Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problem med oprettelse af anonce

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har lige været ved at oprette en annonce på Google Adwords, men den vil ikke godkende min annonce. Annoncen er på engelsk og målrettet efter USA, Canada, Storbritanien og Danmark (jeg ved ikke om det har nogen indflydelse). I annoncen har jeg brugt ordet "tablets" og "tablet" da det er en side omkring tablets (bærbare computere med touchscreen). Jeg får så fejlmeddelelsen:

Denne annonce overholder ikke vores redaktionelle retningslinjer. Afhjælp disse problemer:
  • Tablet: Onlineapotekscertificering krævet.
  • tablet: Onlineapotekscertificering krævet.

Nu er det jo ikke medikamenter jeg har tænkt mig at reklamere for, så hvad gør jeg? Jeg kan se at firmaet 3 har en reklame hvor de bruger ordene, og jeg tror ikke ligefrem at de har en apotekscertificering, hehe.

Håber i kan hjælpe mig!!

// Mathias

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du prøvet at sige lav en undtagelse? Den mulighed skulle gerne komme frem, når den afviser annoncen. Så kan det være den bliver godkendt alligevel, da det intet har med medicin at gøre.

Men tror du skal kontakte google adwords omkring det.

Google adwords opfatter ordene som medicin. Systemet ved ikke, at i din annonce sammenhæng, er det ikke medicin, du henviser til. Men den ved, at nogle har rettighederne til ordenen tablets og tablet i google adwords.

Ligesom tøj mærker som Hugo Boss, NorthFace etc. har rettighederne til at bruge deres egne varemærker i google adwords. For at få lov til at bruge disse varemærker, skal man udfylde en formular til adwords, som indehaveren af varemærket har. Og det er noget som tager rigtig laaaaaang tid før det går i gennem.

Måske det er 'nemmere' bare at finde på alternative ord i stedet for tablet og tablets.

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Fra København
Tilmeldt 13. Sep 08
Indlæg ialt: 222
Fra  Trovatten Netspiren - Din helsekostbutik på nettet Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens lave en request og få tilladelse til at bruge et søgeord, som google umiddelbart forbinder med medicin.

Hvis du f.eks skriver "granada" i din annonce (som i byen), så mener Google at det er "granat" du markedsfører og derfor skal du trykke "lav undtagelse" - og det virker fint.

Kig forbi min nye blog om Internet Marketing!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene. Hvor er knappen/linket til at lave en undtagelse?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nåårh, jeg fandt det :-) tak skal i have !!

Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal logge på adwords, og så gå ind under annoncen, som den ikke vil oprette af de grunde du skriver.

Når den så skriver hvorfor, annoncen ikke kan blive oprettet trykker du på oplysninger lige efter begrundelsen.

Så skriver den en laaaang smørre til dig, om hvorfor det ikke går og hvad den anbefaler du gør. Under alt det, er en lille hvid boks, hvor der står anmod om undtagelse. Den klikker du i, og trykker gem annonce. :)

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Melina Jørgensen:

Du skal logge på adwords, og så gå ind under annoncen, som den ikke vil oprette af de grunde du skriver.

Når den så skriver hvorfor, annoncen ikke kan blive oprettet trykker du på oplysninger lige efter begrundelsen.

Så skriver den en laaaang smørre til dig, om hvorfor det ikke går og hvad den anbefaler du gør. Under alt det, er en lille hvid boks, hvor der står anmod om undtagelse. Den klikker du i, og trykker gem annonce. :)

Jeg troede at "oplysninger" var et normalt link, og for ikke at ødelægge det jeg lige havde tastet ind ville jeg åbne det i en ny fane. Så kom den normale adwordsside bare frem, og det kunne jeg jo ikke bruge til særlig meget.

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

:) Jeg troede det samme første gang jeg stødte på problemet. Og det er rigtig irriterende, at den ikke bare kan skrive det med det samme, uden at man skal trykke på linket oplysninger.

Men det skal ikke være helt lige til. Jeg har taget mange ture med adwords omkring deres brugervenlighed.....

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne forestille mig at det var ret logisk bygget op hvis man bare kendte til sine muligheder... Men når man kommer som nybegynder er det godt nok svært at finde hoved og hale i de tusindvis af funktioner!!

Og hvofor står saldo med et minus foran? Jeg troede lige pludselig at jeg skyldte 690 kr indtil jeg fik søgt på det. Hvis man vælger at overføre penge til dem manuelt står ens saldo bare med minus foran... Jeg synes ikke det giver meget mening. 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)