Hej med jer, Så er dagens dumme spørgsmål klar: Jeg skal til at sende min første elektroniske faktura til det offentlige. Men, hvordan styrer man, hvor pengene bliver overført til ved betaling? Er det automatisk til en NEMkonto, eller skal man angive det et sted? På forhånd tak :) Hilsen Jesper |
Hvor havner betalingen ved en elektronisk faktura?
- 1
|
du kan på fakturaen sætte en betalingsid på altså +71 fra FI-kortene eller du kan angive at de skal betale som bankoverførsel til din bankkonto som du så oplyser på fakturaen Under dine varelinier kan du sætte et budskab på; som så sendes til modtager som en Note Her kan du sætte ønsket om en banktoverførsel hvis du sætter en ocr linie på så er det en af parametrene som den elektroniske faktura grapper og formidler videre Hvad bruger du af program til at lave fakturaen??? en excel-skabelon og så på virk.dk ELLER har du et rigtigt program når du alligvel skal igang Hvis det er det første men at du måske godt ville igang med det sidste så har jeg 2 muligheder for at løse det lille problem se linkene nederst i min foot´er |
Hej med jer, Tak for svar! Jeg var usikker på om man kunne angive betalingsformen manuelt, eller om det var automatisk, når det var elektronisk faktura :) Jeg bruger e-conomic, så går ud fra at jeg bare sætter betalingsmetoden som bankoverførsel dér. Tak for hjælpen! Hilsen Jesper |
Hvis du går ind på virk.dk, klikker på "Fakturablanketten", og klikker herefter på "Start indberetning", så bliver det hele serveret for dig. For neden på blanketten kan du vælge din betalingsmetode.
|
Ligesom Knud bruger jeg også fakturablanketten på virk.dk. Der følger alle de nødvendige linier (næsten) automatisk. Så laver jeg en faktura i mit sædvanlige regnskabsprogram og sætter ind sammen med for ikke at få huller i fakturaforløbet. |
Hej Jesper Hvis du indtaster dine bankoplysinger under Indstillinger, kommer de aut. med ud på fakturaen. |
Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten