Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

stofmesser og børnetøjs produktion

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

 

Er der nogen der ved noget om stofmesser el om at få produceret stof selv....

Jeg er ved at starte produktion af børnetøj og regner med at få det produceret i polen men skal nok selv komme med stoffet ....og det skal jo ikke ligefrem være fra stof 2000, så jeg prøver at finde frem til en god messe el lign med retro stof.

Håber nogen har gode råd

  maja

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Maja

 

Allerede her i weekenden er der en stor stofmesse (Tex-Stil) i Vejle centret - den næste ligger vist i februar (find evt. datoen på hjemmesiden).

Jeg køber selv stof via forskellige agenter bla. Ole Larsen Agentur og Videbæk stof engros - se evt. www.stofdanmark.dk for mere engrossalg.

Held og lykke med projektet.

 

Mange hilsner Line

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Line

Tusind tak for hjælpen, dejligt at få svar så hurtigt jeg er jo ivrig efter at komme i gang men det virker vildt uoverskueligt.

Hvordan kan man vide om man kan stole på sin kontakt (har kontakt til nogle i polen), hvordan griber man det an når man ikke har så mange penge skal man få lavet f.eks. 50 af noget og prøvet at gå ud og sælge det eller skal man få lavet en model og så gå ud og sælge for derefter at få det produceret, og hvad med årstider vinter sommer kollektion hvornår ligger de , og hvad med størrelser hvor mange skal man vælge. Mine tanker flyver rundt. Men glæder mig vildt til at komme i gang og håber virkelig jeg kan drive det til noget.

Har forøvrigt været inde på din hjemmeside, dit tøj er vildt fint .....kan kun opfordre alle der læser dette til at tjekke den ud, og så støtter man samtidig en god sag, du er for sej.

 Maja

 

 

 

Tilmeldt 2. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Maja!

 

 

Jeg sidder i samme situation som dig bare bosat i England. Det er vildt uoverskueligt, så for tvivl ej. Jeg får mit tøj syet op i Bulgarien men har en dansk agent som er bosat i Bulgarien som så selvfølgelig skal have en hvis procentdel af det beløb det koster at få syet op. Det var et råd jeg fik da jeg valgte at indfri min drøm, for netop at undgå at man ikke bliver taget ved næsen. Rent praktisk har det været fantastisk, min agent har været super fra dag et og jeg stoler 100% på dem. De har forhandlet priser og kvantum for mig, fundet stofprøver osv. det kan anbefales. Hvis du gerne vil i kontakt med min forbindelse så sig til og jeg skal spørge om de har tid og energi til endnu en kunde. Tør ikke at love noget som helst da jeg ved de har travlt.

 

Hilsen

Charlotte

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Charlotte

 

Det lyder rigtig godt med din agent og tak for det, vender helt sikkert tilbage hvis det jeg har gang i lige nu ikke lykkedes, og så må du meget gerne spørge dem for mig. Lige nu har jeg kontakt til en dansk agent i polen men hun finder ikke stof det skal man selv levere.

Er det børnetøj du får lavet ? Jeg er i tvivl om mange ting, hvordan startede du op, med en model og så ud og se hvor meget du kunne sælge eller med at få lavet f.eks. 50 stk af hver og så ud og sælge.

Laver de også prints på stof og labels der hvor du får syet......... åh har tusind spørgsmål.

Tusind tak for din tid vender evt. tilbage.

 

maja

Tilmeldt 2. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Maja!

Det har været en kæmpe hjælp for mig at min agent i Bulgarien er dansk. De har sat mig ind i trin for trin hvordan jeg skal gribe det hele an. Ja det er børnetøj jeg har kastet mig ud med salgnettet.

Mine agent sørgede for at jeg kom ned i 100 stk per model.( startede med 500 stk) Men jeg får det syet op i str 3 til 8 år og jeg kan vælge flere materialer per model. Så jeg står ikke med 100 stk i str 3 år i ens materiale. Det gør lige pludselig at man får en bred kollektion. Jeg designede modellerne, lavede selv mønster til str 3 år og opsyede modellen i lærred. Sendte den opsyede model, tegninger + mønster til bulgarien og fik det gradueret. Det kunne på ingen måde betale sig at graduere det selv det var så billigt at det var peanuts. Så find ud af hvad det koster før du kaster dig ud i det selv. Min agent har også lavet mine labels. Jeg har selv designet dem i programmet Coral ( det program kan du downloade gratis i 15 dage, det er ellers et meget dyrt program hvis du skal købe det, kan være du allerede har det)  Min agent har ligeledes sendt mig stofprøver fra forhandlere i bulgarien og det er altså langt billigere end det danske forhandlere kan komme op med. Kort sagt min agent har været en kæmpe hjælp og meget tålmodig med mig. Spørg bare lød hvis der mere du gerne vil vide!

