Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag for nødvendigt TV-abonnement

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg har drevet enkeltmandsvirksomhed fra min bolig siden januar 2010, og har hidtil ikke medregnet omkostningen for TV-abonnement i mine momsregnskaber eller i skat. Nu læser jeg i SKATs guide om multimediebeskatning* s. 1, at:

"Ydelser som er en integreret del af abonnementet, som ikke kan udskilles og må anses for sædvantlige, anses for omfattet af multimediebeskatningen. Hvornår tv-pakker er en sådan ydelse, forventes forelagt Skatterådet."

Der lader altså ikke til at være et endeligt svar, men jeg tænker at der kan være nogen som har hørt om bindende svar fra SKAT, som vedrører en lignende problemstilling.

Jeg har internetforbindelse via kabel-tv, da der ikke er en fastnetlinie på min bopæl. Jeg har intet TV, men er nødt til at betale både medlemsskab af antenneforening og TV-pakke for at kunne få internet ad den vej. Denne lidt sure udgift ville selvfølgelig blive mindre sur, hvis man kunne fratrække momsen og få skattefradrag. Men er dette muligt? Der er jo ikke tale om en uadskillelig pakkeløsning med TV og internet samlet, men omvendt må de to ting siges at være uadskillige i den forstand at jeg (desværre) ikke kan have internet hvis jeg ikke samtidig betaler TV-abonnement. Jeg kunne søge SKAT om et bindende svar, men tænkte at jeg lige ville prøve her først. På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Kristian Sørensen

*) http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=62010

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det morsomme i ovenstående afgørelse og lignende afgørelser som er anmodninger om bindende svar indgivet af TDC m.fl. er at man tager udgangspunkt i de aktuelle markedsforhold, herunder at der på dette tidspunkt ikke er så mange som har disse TV-abonnementer i og med at det jo er nye produkter, hvorfor det ikke kan karakteriseres som sædvanlige ydelser. Dvs. udviklingen kan meget vel indebære at der på et senere tidspunkt åbnes op.

Men iøvrigt er dit TV abonnement ikke mere nødvendigt end det forhold at du betaler det integreret. Der er løsningen i ovenstående svar at lave en fordeling baseret på hvad et normalt internetabonnement koster (det er ikke svært).

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Odense
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres svar, begge to. Jeg kan håbe at problemstillingen i fremtiden vil høre under "sædvanlige ydelser," selvom det næppe er et problem som påvirker mange.

Mvh Kristian

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Desværre så er jeg bange for at det ikke sker men man skal jo aldrig sige aldrig.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)