Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN, skal jeg blive sælger for dem?

Side 14 ud af 22 (212 indlæg)
Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 17:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Adam:

Helt enig- med mindre du vil have venner og familie til at undgaa dig. :-)



Var det til mig ? i såfald, hvad mener du med det du skriver ? : )

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Calhoun GA. USA
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 84
Fra  travel-to-copenhagen.com Skrevet kl. 17:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Darn....kunne have roeget i den forkerte kategori. Jeg lavede en kommentar paa en gammel thread om ACN, hvor jeg var enig med dig om ikke at starte i en virksomhed der vil have dig til at bruge venner og familie- men det er en gammel debat.

Ha en go dag

Adam

Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

hej undskyld jeg hved det en gammel debat men da jeg selv er sælger for acn (4 uger) så har jeg lidt svært hved og forstå mange indlæg som ikke har andet en en følelse som grundlag for at man ikke skal tilmelde sig firmaet selvfølig er det ikke alle der vil tjene penge på denne måde og det selvfølig os helt i orden. men idag vil jeg mene at firmaet er blevet så godt opbygget og veludrysted at det på tideede med noget nyt input. produkterne er som hoved salg call me og natur energi (google selv samme pris osv) og derfor rimlig konkurencedygtige. det koster 3750 kr og starte da jeg startede fik jeg efter de 12 første kunder 1500 kr (engangsbeløb)samt 10 % af deres regning (måndelig) her efter fandt jeg to sammerbejds partner hvilket gav mig yderligere 1125 kr (månedlig) se hvis jeg så kan hjælpe disse to folk til også at finde 2 folk vær og også få 12 kunder så tjener jeg ligepludselig 5000 kr om måneden. jo det lyder let men det er det bestemt ikke man investere ikke i et job man køber sig ind i et firma hvor man blir oplært jeg har lært så forferdelig meget i det her firma som virklig har gavnet mig ikke mindst socialt men også med hensyn til min skole jeg har stadig lang vej og meget arbejde forude men jeg har et rigtig godt team her i sønderborg og jeg erver mig over at andre folk ikke har haft samme erfaring som mig (hvis overhovdet nogen) Smile

 

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 02:02 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 6 person

det er da super dejligt at du lige kunne få tid til at oprette en anonym profil her på amino for at fortælle os om det fantastiske produkt vidste man ikke bedre skulle man tro du bare gerne ville skaffe nogle sælger så du kunne få dit indskud hjem igen

hvis det er sådan et fantastisk koncept burde du jo bare holde det for dig selv der er vel en grænse for hvor mange kunder der er 

det er klassisk pyramidespil bare med et produkt 

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jonas33:

hvis det er sådan et fantastisk koncept burde du jo bare holde det for dig selv der er vel en grænse for hvor mange kunder der er 

det er klassisk pyramidespil bare med et produkt 

Kan du ikke lige forklare mig hvorfor der er en grænse for hvor mange kunder Call Me kan have? Mig bekendt er der da ikke noget max antal hverken hos Call Me, TDC, Onfone, 3 osv...Kunne forestille mig at de alle gerne vil have en bid mere, eller tage fra de andre.

Og samme spørgsmål mht. Energi delen som er i ACN, i bund og grund er begge områder ikke noget der tiltaler mig, er blevet kontaktet af andre selskaber der tilbyder henholdsvis telefoni og energi, er det så også pyramidespil? Eller hvad gør at der er forskel?

Som jeg har nævnt andetsteds, så er jeg ikke ACNer, og bliver det ikke. På telefoni delen, kunne jeg aldrig finde på at vælge Call Me, og Energi det gider jeg rent ud sagt ikke rode med, et er så uigennemskueligt, så derfor betaler jeg bare (mindre) glædeligt min dyre regning hos Dong.

Men det korte og lange er...ER der kunder hos Dong, Seas osv. der ikke er potentielle kunder hos ACNs energi forretning? Og Hvis nej, hvorfor ikke? Og mens du er igang, så lad mig lige høre samme svar udfra Call Me.

I øvrigt vil jeg henvise til Kristian's gode svar her omkring selve forretningskonceptet: http://www.amino.dk/forums/t/168005.aspx?PageIndex=26&utm_source=NewMessagePostedToThreadNonAminoPlus&utm_medium=email&utm_campaign=ForumReply&utm_content=posttextlink#1265690 

Jeg går ud fra at du kalder ACN et pyramidespil, fordi der skal investeres de her ca. 3700,- er det korrekt? Eller er det fordi andre tjener penge på at der er folk der bliver kunder i ACNs Call Me/Energi forretning?

