Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SUPERIVÆRKSÆTTEREN: Lars Tvede

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 07
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det skulle være gået nogens næse forbi, har en af Danmarks dygtigste iværksættere - ingen ringere end Lars Tvede - i dag lanceret sin selvbiografi: BØRSHAJ

Lars Tvede er manden som nåede at se sit firma blive 45 mia. kroner værd på Nasdaq-børsen, før dot.com-boblen brast. I bedste Thorborg-stil (og måske et gran salt mere til) formåede Tvede påny at kravle op af tinderne, og har ud over at være forfatter til en pæn stak bøger, også være involveret i nye startups. Det manden er bedst kendt for, er dog fantastiske investeringsevner.

Lars Tvede har naturligvis i forbindelse med boglanceringen medvirket i en række TV-indslag, og for dem af jer der endnu ikke har set disse, linker jeg til dem lige her: http://www.aktieplus.dk/boger.php

Samme sted kan man købe den spritnye selvbiografi til 250 kr. (100 kr. under normalprisen!) - og så har jeg lavet et supertilbud, hvor man kan købe en af Lars Tvedes tidligere klassikere, moppedrengen: Kriser, krak & kaviar for sølle 99 kr. inkl. porto og forsendelse!

Og hvis man er blevet fuldstændig hooked på maestro Tvede, er der også omtale af Supertrends, en bog hvor Lars Tvede åbner op for sine tanker omkring fremtidsmulighederne i de nærmeste årtier, en bog som måske er værd at overveje for iværksættere in spe, og dem som allerede er i gang...

Poster nedenfor min egen lille anmeldelse af BØRSHAJ - God fornøjelse! Smile 

"Anmeldereksemplaret er i den forgangne uge blevet læst med stor fornøjelse. Det er efter min mening en velskrevet, veldrejet og forrygende bog. Tempoet er højt, og man når aldrig at kede sig.

Bogen giver indtryk af et helt unikt investeringsgeni, med en imponerende performance i bagagen. Ingen andre i Danmark har på under 10 år formået at få en startkapital på blot 100.000 kr. til at yngle til mere end 150 mio. kr. via hardcore spekulation, den historie får vi fra A til Z i "Børshaj", også hvordan man på kort tid lige taber 50 mio. kr.

Vi hører også historien fra 1. parket om hvordan manden inden han var fyldt 45 hurtigt nåede at blive milliardær, for siden at se det meste fordufte væk igen, da dot.com-boblen brister.

Man får i bogen indtryk af at Lars Tvede er et meget sammesat menneske, han går grundigt tilværks når beslutninger skal træffes, indkøber bl.a. stakkevis af bøger - f.eks. når man skal sætte sig ind i, hvad det indebærer at købe sin egen Learjet. Samtidig kan Lars Tvede også være et distræt og helt nede-på-jorden-menneske, f.eks. når han tager til forretningsmøder iført to forskellige sko, og anstrenger sig for, at ingen skal opdage fejltagelsen.

Alt i alt en herlig og livsbekræftende bog, der er mange guldkorn, og Lars Tvede formår at koge ting ned, så de er til at forstå og som bevirker at man ikke skal pløje hundreder af værker igennem, det har Lars Tvede allerede gjort for os i forvejen og serverer hele sammenkoget af indsigt på et sølvfad, krydret med talrige humoristiske indslag.

Imodsætning til Lars Tvedes andre bøger, vil jeg mene "Børshaj" er lettere tilgængelig end forgængerne, alle som har blot den mindste interesse for investering, iværksætteri og hvad vi kan forvente af trends i fremtiden kan være med. Dermed den varmeste anbefaling herfra, bogen burde efter min mening stå i erhvert dansk hjem - uanset at Tvede i dag er bosat i Schweiz."

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)