Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ACN, skal jeg blive sælger for dem?

Side 19 ud af 22 (212 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 23:11 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:

Hej Marrtin, 

Det er da et fint eksempel med de 1000 kunder, det bestrider jeg ikke ??..ellers misforstår du mig ? jeg ønsker ikke at ændre på din model, det er korrekt hvis du har 1000 mennesker i dit netværk som handler hver måned, så tjener du sikkert gode penge..helt enig...

Jeg siger bare - man finder ikke bare lige 1000 faste kunder, det er altså ret voldsomt og ja, detail handlen er i krise på grund af den globale udvikling, billige varer og arbejdskraft fra udlandet osv...det er jo en del af det...

Hvis 1000 mennesker pludselig holder op med at handle i den lokale Matas og pludselig køber ind i en MLM shop, så lukker den pågældende Matas butik jo ??  så har vi et endnu et tomt butikslokale, 5 mere arbejdsløse fra butikken og alle dem som ligeledes leverer ydelser til butikken, herunder strøm, forsikring og meget mister også omsætning.

Vinderen ??..det ved jeg ikke...de 1000 mennesker som har købt en Bruce Willis parfume har "sparet lidt" på deres parfume og andre varer men samlet set tror jeg det er et tab for den danske samfundsmodel...Vinderen er MLM firmaet i udlandet, som desværre også betaler SKAT i Udlandet, så alt i alt ser jeg det som et tab....

Håber du forstår min pointe...det er mere overordnet set.....ud fra et samfundsmæssigt økonomisk perspektiv.....vi anskuer det nok fra forskellige vinkler....helt ok Smile

Peter:

Jeg syntes du modsiger dig selv:

Du siger "Regnstykket er jo som følgende "lidt sort og hvidt" men det nævnes man bare lige skal have 1000 kunder "faste hver måned" så har man en fornuftig indkomst, hva har de 1000 personer så ?? udover nogen af dem har mistet et job ??...har vi altså 10 vindere har vi derfor 10.000 personer som lever med et MLM forbrug."

1. Man skal bare lige have 1000 faste kunder...Er det et forsøg på at være sjov? Du brokker dig over at "vi" rakker konkurrenterne ned, men hvordan kan du så tillade dig at fuldkommen ændre hvad der siges? 

2. "hvad har du 1000 personer så?  igen fuldkommen misvisende kommentar, ligesom at "mistet job"...

Hvad er det jeg misforstår...for jeg syntes da du oversætter hvad jeg siger til hvad du selv syntes. Hvornår har jeg sagt at det er bare lige? Hvad er bare lige når det handler om at starte selvstændigt? 

Jeg går ikke udfra at du skriver lignende når det drejer sig om "alm" webshops som "stjæler" kunderne fra detailhandlen, og den lokale matas...der er formentlig en stor bunke penge til matas ejerne og til de producenter der ligger udenfor landets grænser...


Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 23:38 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal love for alt hvad jeg skriver og siger bliver analyseret til mindste detajle. 

Nåh, jeg håber efterhånden at det er gået op for alle at jeg ikke er fjende af MLM, tværtimod har jeg fortalt i denne tråd at det er en meget anerkendt måde at sælge varer på ok?

Jeg anfægter måden nogen personer vælger at sælge eller formidle MLM på og det ødelægger det for mange andre. Det fremgår vist tydeligt efterhånden og kan vel ikke anfægtes ?

Og så synes jeg bare den der med du skal lige "finde" 1000 personer og så har du en god indtægt. Undskyld mig, ja, du har helt sikkert en god indtægt med 1000 personer i et netværk, men jeg ved personligt hvor svært det for mange kan være at etablere et netværk, så kan vi ikke være lidt realistiske og starte med 10 i netværket. Jeg appellere til nogen delmål og ikke en færdig mission...sidst men ikke mindst siger jeg også bare at det skal sælges eller formidles moderat.....hvis det bliver solgt som "hurtige penge og meget frihed" er det jo hel naturligt at de 1000 mennesker ikke har økonomisk frihed, måske har 2-3 stykker det hvor de resterende 997 finansere projektet. Hvis 1000 mennesker med denne model skal tjene penge ville det så kræve en million forbrugere til at finansere denne passive indtægt.

