Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af tømrerfirma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Sep 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino´er

Jeg skriver her på siden fordi jeg går rundt med en iværksætter drøm i maven. Jeg er 25 år uddannet tømrer, og har været i tømrer faget i nu 9 år!

Lige nu er jeg ansat hos en lille tømrermester, og dette er faktisk en stærk faktor i at ideen til at starte selv kom. FOR HVIS HAN KAN, KAN JEG OGSÅ! Det vender i mit hoved flere gange dagligt.

Jeg havde tænkt mig at starte med at kun kører mig selv, og så evt. leje en mand ind hvis jeg har brug for en hånd. Jeg vil holde timeprisen i bund, omkring 300-325+moms. Jeg har stort set alt hvad der skal bruges af elværktøj osv. Så startudgifterne ville være til firmabil, lille varerlager i form af skruer, fugemasse osv.

Men jeg har nogle bekymringer:

- Hvordan får jeg nok kunder til at kunne give nok penge til at holde skruen i vandet, dvs ca 15000 netto (giv gerne nogle eksempler på markedsføring)

- Kan det være en ide at kører rundt til de store kanoner som arla, medicinal industrien, store farbrikker osv, og ligge kortene på bordet: Lav timepris, overholdte aftaler, stor flexibilitet, og kvalitetshåndværk!

- Er det helt tåbeligt at starte nu her i disse krisetider?

Det skal lige siges at jeg nok aldrig kommer til at sidde billigere i det end jeg gør nu, qua billigt hus, kæresten indtjenening (fast arbejde), ingen børn;-)

Alle råd og vejledning kan bruges, og gerne erfaringer fra andre der er startet op selv!

På forhånd tak

Tømrersvenden med blod på tanden ;-)

 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

1. spar penge op/læg penge til side til driftskapital (så du har noget at leve af, de måneder hvor du ikke tjener de 15.000)