Hilsen Charlotte K

Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Charlotte

 

Jeg har indtil nu selv produceret alle mine bestillinger, men som de bliver flere og flere, får jeg svært ved at følge med.

Kan du derfor evt. fortælle noget om priserne for de enkelte modeller, du får produceret?

 

 

Mange hilsner

Line

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Charlotte

 

Tusind tak fordi du gider svare på spørgsmål det er en stor hjælp når man har bevæget sig ind i en helt ny verden.

 

Det lyder rigtig godt med den agent. Har de fundet alt dit stof for dig eller har du også sendt noget ned til dem.

Det tøj jeg laver er nemlig (som så mange andre) Sådan lidt retro agtigt med blomstret og mønstret stof. Hvad med dit, det er vel nemmere for dem hvis det er ensfarvet at finde noget der ligner

Ved du om de kan lave prints på stof- altså f.eks. hvis man gerne vil have printet en blomst el noget andet på.

Forstår jeg det rigtigt at du får syet i alt 100 af hver model, altså f.eks. 15 i hver str. el er det 100 i hver str. Det lyder rigtig godt at man så f.eks. kan lave applikationer med forskelligt stof det havde jeg faktisk tænkt på om man kunne.

Startede du med at få lavet flere forskellige modeller. Jeg synes det er svært hvor mange penge man skal satse havde tænkt ca. max 80.000 til at starte med tror du det er nok hvis man f.eks. gerne vil lave bukser, kjole, vest og huer. (ved godt det er svært at svare på da du ikke har set mine modeller.... men jeg har ingen fornemmelse af hvad det koster at få lavet f.eks. en helt enkelt kjole.

Hvor lang er leveringstiden ca. og hvad koster det at få leveret og ordner agenten det. Hvad med told er det besværligt.

Har aldrig hørt om Coral..... er det bare www.coral.com . synes ikke jeg ku finde det. Skal man have forstand på det for selv at lave dem el er det ok nemt. Har du også hænge mærker.

Betaler man først for varene, når man modtager tøjet.

Hvor er du sød du gider hjælpe.

 

Maja

 

Tilmeldt 2. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Line!

 

Jeg synes du skal tage kontakt til min agent. Priserne svinger så ufattelig meget alt efter hvormange, hvordan det skal laves, hvormeget du laver selv, hvor hurtigt det skal gå osv. Jeg er ked af at slynge en pris ud som så slet ikke falder i hak med det du finder ud af.

 

Hilsen

Charlotte K

 

 

Tilmeldt 2. Feb 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Maja!

 

Jeg vil lige skynde mig at sige at jeg er stadig midt i processen og det begynder at blive svært for mig at svare på dine spørgsmål.

 

Ja jeg har selv fundet noget af stoffet ( skal til stofmesse i Vejle i næste uge, glæder mig meget)og dem i Bulgarien har fundet noget af stoffet.

Ja jeg tror lige de har fundet nogen som kan lave prints på tøjet ellers finder de det helt sikkert, hvis det er det du vil have.

Ja du har forstået det rigtigt hvad antal angår. 100 stk per model i str 3 til 8 år i flere materialer.

Leveringstid er vist meget forskelligt, jeg tror også det kommer an på hvor stor en kunde du er. Min bestilling er lille da jeg kun har 10 modeller, så jeg bliver presset ind når der er tid og skal nok regne med op til 2 måneder.

Told ved jeg ikke noget om. Jeg bor i England og reglerne er ikke det samme.

Jeg tror det er www.coral.com , jeg fik en veninde til at sætte mig ind i programmet og kunne jeg selv. Jeg er komplet håbløs til computer så jeg vil formode det er nemt nok. Når først du er inde i det. Et godt råd ville være at få det sendt afsted en af de første dage du har downloaded programmet, så du kan nå at rette i det hvis dine labels ikke er som de skal være inden den gratis periode udløber. Du skal arbejde hurtigt!

 

Hvad økonomi angår vil jeg helst ikke komme med råd, det er så forskelligt. Jeg har også udgifter til at få en hjemmeside op at køre, det har du jo så ikke, hvis du vil sælge i butikker. Min kollektion består af bluse, kjole, bukser, trøje, nederdel til både pige og drenge. 2 af trøjerne kan både bruges af dreng og pige hvis de bliver syet op i dreng/pige farver på den måde spare du også lidt på omkostningerne her i starten.

 

Hilsen

Charlotte K

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)