Nu var det dig selv der nævnte at 1000 personer var godt for et netværk, jeg aner ikke hvad tallet er. Jeg regner bare logisk på det og hvis nogen sælger konceptet som "hurtige penge" er der jo mange mennesker ud af den million der bliver skuffede og forlader konceptet igen.

Men det er det som jeg synes er så spændende ved MLM, hvis det virkelig lykkes at skabe et netværk på 1000 handlende kunder. Hvordan er det solgt, hvad er disse 1000 menneskers forventninger..og hvad får dem til at handle vedvarende....og er de virkelige parate til at vende ryggen til detailhandlen og foretage alle deres indkøb online, eller springer de fra MLM efter noget tid, hvad er mønsteret ?

Jeg synes det er spændende og også lidt skræmmende....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 23:42 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin,

Jeg vil da godt rette det med de "bare lige" til et eksempel. Jeg synes bare det er farligt at bruge det som udgangspunkt, for det bliver jo netop en norm vi diskuterer udfra at der er 1000 mennesker når det bliver brugt som eksempel.

Og hvis du bliver glad af det så JA, så har det intet med MLM systemet at gøre hvis Matas eller andre butikker må lukke og slukke, det er bare mig personligt der synes det er en kedelig udvikling ok ? men det kunne ligeså godt være så mange andre brancher, så lad os ikke bore mere i den....

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 00:29 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:

Martin,

Jeg vil da godt rette det med de "bare lige" til et eksempel. Jeg synes bare det er farligt at bruge det som udgangspunkt, for det bliver jo netop en norm vi diskuterer udfra at der er 1000 mennesker når det bliver brugt som eksempel.

Og hvis du bliver glad af det så JA, så har det intet med MLM systemet at gøre hvis Matas eller andre butikker må lukke og slukke, det er bare mig personligt der synes det er en kedelig udvikling ok ? men det kunne ligeså godt være så mange andre brancher, så lad os ikke bore mere i den....

Jeg har ikke set nogle seriøse indlæg i nyere tid, som snakker bare lige...Som Dennis også siger så er det hårdt arbejde. Problemet her er jo at vi ser på tallet forskelligt. Jeg mener ikke nogle af os andre diskutere det udfra at det bliver norm. Hvis det tager 3 år at bygge en forretning op med 1000 tilbagevendende kunder, så er det vist klart for de fleste at det er hårdt arbejde og tager sin tid.

Det viser i øvrigt også at skriftlig dialog om MLM alt for let giver store misforståelser. Det var for et give et eksempel på at man kunne lave en forretning uden at man i sit netværk havde andre der skulle tjene penge og udelukkende have en "butik" med tilfredse kunder. Kunder har jo bevist det de sidste par år, de skifter detailhandlen ud med online handel, hvad enten det er tøj, pleje, briller eller noget helt andet.

Jeg syntes da ikke det er fedt at så mange må lukke og slukke, ligesom jeg heller ikke syntes de massive fyringsrunder rundt omkring er fede, men sådan ser dagens Danmark ud. 

Nu fortæller du lidt mere om din forbindelse til mlm, og der er en række ting der falder mig i øjnene:

1. lege med mlm...det ses desværre for tit, og giver sjældent andet en folk der opgiver. 

2. Oplæring og kurser, jamen facts er da at hvis man ikke er for tykhovedet og er lærevillig, så kan man blive coachet af folk der netop har bygget en succesfuld forretning. Man er ikke tvunget, men det er pokkers klogt :) Der er netop lavet globalisering af værktøjerne, så det helst ikke skulle være en eller anden tosse der viser sin egen proffe præsentation.

3. Man skal starte op udfra sin egen målsætning, i mine øjne er det vigtigt at der ikke er fokus på "økonomisk frihed", hvis det ikke er det der ønskes - hvilket så også betyder at det er folk selv der skal fortælle hvad det er der "søges".

4. Investeringen...Det er vel efterhånden kun de færreste steder hvor man skal købe varelager hjem. Hvilket jo netop er grunden til at jeg igen og igen siger...der skal ikke sælges produkter til andre. Og man skal slet ikke presse andre til at investere beløb de ikke vil.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 08:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indlægget med nogen gode svar....

