Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af skønhedsprodukter fra USA

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 01:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Amino'er.

Jeg ved godt, at den har været oppe at vende før. Men jeg er fortsat i tvivl ifm. det at importere varer fra USA. Jeg går nemlig lige nu og overvejer at importere et vareparti fra Californien, og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.

Helt specifik drejer det sig om kosmetikprodukter. Der er tale om 2 varetyper (til at starte med). Produktet er kendt i USA, og vi har været i dialog med leverandøren omkring sikkerheden af produkter. Altså at produkterne er lovlige og godkendte. Vi har fået tilsendt laboratorierapporter på produkter, og vi ved nu, at selve produkterne altså er fuldt ud lovlige (både i Danmark og i USA).

Mine spørgsmål går altså direkte på det at importere produkterne.

Først og fremmest, kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan man helt praktisk tager varer ind fra lande uden for EU. Hvordan opgiver man det, og hvad skal vi tage højde for? Vi har et anpartsselskab, som vi vil sælge varerne igennem. Leverandøren har givet os lov til at markedsføre og sælge produkterne i Danmark. Vi vil primært sælge produkterne på nettet. Der er altså videresalg for øje.

Derudover har vi også spørgsmål til hvordan man billigst muligt får fragtet varerne (af større mængder) fra USA til Danmark. Hvilke transportfirmaer er bedst og billigst? Er der evt. nogen af jer, der har erfaringer med det selv? Vi kunne godt tænke os nogle referencer til personer i transportbranchen.

Og hvad med bogføringen? Hvordan bogføres køb i udlandet, og hvordan anføres moms? Vi har drevet forretning før, men vi kunne godt tænke os at få skåret det ud i pap -- blot for at undgå eventuelle problemer. Hvordan opgiver vi helt præcist vores import af varer til de nødvendige myndigheder?

Vi håber meget, at der er nogle flinke Amino'er, der kan hjælpe os!

Hav en rigtig god dag! Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten -- lige et spørgsmål i forbindelse med det at få en solid aftale med leverandøren. Hvilke elementer skal vi have med i kontrakten med leverandøren? F.eks. at vi er berettiget til at bruge brand'et i vores markedsføring, at vi må bruge alle attraktive salgskanaler osv.

Er der nogen, der har erfaring med forhandling med amerikanske leverandører?

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 320
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen, der kan hjælpe os? Smile

Se dansk tv fra udlandet via dansk proxy med DanskProxy.com.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Brandes Kraaijenzank:
). Produktet er kendt i USA, og vi har været i dialog med leverandøren omkring sikkerheden af produkter. Altså at produkterne er lovlige og godkendte. Vi har fået tilsendt laboratorierapporter på produkter, og vi ved nu, at selve produkterne altså er fuldt ud lovlige (både i Danmark og i USA).

Hvordan kan du vide at produkterne lever op til EU kosmetiklovgivning udfra en eller anden US laboratoriereport?  I USA må man buge en del stoffer i kosmetik som ikke er lovlige i EU. Det er dig som importør der er ansvarlig for at produktet er fuldt lovlig i EU Husk iøvrigt at produktet skal anmeldes til miljøstyrelsen før det må markedsføres i Danmark.

Mvh

Ravn

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Brandes Kraaijenzank:
Altså at produkterne er lovlige og godkendte. Vi har fået tilsendt laboratorierapporter på produkter, og vi ved nu, at selve produkterne altså er fuldt ud lovlige (både i Danmark og i USA).

Beklager, men det er den sædvanlige gang vås fra amerikanske producenter. Det er således i USA, at man kan undlade at påføre ingredienser i produkter på ingredienslisten der påføres, og dette er i direkte modstrid med EU lovgivning.

Dernæst er der ingen godkendelsesprocedurer, så fabrikanter der siger de er godkendte til salg i EU lyver. Hvis de de skriver er, at der overholder den gældende EU lovgivning samt de enkelte landes mulige særregler, så er det noget andet.

Start med at læse Kosmetikbekendtgørelsen fra ende til anden.

Dernæst tager du ingredienslisten og slår ingredienserne op på

http://www.cosmeticsdatabase.com/

og ser hvad skade de gør, da amerikanerne ikke er verdens bedste til at udelade skadelige ingredienser.

i 9 ud af 10 tilfælde skal der også laves nye etiketter til produkterne, da der er helt bestemte regler for hvordan de skal listes på produktet, det overholder amerikanerne sjældent. Det tog John Masters år og dag at forstå det!!!

