Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor havner betalingen ved en elektronisk faktura?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Så er dagens dumme spørgsmål klar: Jeg skal til at sende min første elektroniske faktura til det offentlige. Men, hvordan styrer man, hvor pengene bliver overført til ved betaling?

Er det automatisk til en NEMkonto, eller skal man angive det et sted?

På forhånd tak :)

Hilsen

Jesper

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Kontonummeret skal bare fremgå af din faktura. Så simpelt er det :-) der er dog visse krav til udformning af fakturaen.
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

du  kan  på  fakturaen sætte en   betalingsid  på   altså   +71   fra  FI-kortene  eller  du  kan  angive  at  de skal  betale  som  bankoverførsel   til  din  bankkonto  som  du  så   oplyser  på  fakturaen

Under  dine  varelinier   kan  du  sætte  et  budskab   på;  som  så sendes  til modtager  som  en  Note  Her  kan  du  sætte  ønsket  om  en  banktoverførsel

hvis  du  sætter  en  ocr linie  på    så  er  det  en  af  parametrene   som   den  elektroniske faktura  grapper  og  formidler  videre

Hvad  bruger  du  af  program  til  at   lave  fakturaen???  en  excel-skabelon  og  så  på  virk.dk   ELLER   har  du  et  rigtigt  program   når  du  alligvel skal igang   Hvis   det  er  det  første   men  at du  måske  godt  ville  igang  med  det  sidste   så  har  jeg  2   muligheder   for  at  løse  det lille problem    se  linkene   nederst  i  min  foot´er

Fra Ballerup
Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 175
Fra  Survee ApS Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Tak for svar! Jeg var usikker på om man kunne angive betalingsformen manuelt, eller om det var automatisk, når det var elektronisk faktura :)

Jeg bruger e-conomic, så går ud fra at jeg bare sætter betalingsmetoden som bankoverførsel dér.

Tak for hjælpen!

Hilsen

Jesper

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du går ind på virk.dk, klikker på "Fakturablanketten", og klikker herefter på "Start indberetning", så bliver det hele serveret for dig.

For neden på blanketten kan du vælge din betalingsmetode.

 

 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ligesom Knud bruger jeg også fakturablanketten på virk.dk. Der følger alle de nødvendige linier (næsten) automatisk.

Så laver jeg en faktura i mit sædvanlige regnskabsprogram og sætter ind sammen med for ikke at få huller i fakturaforløbet.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Lindhardt:

Hej med jer,

Tak for svar! Jeg var usikker på om man kunne angive betalingsformen manuelt, eller om det var automatisk, når det var elektronisk faktura :)

Jeg bruger e-conomic, så går ud fra at jeg bare sætter betalingsmetoden som bankoverførsel dér.

Tak for hjælpen!

Hilsen

Jesper

 

Hej Jesper

Hvis du indtaster dine bankoplysinger under Indstillinger, kommer de aut. med ud på fakturaen.

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)