Jeg beklager jeg angreb den "med de 1000 medlemmer" det blev nok grebet ud af sammenhængen, for jeg er overbevist om at du med 1000 medlemmer ville have en super forretning - det er mere vejen dertil der ville være svær og når du nævner det f.eks kan tage 3 år med hårdt arbejde synes jeg der er mere realistiske perspektiver.

Jeg erkender at jeg nok er lidt farvet af fortiden og de mennesker jeg møder på min vej. Jeg tror personligt at indledningen er utrolig vigtig hvis du skal sælge/formidle sådan noget og der synes jeg dine punkter er rigtig gode omend støder jeg stadig på kontrasten hos unge håbefulde mennesker som "bruger bare lige vendingen" 

Ja, lege med MLM kan misforstås, men jeg leger også med maling og har flere butikker, så det var ikke et ord jeg brugte for at nedgøre projektet, jeg tror faktisk at det var Dennis som spurgte om jeg legede med maling :-)...og ja jeg leger meget med maling....som du leger med MLM - positivt ment

Oplæring og kurser, ja  selve forretningensdelen giver jeg dig ret, jeg har ligeledes et familiemedlem som jeg iøvrigt holder meget af som hele tiden gør meget ud af at fortælle mig hvorfor han er bedre end Matas og hvorfor hans produkter er bedre end Matas. Så der har jeg nok også de farvede briller på - jeg går lidt i defense mode når konkurrenter skal nedgøres....

Jeg er enig med dig i egne målsætninger ville være ultimativt, jeg synes bare tit man bliver påduttet økonomisk frihed og mere frihed og derfor tror jeg at man hurtigt kan blive skuffet....Den med varelager er jeg fuldstændig enig med dig i ligeledes...

Der er intet generaliserende omkring MLM, det er selvfølgelig udeukkende baseret på egne erfaringer, men det er rart at få de forskellige perspektiver og måske en opdatering her i 2013, så kan det rykke lidt ved de gamle fordomme ;-)

 

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 08:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:

Tak for de lange indlæg ;-)

Jeg bøjer mig i støvet for de fine forklaringer...

Ja, jeg leger med maling og har gjort det hele mit liv. Jeg er stort set født med det stads på fingerne og kan da godt se udviklingen. Dog og gudskelov for det går det godt hos os, men vi prøver også i stor stil at gøre os meget synlige på nettet og ad den kanal får vi mange henvendelser. Hertil trykker vi på alle tangenter, gratis levering, hjemmebesøg hos kunder og på den måde adskiller vi fra mange andre. 

Jeg er klar over at NWM "det tillader jeg mig at kalde det nu ;-) garanteret er opdateret i forhold til min tid. Dengang skulle jeg vente en uge eller førind nye medlemmer bare fik deres nummer. Så klart, jeg har ikke fordomme omkring det element, tværtimod kan jeg forestille mig det er effektivt nu - det kunne jeg godt have brugt dengang.

Omkring uddannelse, både ja og nej, jeg var engang med i et MLM firma (jeg var 18 år) jeg blev presset til at bruge 30.000 kroner på et varelager, selvfølgelig var det mit eget valg men mine uplines kan jeg huske var så pengeliderlige og de fokuserede hele tiden på vækst vækst vækst. Vi var til møder hvor vi stod og klappede og hørte musik og pludselig kunne jeg bare ikke genkende mig selv i det forum. Derfor er jeg nok lidt modstander af fester og den slags events hvor man som dengang lige kunne vinde en bil. Jeg synes der var for meget fokus på den seje livstil og alle de materiale goder. 

I lyder rigtig fine og jeg forstår hvad i skriver. Som sagt ved jeg godt hvad MLM er og jeg ved også at det er en gigantisk branche som nok vil overrase mange. F.eks Tupperware som var forganger og Hebalife som pludselig sponserede nogen af de største sportsklubber i verden. Respekt for det.

Men jeg møder bare stadig mennesker på min vej som starter med at sige "vil du have økonomisk frihed? og jeg synes bare ikke det hænger sammen med sådan en indledning for overlæggeren sættes alt for højt. Man kan hurtigt blive slemt skuffet.