Og f.s.a. laboratorierapporter, hvis ikke det er Eurofins rapporter, så spørg ind til om de er villige til at bekoste de 2 rapporter på de 2 produkter. Pris omkring 10.000´+ moms.

Resten er for kedeligt at svare på :) så der kommer nok nogen der har det i fingrene :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville måske være smart, intelligent at svare manden på spørgsmålet om import fra USA, i stedet for at  give ham råd om noget han ikke har spurgt efter.

I Danmark tror jeg der findes et  Dansk Amerikansk handelskammer. Hvis ikke, er jeg sikker på at den Amerikanske amb. vil hjælpe dig i din søgen. Det er jo i Deres interesse at eksportere.

Der er regler som skal følges nøje og jeg mener, at de stadig er ti lrådighed på SKAT side, om import fra ikke EU lande.

MVH

Antonio

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Antonio Forteza:
Det ville måske være smart, intelligent at svare manden på spørgsmålet om import fra USA, i stedet for at  give ham råd om noget han ikke har spurgt efter.

Det er da både smart og intelligent at rådgive ham i forbindelse med hans eventyr hvor han stoler på sælgerens ord, når der sidder folk herinde med erfaring der kan redde ham for mange penge.

Transport interesserer mig ikke, det har man transportfirmaer til, som også ved henvendelse kan svare på alt m.h.t. tariffer. Nødvendige registeringer i.f.m. import findes 10.000 steder på nettet.

Den Amerikanske Ambassade er spild af tid og ressourcer i småtingsafdelingen, de har kun en liste over virksomheder som ønsker at etablere dig her. Skal man have andre ting, så er det ligesom med dansk repræsentationer i udlandet, så må man betale for det.

Men gå bare over åen efter vand :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ganske enkelte i deres interesse, at du kan udvikle og markedsføre deres produkter i Danmark. Men det stiller også betingelser, for i så fald bliver du/i ansvarlige el. enerådende over et national marked.

Stillet over for dette, vil de forvente et forlig om markedsføring over de første tre år, hvor i skal bevise, at i tager produktet alvorligt og ikke hæmmer dets udbredelse. Det er normalt at konkurrenter forsøger, at bremse et produkt, for at beholde markedsandele.

Derfor kommer det helt naturligt, at i kan bruge og har rettighederne over 'BRANDET' indenfor den aftalte periode.

I denne periode er det naturligt, at i skal lægge en markedsførings plan/strategi over den periode, som egentlig er producenten uvedkommen, så længe i holder jer til de min. krav de stiller, for at fortsætte kontrakt perioden. Bilag er også nødvendige for det i har markedsført, hvis der en dag skulle blive stillet spørgsmål til jeres formåen og producenten ønsker at ophøre med sammenarbejdet. Hvis jeres produkt får succes, er der mange som vil prøve at stikke en kæp i hjulet på jer. Mange kosmetik producenter fra USA, ønsker desuden at i også har en KUNDESUPPORT med arbejdstider, stillet til rådighed.

Dertil skal i kun indgå aftaler om markedsføring, som er tilladt indenfor de love og regler som er fastsat i Danmark og indenfor EU og gøre firmaet opmærksom på dette, før der bliver underskrevet.

Jeg er ked af, at jeg ikke kan være til større hjælp, men det marked i vil ind på, er benhård men smadder spændende.

MVH

Antonio

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Confused jeg går jo ud fra, at manden har sat sig ind i det produkt, han ønsker at sælge og har indhentet den fornødne information, hvis han er nået til at importere.

Derfor ser jeg det ikke nødvendigt, at oplyse ham om hvad og om hvordan amerikanske firmaer vil forsøge, at snyde ham med halve/urigtige oplysninger. Hvilket han jo heller ikke spørger til!

Vi har selv gode erfaringer med amerikanske leverandører og det de lover har holdt til dato. Sker der ændringer indenfor EU eller det pågældende land, hvor vi repræsenterer produktet, finder de som reglen en løsning, eller tilbageholder salg til en løsning er fundet, uden at det får følger for din kontrakt.

Så alt i alt har vi ikke haft, de så meget omtalte snyderier, som der her bliver omtalt.

Antonio

- Det var i øvrigt ikke et angreb på medlemmers goodwill, men en tanke om at hjælpe manden på hans spørgsmål helt konkret.

 

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Og det er helt OK at kommunikere omkring ting, der ikke nødvendigtvis er blevet spurgt efter.

At dele ud af sine erfaringer kan holde andre skadesfri, ved at de så tjekker eller undersøger tingene en ekstra gang.

Så fortsæt bare med at hjælpe. Det er helt OK. Smile

Mvh Diana

 

 

 

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)