil via fradrag i overskuddet. Anvender du offentlige transportmidler er du tilbage til lønmodtagerreglen: Begrænset fradrag/ligningsmæssigt fradrag.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Vodskov
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er selvstændig og har ikke firmabil.

Møderne jeg skal deltage i er ikke fastlagte som "arbejdsdage", men salgsmøder, koordinationsmøder, strategimøder, etc.

Et eksempel: Jeg skal til møde i København (bor i Nordjyland) og skal vælge om jeg skal tage fly, egen bil eller offentlig transportmiddel. Udover de mere praktiske ting, som at jeg jo kan arbejde i f.eks toget men har "spild" tid i bilen, er det rart at vide noget om hvilke fradragsregler, der er for transporten.

Er det km-takst uanset om jeg tager fly/tog/bil, eller er det de reelle udgifter til fly/tog, der fratrækkes ved brug af det offentlige og statens takst ved brug af egen bil?

Glæder mig til at høre fra dig.

Hilsen

Anja

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan kun beregne kørselsgodtgørelse som selvstændig, hvis du faktisk kører i din private bil i dit firmas tjeneste. (Ellers er det også lidt svært at aflæse kilometertælleren :).) I alle andre tilfælde er det de faktiske udgifter, du kan trække fra i din virksomheds indtægter.

Dbh
Anette Sand
http://regnskabsskolen.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)