Måske det er farligt jeg blander mig i sådan en debat da jeg ikke er up2date, men synes ikke jeg kritisere MLM, jeg siger bare der er mange fordomme, jeg er selv stødt på dem og derfor pointerede jeg bare at det kan være en udfordring netop fordi vi har haft ture med pyramidespil og den danske jantelov. 

og så er jeg bare grundlæggende mod dem som indleder med at sige som sagt "økonomisk frihed og mere tid til dig selv og dine børn" jeg ved af erfaring at det altså ikke bare kommer så let !



Nu har jeg læst alle dine indlæg, og selvom du siger du er objektiv så er du det ikke helt alligevel :) ...  du borer i uddannelse, systemer hvor det tager en uge at blive oprettet og andet...  din indgangsvinkel til det her bygger på en masse forældet information/oplevelser, og på trods af du hænger dig meget i det med uddannelse, så går et eller andet tabt her, du tager alle over en kam Peter...  jeg forstår ikke hvorfor det er en mission for dig at blive ved med at bore i de ting du gør, kig dig omkring... vi NWM'er stadig en minoritet...  hvis vi skal snakke om dårlige uddannelser, så er der helt sikkert en masse andre steder der burde gribes ind først....

Det med at man skal finde 1000 kunder hvor kommer det fra? :) ....  mit netværk er i dag +3000 personer og det er blandet kunder og folk der vil forretningen, det har spredt sig til 21 lande... og kører ganske fornuftigt, jeg har meget svært ved at se alle de problemer du hakker rundt om i hele tiden, og jeg står altså midt i den type forretning du snakker om...   vi er enige om at der er altid er nogen som kvajer sig osv... men det sker da alle steder? , er det værre fordi det er i NWM branchen? ...

Gu er det hårdt arbejde at få succes med NWM, jeg ved ikke hvorfor folk tror andet... at det er de færreste der for succes, hvad måles det på? ... det fordi at man sætter kriteriet i NWM som værende økonomisk frihed? ... jeg kender masser af mennesker, som er utroligt tilfredse med at tjene nogen ekstra tusser om måneden... det kan være en succes for dem... som i alle andre forretninger så får du som fortjent, og efter hvad du lægger i det, mere er der ikke at sige om det...

Der bliver snakket meget om pyramidespil ... jeg tror de færreste i virkeligheden er klar over hvor det begreb stammer fra... det var en relativt kort periode for vel snart 15 år siden, hvor nogen kriminelle afholdte møder på hoteller rundt om i DK, mange blev afholdt i Rungsted, København og Ålborg, her blev der så samlet kuverter ind med større beløb, som så skulle sendes rundt i netværket, hvilket aldrig skete.... det er den pyramidespils historie vi kender fra DK...  hvis nogen kan påvise rigtige selskaber der er dømt for pyramidespils lignede adfærd eller lign. så lad mig høre hvilke det drejer sig om? ...

De der bruger det begreb, de har ingen ide om, hvad det er de taler om.... Jeg har forsøgt utallige gange at forklare folk forskellen, og hvorfor det begreb ikke hører hjemme i NWM på nogen måde.... men det siver bare ikke ind... 