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 12:25 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

ik at jeg gider gå ind i den store debat om emmet men jeg vil da gerne komme med et kort svar et pyramidespil for mig er når man skal ud og skaffe andre sælger som man så får under sig dette kan jeg ikke rigtig se fidusen i for er man en dygtig sælger ville det da give mere mening at tage kunderne selv desuden har der været flere sager rundt omkring i verden hvor acn har tabt pga det er et pyramidespil så det mener jeg fint at kunne forsvare at kalde det selvfølig er der mange menesker der tjener penge på det det er jeg klar over problemet er at der nok er ligeså mange eller flere der mister penge på det

jeg har faktisk ikke et problem med foretningsmetoden da jeg mener der findes 2 slags dumme menesker dem der giver penge væk og dem der siger nej tak til penge men når man opretter en profil kun for at reklamere for et produkt som man er sælger for så bliver jeg lidt provokeret  

http://www.austlii.edu.au/au/cases/cth/federal_ct/2005/276.html

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:47 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jonas33:

ik at jeg gider gå ind i den store debat om emmet men jeg vil da gerne komme med et kort svar et pyramidespil for mig er når man skal ud og skaffe andre sælger som man så får under sig dette kan jeg ikke rigtig se fidusen i for er man en dygtig sælger ville det da give mere mening at tage kunderne selv desuden har der været flere sager rundt omkring i verden hvor acn har tabt pga det er et pyramidespil så det mener jeg fint at kunne forsvare at kalde det selvfølig er der mange menesker der tjener penge på det det er jeg klar over problemet er at der nok er ligeså mange eller flere der mister penge på det

jeg har faktisk ikke et problem med foretningsmetoden da jeg mener der findes 2 slags dumme menesker dem der giver penge væk og dem der siger nej tak til penge men når man opretter en profil kun for at reklamere for et produkt som man er sælger for så bliver jeg lidt provokeret  

http://www.austlii.edu.au/au/cases/cth/federal_ct/2005/276.html

Jeg syntes nu heller ikke der er nogen grund til stor debat, for vi opfatter forretningsmetoden vidt forskellig. Men jeg syntes du hopper politisk igennem mine spørgsmål.

1. Ja selvfølgelig vil det være optimalt at tage alle kunderne selv, men hvor realistisk er det? Hvorfor så ikke bare nøjes med at have en TDC butik, wn McDonalds, en Matas...hvis kunderne kan nøjes med at gå til et sted? Ja sammenligningen er helt hen i skoven, men man kan starte med at snakke networking uden penge, hvordan er dit kendskab til dette? Tag f.eks. ledige jobs, ifølge eksperter går 80% af jobs til folk igennem netværk, kender nogle som kender nogle og haps. Hvis ACN havde haft en markedsandel på en pæn procent, så ville jeg give dig ret, så kunne man tage kunderne selv, for så ville det sgu nok være begrænset hvor mange der kunne være.

2. Nu kan det jo godt være vi snakker lidt forbi hinanden, for tråden handler om ACN og vi taler også om forretningsmetoden. Og det er muligt at ACN handler om at skaffe sælgere, det mener jeg ikke er generelt for forretningsmetoden. Hvor mange slags dumme mennesker der er gider jeg ikke rigtig spilde min tid på Wink for det kan jo være bedøvende ligemeget hvad jeg tænker og syntes om andre.

Jeg går ud fra at du ikke har læst linket (skrevet af en ikke "pyramidehaj") 

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 12:58 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jonas33:

ik at jeg gider gå ind i den store debat om emmet men jeg vil da gerne komme med et kort svar et pyramidespil for mig er når man skal ud og skaffe andre sælger som man så får under sig dette kan jeg ikke rigtig se fidusen i for er man en dygtig sælger ville det da give mere mening at tage kunderne selv desuden har der været flere sager rundt omkring i verden hvor acn har tabt pga det er et pyramidespil så det mener jeg fint at kunne forsvare at kalde det selvfølig er der mange menesker der tjener penge på det det er jeg klar over problemet er at der nok er ligeså mange eller flere der mister penge på det

jeg har faktisk ikke et problem med foretningsmetoden da jeg mener der findes 2 slags dumme menesker dem der giver penge væk og dem der siger nej tak til penge men når man opretter en profil kun for at reklamere for et produkt som man er sælger for så bliver jeg lidt provokeret  

http://www.austlii.edu.au/au/cases/cth/federal_ct/2005/276.html



Du går netop ind i en debat nu, når du udstiller din egen uvidenhed omkring NWM.

Nu er det ikke sådan at man kan fortolke lovene som man har lyst, det går jeg ud fra du er klar over, hvad et pyramidespil er for dig, er da ikke relevant andre end dig selv? , det er defineret meget tydeligt på forbrugerombudsmandens hjemmeside, hvad et pyramidespil er, og faktisk også hvad forskellen er på et pyramidespil og NWM .. så inden du gør dig til herre, over hvilke slags mennesker der er dumme i den her verden, så burde du sætte dig ind i det du snakker om, det vil få dig til at se mindre dum ud.

