Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overføre penge til Tyskland

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har et spørgsmål som ikke direkte er iværksætter relateret, men jeg håber virkelig, at nogle af jer vil give en hjælpende hånd.

Jeg skal til at leje en lejlighed, hvor ejeren bor i Tyskland. Hun vil gerne have betalingen kontant hver måned i Euro, hvilket vil skabe store problemer for mig, da det vil blive ret så dyrt.

Mit spørgsmål går på, hvordan det er at overføre 600 Euro fra en dansk konto til en tysk konto. Skal hun deklarere dem, eller mister hun på nogen måde pengene, eller er der ikke nogen problemer ved at overføre til tyske banker for modtageren?

Hun påstår, at hendes bank har sagt at det ikke er muligt, men kan det virkelig passe? Jeg har før overført penge til udlandet netop ved leje af lejlighed i samme summer, men jeg har da aldrig hørt, at det ikke er muligt at overfør penge til et EU-land uden problemer.

Har I eventuelt nogle navne på banker, hvor den slags ikke bliver et problem? Altså hvor man kan modtage 600 EUR månedligt uden nogen problemer?

Det ville være en stor hjælp!

Mvh Adam

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Adam.

Stort set enhver bank kan klare det uden problemer.

Jeg overfører jævnligt større beløb til Tyskland og Pakistan, og klarer det via netbank (Danske Bank).

Mvh.

Ditbrugtmarked

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ditbrugtmarked

Det var det, jeg tænkte. Det lyder godt nok underligt, at hendes bank ikke vil acceptere det. Har du evt. et navn på den bank, du overfører til? Det ville være meget smart hvis jeg kunne vise hende et navn på en bank, hvor hun kan åbne en konto, og hvortil jeg kan overføre hende penge uden problemer. Så kan hun ikke rigtigt afslå at jeg kan overføre pengene online.

Mvh Adam

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hahaha det er en joke ik? Alle banker kan håndtere udenlandsoverførsler enten selv eller via partner banken...

Så det der er vist bare, det vi kalder "ORANGE" penge, hvis vi bruger Harry sprog ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

ditbrugtmarked:

Stort set enhver bank kan klare det uden problemer.

Jeg overfører jævnligt større beløb til Tyskland og Pakistan, og klarer det via netbank (Danske Bank).

Ja men der bruger man så også IBAN nr.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller

For mig lyder det også som en joke. Jeg kan ikke se nogen grund til, at det ikke skulle kunne lade sig gøre.

Jeg tror mere, at hun tror, at hun får problemer efter pengene er blevet overført. Evt. at hun vil blive forhørt af skattevæsenet, hvor pengene kommer fra osv., men det er jo noget være vrøvl.

.Adam

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nordea har fx. noget der hedder Nordea Private Transfer, som går ud på at hvis man sender det samme beløb måned efter måned til udlandet, så er det ganske gratis. Mon ikke andre banker har noget der ligner dette system?

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DC Trading

Tak for svaret.
Nu tænkte jeg mere på navnet på en tysk bank, hvor ejeren af lejligheden kunne åbne en konto, så der ikke ville være problemer.

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Sutjek:

Tak for svaret.
Nu tænkte jeg mere på navnet på en tysk bank, hvor ejeren af lejligheden kunne åbne en konto, så der ikke ville være problemer.

Hej Sutjek

Pengeoverførsler kan uden problemer gennemføres i Euro og en hvilken som helst landsdækkende pengeinstitut i tyskland kan gøre det. (Deutsche Bank, Sparkasse etc.). Også mere lokale pengeinstituter kan gøre det. der er overhoved ingen ko på isen.

Dbh.

Michael

Fra København
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 436
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Tak for svaret?

Hvad så når pengene er på kontoen? Skal de deklareres eller beskattes på den ene eller den anden måde?

Mvh Adam

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)