Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra almindelig skat til VSO i enkeltmandsvirksomhed - kan man det?

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja..det er vi bestemt ikke enige om.

Hvorfor skulle man, når man ingen risici har i et enkeltmandsfirma oprette f.eks.et ApS.

Der er her ikke tale om udskydelse af skatten, og hvorfor binde 80tkr. i et ApS?

For i øvrigt udskydes skatten da også i et selskab f.eks. via forskellige henlæggelser, opskrivninger mv.

Så din argumentation kan jeg ikke følge.

MvH

Peter

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Her kan vi jo så tage en akademisk (eller nørdet) diskussion om for og imod.

Peter - Revisor:
Hvorfor skulle man, når man ingen risici har i et enkeltmandsfirma oprette f.eks.et ApS.

Det er vist kun et mindretal af enkeltmandsvirksomheder, som kan sige sig helt fri for nogen risiko eller hæftelser.

Peter - Revisor:
Der er her ikke tale om udskydelse af skatten, og hvorfor binde 80tkr. i et ApS?

De områder, jeg nævnte er jo netop typiske eksempler for en udskydelse af en latent skat, d.v.s. den kommer til afregning før eller siden. Et indskud i et selskab er ikke nogen bindingGeeked, men derimod kapital, der kan anvendes til formålet. Hvis du med binding mener, at det ikke kan trækkes ud igen, så har vi forskellig opfattelse af ordet binding.

Peter - Revisor:
For i øvrigt udskydes skatten da også i et selskab f.eks. via forskellige henlæggelser, opskrivninger mv.

Ja, men fordelen her er netop den, at den eventuelle udskydelse af skat forbliver i selskabet også ved en lukning. Hvorimod den udskudte latente skat i enkeltmandsvirksomheden under alle omstændigheder skal afregnes også ved lukning af virksomheden.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Når der skal laves en beregning på VSO dvs. overskud minus hævninger + indsætninger holdes betalt

skat udenfor.

Hej

Dette er ikke helt korrekt. Virksomhedsskatten på 25 % holdes ikke udenfor, idet denne indgår i den hæverækkefølgen.

Hvis du har en virksomhed, hvor der ikke er foretaget nogen private hævninger, så vil den beregnede virksomhedsskat på 25 % blive hensat til senere hævning, således denne senere kan hæves uden yderligere skattemæssige konsekvenser for virksomheden og indehaveren.

Grunden til at den ikke altid optræder sådan, er at virksomhedsskatten kan indeholdes i de allerede foretagne private hævninger, som ofte udgør et større beløb end virksomhedsskatten.

Tonny

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Skattemæssigt er der vist ingen tvivl om hvilket alternativ der er mest optimalt/fleksibelt. Helt sikkert VSO.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Tonny Jeg forstår ikke helt din argumentation vedrørende "den latente skat" i vso og især at denne skulle udgøre en forskel. Merbeskatningen af et selskabs indkomst indtræder jo ved udbetaling af løn eller udbytte. Der er masser af muligheder for at køre vso videre selv om man ophører med oprindelig aktivitet eksempelvis udlejning mv..

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er godt med to kloge hoveder der debaterer for og imod VSO og Aps / enkeltmands.
Jeg er blevet en del klogere allerede. Mange tak begge to.

Mvh
Steffen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

TD..nogenlunde som jeg ville have svaret.

Jeg kan som nævnt tidligere heller ikke lige følge denne!

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny..jeg taler ikke om virksomhedsskat..men om anden betalt skat.

Jeg er godt klar over, at virksomhedsskatten kører via hæverækkefølgen.

 

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Tonny..jeg taler ikke om virksomhedsskat..men om anden betalt skat.

Jeg er godt klar over, at virksomhedsskatten kører via hæverækkefølgen.

 

MvH

Peter

Check!

Nu skriver du kun "skat" og så i forbindelse med virksomhed, men nu fik vi præciseret dette.

Tonny

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

TD:
Hej Tonny Jeg forstår ikke helt din argumentation vedrørende "den latente skat" i vso og især at denne skulle udgøre en forskel. Merbeskatningen af et selskabs indkomst indtræder jo ved udbetaling af løn eller udbytte. Der er masser af muligheder for at køre vso videre selv om man ophører med oprindelig aktivitet eksempelvis udlejning mv..

Enig og alligevel ikke, idet der kræver, som du selv skriver investering/opstart af anden virksomhed ellers .....

Tager vi så Peters argument om en binding, så tror jeg en binding i ejendom er større, hvis man i disse forbindelser overhovedet skal tale om bindinger.

Merbeskatningen indtræder jo netop også i VSO, så er vi tilbage til udgangspunktet.

Valget afhænger af den konkrete situation og vurdering af kundens behov m.v..

Tonny

Side 3 ud af 5 (44 indlæg)