Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til wordpress (eget domæne i undermappe)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har købt et domæne på surftown, hvor jeg vil have min wordpress blog. Det skulle være så nemt. (humf…) Jeg fik installeret bloggen uden nogle problemer. Men bloggen ligger i en mappe. Altså www.mitdomæne.dk/wordpress og ikke www.mitdomæne.dk . Det er selvfølgelig ikke så fedt og jeg fandt hurtigt en guide til at lave om på det. Jeg brugte denne guide http://www.potter.dk/wordpress/flytte-wordpress-fra-folder-til-rod.htm men efter mange mange mange timers arbejde kan jeg stadig ikke få det til at virke. Har også prøvet surftowns egen guide. Men uden held. Håber rigtig meget at nogle kender en rigtig god guide som kan hjælpe mig.

 

Mvh Dennis

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg gør når jeg flytter fra mappe til roden af domænet er.

Opdatere først instllingerne i administrationen så de ikke længere benytter mappen /wordpress .

derefter flytter jeg filerne fra wordpress mappen over til roden. Så plejer det at virke for mig.

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vanvittigt enkelt, når først man ved hvordan man gør ;-)

Har du ftp-adgang til din side? I så fald skal du gå ind i mappen "Wordpress" og flytte ALLE filerne derfra ud i roden af dit website.

Når du har gjort det, går du ind i din nuværende installation på den "forkerte" adresse, og så går du ind under Indstillinger -> Generelt.

I felterne "Wordpress adresse" og "Webstedets adresse" ændrer du adressen til roden af dit website. Altså hvor der nu står www.dinside.dk/undermappe skriver du i stedet www.dinside.dk.

Det er meget, meget, meget vigtigt at du har flyttet alle filerne fra undermappen til roden af dit website FØR du gør det her - ellers går det grueligt galt ;-)

Hvis du ikke allerede har adgang til din side via ftp, vil jeg anbefale dig at downloade en ftp-klient så du kan få det. Jeg vil anbefale Filezilla, som er både hurtigt, gratis og enkelt at komme i gang med.

Det kan downloades helt gratis lige her http://filezilla-project.org/

Du skal bruge ftp-koder, hostname m.m. når du sætter Filezilla op, men alle de oplysninger har du allerede fået i en mail fra Surftown da du oprettede webhotellet :-)

Håber du finder ud af det, ellers smid mig en personlig besked herinde, så hjælper dig gerne. Det burde ikke tage mere end 5-10 minutter.

Mvh
Peter 

Fra København
Tilmeldt 14. Jun 08
Indlæg ialt: 389
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis, du kan sagtens lade filerne ligge i mappen /wordpress.

Du skal bare flytte index.php og .htaccess.

Dog skal du ind og ændre i index.php, der hvor der står: require('./wp-blog-header.php');

Skal du ændre til: require('./wordpress/wp-blog-header.php');

Håber det lykkedes for dig.

Fra Gentofte
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej tak for jeres meget hurtige svar. Når jeg prøver at flytte hele mappen er der altid nogle funktioner som ikke virker efter jeg har flyttet den. Det er lid underligt.

Når jeg prøver på potter og Simon Jensen´s måde bliver siden bare blank. Jeg har også problemer med at finde .htaccess filen…. Hummm…

 

Mvh dennis

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er slet ikke sikkert at der ER en .htaccess fil. Det var der i hvert fald ikke på min seneste Surftown-one click installation ;-)

I så fald kan det være nødvendigt at lave én, for at få visse plugins til at virke.

Har du forsøgt dig med at flytte alle filerne i undermappen til roden på din server? Og hvor gik du i så fald i stå derefter?

Mvh
Peter 

Fra Gentofte
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu gjorde jeg det at jeg installerede wordpress på ny og flyttede alle filer ud i roden af domænet. nu kan man se den nye blog! Men nogle af de funktioner som virkede før jeg flyttede bloggen virker ikke nu. F.eks. kan jeg ikke opdater wordpress automatisk. Er det ikke underligt?

mvh Dennis

Fra Gentofte
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

kan det være fordi jeg bruger surftown 1 click toolbox at det bliver noget rod ?

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke erfaring for at det skulle virke dårligere med 1-click-installationen.

MEN hvis du installerer manuelt, kan du installere direkte i roden, uden at skulle flytte bagefter, og det vil måske være lettere på sigt, hvis du allerede nu oplever ting der ikke fungerer.

Fra Gentofte
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)