Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regninger til ApS udstedet til privat person? Kan man blot det?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Som tillæg har jeg fundet en mail jeg har sendt til kreditoren, fra start af, hvor jeg anfører at jeg gerne vil have udstedt fakturaerne til mit Aps med korrekt navn og adresse.

Det gælder vel også fremadrettet på de fakturaer han senere måtte sende mig ikke?

 

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Henrik`s eksempel er rigtig godt til at beskrive din situation.

du hæfter personligt, såfremt du ikke har gjort indsigelse første gang du modtager en regning med dit personlige navn. Det kan ikke understreges nok at det er yders vigtigt at regninger og faktura udstedes til rette person/virksomhed.

Ligesom dine faktura og brevpapir bør være forsynet med korrekt angivelse af firmanavn med ApS  og CVR nummer.

Se at få det rettet fremad rettet. 

Skaden der er sket bagud rettet kan du næppe gøre noget ved.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1

 

 

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du i tvivl om at du har fået varerne. Det er vist en stor misforståelse, at du tror du kan snyde leverandøren for betaling ved at have et APS, Hvis ApS var under Stiftelse hæfter du personligt.

På det tidspunkt da du bestilte varene har du sikkert haft så megen overblik om du kunne betale dine kreditorer ,eller har du bare regnet med at han ikke skulle betales da du havde et ApS der var på vej ned, I så fald arbejder man indenfor erhvervsretten med ond tro og så er der ingen tvivl om at du skal betale for de varer der er leveret og i dette tilfælde er der ingen tvivl om at du hæfter personligt.

Ja det er surt for leverandører at levere varer som modtageren planlægger ikke skal betales fordi han har et ApS på vej ned.

 

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for svarene indtil nu, men beder lige om at medtage mit seneste kommentar i jeres vurdering.

Jeg har fundet den gamle mail jeg sendte kreditoren ved den første regning jeg fik. Så han blev gjort opmærksom på det fra start af. Så han er skam klar over det.

@NB-import

Jeg ved ikke lige hvor du henter ovenstående, men det er slet ikke sådan situationen forholder sig.
Jeg kan ikke lige se, at jeg har sagt at jeg er i tvivl om jeg har modtaget varerne. Det ved jeg ikke hvor du får fra, og da jeg købte varerne hos leverandøren var det bestemt ikke tiltænkt, at jeg skulle lukke.

Desuden har Aps'et aldrig været på vej ned. Det er stadig kørende og jeg forsøger at lukke det korrekt ned, så alle får den mest fair afslutning på forløbet.

Men det er klart, at der er tabere i denne situation, hvor jeg selv er den ultimative taber. Men som kreditor kan man også risikere et tab i en sådan situation. Men jeg synes da det er noget mere rigtigt, at forsøge at lave aftaler med sine kreditorer, i stedet for blot at erklære selskabet konkurs, og så ellers blot lade kreditorerne få de sølle rester, efter at kurator har fået sine penge.

Men jeg håber stadig på svar på min situation, efter oplysningen om mailen, som fra start gjorde kreditor opmærksom på fejlen med fakturaerne.

Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

kewell:

Som tillæg har jeg fundet en mail jeg har sendt til kreditoren, fra start af, hvor jeg anfører at jeg gerne vil have udstedt fakturaerne til mit Aps med korrekt navn og adresse.

Det gælder vel også fremadrettet på de fakturaer han senere måtte sende mig ikke?

 

Hej Kewll

På baggrund af det du har oplyst i de foregående indlæg er jeg af den overbevisning at du ikke skal betale leverandøren og slet ikke i lyset af ar du har mailen og han har modtaget penge for betaling fra dit selskab.
I modsat fald skal han jo tilbagebetale det han har modtaget fra din firmakonto, da han jo da intet krav har
haft på dette.
Har du behov for at tale sagen igennem er du velkommen til at kontakte mig på 98311022 / 29924519.

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

kewell:

Desuden har Aps'et aldrig været på vej ned. Det er stadig kørende og jeg forsøger at lukke det korrekt ned, så alle får den mest fair afslutning på forløbet.

Ja men det lyder jo godt , så er der vel ingen problem i at du betaler dine kreditorer som vil være en fair afslutning på forløbet.

Naturligvis er du den ultimative taber, hvem skulle det ellers være. Du må stå ved dit ansvar og betale hvad du og dit aps skylder det er fair alt andet er lurvet.

Hvordan tror du selv du ville føle hvis nogen prøvede at snyde dig for betaling for allerede leverede varer.

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:
Hvis ApS var under Stiftelse hæfter du personligt.

Hej, dette er ikke korrekt - Et selskab under stiftelse er og har samme rettigheder og forpligtelser som alle andre selskaber.

Det er kun i tilfælde af, at stiftelsen ikke gennemføres, at de transaktioner som er gennemført kan henføres til personlig hæftelse.

Iøvrigt er jeg helt enig med BertilYes

Tonny

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

NB-Import:

Naturligvis er du den ultimative taber, hvem skulle det ellers være. Du må stå ved dit ansvar og betale hvad du og dit aps skylder det er fair alt andet er lurvet.

Hvordan tror du selv du ville føle hvis nogen prøvede at snyde dig for betaling for allerede leverede varer.

Du antager at trådstarter har til formål at snyde leverandøren for penge. Som jeg ser det, så lukker firmaet og leverandøren går nu efter trådstarter. Spørgsmålet er jo nu om leverandøren KAN det på baggrund af de oplysninger vi får. Leverandøren har handlet med ApS'et og ikke med trådstarter personligt.

 

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de fyldige svar.

Jeg vil lige tage en snak med kreditor og se hvad vi kan nå frem til.

Ellers kan det godt være jeg kontakter dig Bertil og forhører mig nærmere om hvad mine muligheder er.

 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

kewell:
Betalingerne er jo også forgået fra min firma konto i ApS'et, så for mig at se er det jo helt klart, at det er til Aps'et. Spørgsmålet er så blot, om den lille faktura detalje, kan være altafgørende i dette.

Ja og dette kan så faktisk betyde at du har trujjet penge ud af ApS til betaling af private kreditorer og kan udløse skat eller det der er værre, ulovligt anpartshaverlån.

 

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)