Hvad vil du opnå med at smide det link der? .. send mig din e-mail adresse så skal jeg drukne den i sager om fordækte og rådne forretninger der er drevet af folk, som ikke har med NWM at gøre..  og når det nu altid er så relevant at snakke om svindel, pyramide og hvad ved jeg, så syntes jeg det vil klæ kritikerne at komme med nogen sager, hvor der er fældet dom i DK, over den slags selskaber? .. for dem må der være ret mange af eller hvordan? eller kunne det tænkes, at det rent faktisk ikke har en skid at gøre med pyramidespil? et levn fra start 90'erne, der blev drevet af kriminelle på møder rundt om i Dk, hvor penge blev afleveret i konvolutter til en eller anden bredskulderet vagt på et hotel...

Folk elsker bare at hade NWM, eller mange gør, og det er fint med mig, men tag dog i det mindste og sæt jer ind i hvad det her handler om, i stedet for gang på gang, at skyde løs med påstande om pyramidespil & svindel...  kig på jeres egen branche i stedet.. og ryd op der, for der trænger sikkert til det. 

Jeg er helt enig i, at hans indlæg kun er for at finde nye forhandlere, og han er et godt eksempel på hvordan man ikke skal arbejde med NWM...   men det ser man jo også i alle mulige andre erhverv.. der har været talrige eksempler på Amino i den tid jeg har været her.. og det er ikke NWM folk der har tyngden der.

God søndag :)

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

jonas33:
et pyramidespil for mig er når man skal ud og skaffe andre sælger som man så får under sig

I så fald må næsten al business jo være et pyramidespil i dine øjne?

I en almindelig salgorganisation har salgsdirektøren en salgschef under sig, som har account managers under sig.

I Afilliate Marketing har butikken diverse "salgsagenter" under sig som laver fodarbejdet mod at få provision. 

I franchise handler det for franchisegiveren om at få franchisetagere "under sig" til at videreføre konceptet. 

Rigtig mange virksomheder belønner nu også deres kunder, hvis de skaffer nye kunder - og opretter kundeklubber, rabatsystemer etc. 

jonas33:
...for er man en dygtig sælger ville det da give mere mening at tage kunderne selv...

Det er volapyk - og taget ud af kontekst.

Aflønningen i MLM sker via provision og bonus - og det er jo en hel del nemmere at sælge for 100.000,- hvis man har 10 personer til at hjælpe sig, i modsætning til, at man skal ud og generere hele omsætningen selv. 

Og hele forskellen på MLM og traditionel business ligger jo NETOP i, at du ikke behøver tage alle kunderne selv - du kan få andre til at hjælpe dig, og de kan få andre til at hjælpe sig - hvilket ender ud i et pyramideLIGNENDE netværk - men fuldt lovligt, og ganske genialt, da du ikke behøver lave alt salgsarbejdet selv. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 11. Dec 12
Indlæg ialt: 408
Skrevet kl. 15:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

jonas33:

det er da super dejligt at du lige kunne få tid til at oprette en anonym profil her på amino for at fortælle os om det fantastiske produkt vidste man ikke bedre skulle man tro du bare gerne ville skaffe nogle sælger så du kunne få dit indskud hjem igen (her er vi åbenbart i store træk enige)

hvis det er sådan et fantastisk koncept burde du jo bare holde det for dig selv der er vel en grænse for hvor mange kunder der er (jeg forstår ikke konceptet da man i min verden går stille med dørene hvis man rammer en guldåre)

det er klassisk pyramidespil bare med et produkt (min personlige mening og undskyld flere produkter )

wow kan se jeg virkelig har ramt et ømt punkt her og havde jeg vidst det tror jeg bare jeg havde holdt snotten  for mig selv

for mig vil det altid være et pyramidespil når det går ud på at hverve andre som man så får under sig kan ikke se jeg skulle havde skrevet noget i mit første indlæg der gør at jeg skal besvare en masse spørgsmål som blot vil lede til en række nye men vil mene en sælgers opgave er at sælge et produkt og ikke ansætte nye sælger 

at dennis så syntes jeg er  dum tager jeg ik så tungt har man en mening vil der altid være nogen der syntes man er dum 

jeg hader ikke MWM det ville være spild af følser blander sjældent moral og pengesager sammen men folk der hiver sådan en gammel tråd frem for at skabe opmærksomhed på noget der bare er sååå fantastisk det kan godt pisse mig lidt af 

dette bliver mit sidste indlæg på denne tråd der er vist gået rigeligt reklame i den allerede 

Side 14 ud af 22 (212 indlæg)