Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har webmastere copyright på "titler"?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, har altid forstået det som Thorborg ejede det som blev postet på hans forum.

Angående det juridiske, så er det stadig Thorborgs problem uanset om der er deadline på eventuel injurier eller ej.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse:

Ok, har altid forstået det som Thorborg ejede det som blev postet på hans forum.

Angående det juridiske, så er det stadig Thorborgs problem uanset om der er deadline på eventuel injurier eller ej.

Se Thorborgs indlæghttp://epn.dk/

M.T har valgt at lave nogle retningslinier som er mere snævre end påkrævet/nødvendige for eventualitetens skyld, da Amino er bedre stillet ved at undgå at rende til retsmøder og skulle forsvare det ene eller det andet osv osv osv.

Jeg opgiver dig, ingen grund til at fortætte i det spor, du får ret, jeg får fred med et smil på læben over kvaliteten (eller mangel på samme).

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene indtil videre.

Vi kan så konkludere at det er "betingelserne" der afgøre hvorvidt tekster mm. ejes af ejeren af domænet eller forfatterne.

Men når jeg skriver en titel i form af en artikel, så er det nok rigtigt at titlen er en del af artiklen, men hvis jeg har lyst til at bruge den EKSAKT samme titel til en af mine artikler (om samme emner) - den eneste forskel er blot at jeg skriver artiklen med egne ord, men titlen forbliver den samme som den jeg læste.

Det simpleste spørgsmål må være:
Må jeg stjæle titler fra artikler - og skrive min egen artikel med andre ord, så det eneste der vil være til sammenligning er titlen.

Ment på den måde at jeg kunne gå ind på en side med 200 artikler - nuppe alle titlerne og skriver artikler ud fra hvad titlen sagde.
Uetisk er det nok - men jeg tror ikke at det er endvidere ulovligt?

Nogen der ved nogen om dét, nu hvor emnet løb lidt af sporet.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Wi:

Det simpleste spørgsmål må være:
Må jeg stjæle titler fra artikler - og skrive min egen artikel med andre ord, så det eneste der vil være til sammenligning er titlen.

Ment på den måde at jeg kunne gå ind på en side med 200 artikler - nuppe alle titlerne og skriver artikler ud fra hvad titlen sagde.
Uetisk er det nok - men jeg tror ikke at det er endvidere ulovligt?

Nogen der ved nogen om dét, nu hvor emnet løb lidt af sporet.

Jeg tror der tages individuelle indgreb i sådanne situationer. For det lyder jo ikke lovligt at nuppe 200 artiklers titler men det lyder heller ikke forkert at nuppe 1 artikkels titel.

Prøv at høre www.simplylaw.dk , han har vidst styr på det forretningsområde, og jeg ved at andre amino'er har haft gode erfaringer med ham. Han kan helt sikkert hjælpe dig.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucky Charm !:

Wi:

Det simpleste spørgsmål må være:
Må jeg stjæle titler fra artikler - og skrive min egen artikel med andre ord, så det eneste der vil være til sammenligning er titlen.

Ment på den måde at jeg kunne gå ind på en side med 200 artikler - nuppe alle titlerne og skriver artikler ud fra hvad titlen sagde.
Uetisk er det nok - men jeg tror ikke at det er endvidere ulovligt?

Nogen der ved nogen om dét, nu hvor emnet løb lidt af sporet.

Jeg tror der tages individuelle indgreb i sådanne situationer. For det lyder jo ikke lovligt at nuppe 200 artiklers titler men det lyder heller ikke forkert at nuppe 1 artikkels titel.

Prøv at høre www.simplylaw.dk , han har vidst styr på det forretningsområde, og jeg ved at andre amino'er har haft gode erfaringer med ham. Han kan helt sikkert hjælpe dig.

Ja okay, men det er mest et interesse-spørgsmål fordi der for nylig var en tråd om copyright på artikler - og så var min tanke bare om det også gælder titler.
Det er ikke noget jeg har lyst til at betale mig til svaret for  Big Smile Men med det sagt, så kunne jeg godt tænke mig at få et svar.

Og tak for dit svar også. Yes

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er han på amino og hjælper nok gerne gratis med sådan et "simpelt(?)" spørgsmål. ^^

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)