Det vil altid ok at skyde på NWM, det har det været fra dag 1.... og det stopper aldrig... og der er mange fordomme ja.... men lad mig fortælle dig en ting... folk der har den slags fordomme, dem kan du som oftes ikke få til at forstå hvordan det hænger sammen...og det er fordi de ikke vil! ... en tidligere tråd her på Amino, der var en fyr som kaldte NWM for pyramidespil.... han fik en helt klar definering på hvorfor det ikke er et pyramidespil.... med links til forbrugerombudsmandens hjemmeside m.v....  han påkaldte sig retten til at kalde det et pyramidespil :D ...   faktum er, at folk der ikke kan li NWM, de ved som oftes ikke hvad det handler om i en grad, til at de bør komme med alle deres fordomme og påstande... og dem som ikke kan li NWM, de kommer aldrig til at kunne li det.... de elsker bare at hakke på det... kig her i forrummet... :) det er det bedste bevis du kan få....  uanset hvad dem som rent faktisk arbejder med det siger... så er alle andre klogere....  lidt som hvis jeg kommer ind i din forretning, og skal til at forklare dig din maling er lort.... og du kan påvise at det ikke er sandt....men jeg holder bare på det...og fortæller alle du sælger lort.... og du ikke ved en skid om det du sælger.... for det er min oplevelse.... jeg måske videre... og skriver om det på nettet....  du kan ikke gøre noget.... for min oplevelse er, at man kan få bedre maling i bilka.... :) ...meget bedre mailing! ..og det koster 50 % af hvad du sælger på til på tilbud :)   det er min oplevelse.... og det er fordi jeg engang for mange år siden hørte en som brugte det mærke du sælger... han fik cancer 15 år senere..     forstår du hvor jeg vil hen...   en gang vås... jeg ved naturligvis ikke en hak om dig og dine produkter, og hivs jeg skulle udtale mig, så ville jeg som et minimum ringe dig op og finde ud af om det rent faktisk var som jeg troede... jeg må formode du er den ´som har det bedste overblik.... selvom du står i sælgerrollen....så vil jeg stadig mene at det er dig der er den der ved mest og har den bedste erfaring... det ville være et minimum for mig.... så kunne jeg drage en konklusion efterfølgende :)

God dag til jer...

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 08:44 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:
Jeg anfægter måden nogen personer vælger at sælge eller formidle MLM på og det ødelægger det for mange andre.

Peter - denne del tror jeg vi alle har forstået, og vi er vist alle enige i, at der render mange personer rundt, som nok aldrig skulle være startet i MLM. 

Men hvad skal vi egentlig bruge den oplysning til?

Hvis jeg fortalte dig, at jeg har oplevet mange folk i detailhandlen som aldrig burde have været ekspedienter - hvad ville du så bruge den oplysning til???

Skal vi så på den baggrund sidde og debattere, om det er OK at starte en detailbutik? 

Eller ville du på det grundlag begynde at fraråde folk at blive salgsassistent i en butik? Nej vel?

Skal vi ikke bare sige, at problemet omkring dårlige sælgere/rådgivere er noteret, taget til efterretning - og hermed uddebatteret? ;-)
(når nu vi ved, at der i de fleste koncepter netop bliver tilbudt uddannelse til de personer, der gerne vil dygtiggøre sig) 

Peter Maler:
så kan vi ikke være lidt realistiske og starte med 10 i netværket. Jeg appellere til nogen delmål og ikke en færdig mission...

Du tager sætningen med de 1000 personer ude af kontekst.  

Hvis du får en kunde ind i din butik, som skal renovere hele sit hus - starter du så med kun at nævne, at du kan skaffe penslerne? 

Det de fleste folk ikke forstår ved MLM-konceptet er, at du både er kunde, forhandler, ambassadør og konsulent - både for produkterne og forretningsmodellen - så hvis jeg skal sælge hele forretningsmodellen til dig - så starter jeg jo ikke med at nævne et delmål - ligesom du heller ikke ville starte med kun at nævne pensler. 

Selvfølgelig må man da gerne få at vide hvilken indtjening det ville give, hvis man havde 1000 personer i sit netværk - det er bl.a. en motivationsfaktor og en måde at forklare på, hvordan konceptet virker i sin yderste konsekvens. 

Det der bare aldrig må ske er, at man får det til at lyde som om, at det er nemt at skaffe de 1000 personer - det er vi helt enige om - og før man overhovedet kan nå til 1000 personer er man nødt til at have nogen realistiske delmål - men jeg kan stadig ikke forstå, hvorfor så mange mennesker har noget imod at man fortæller om mulighederne. 

Peter Maler:
og er de virkelige parate til at vende ryggen til detailhandlen og foretage alle deres indkøb online

Kan du vise mig en eneste succesfuld MLM'er der fuldstændig har vendt ryggen til detailhandlen? Eller som ikke handler lokalt samtidig med at handle i sit MLM-firma? Jeg går ud fra, at du må kende et par stykker siden du bliver ved med at bringe det op?

----------

Edit: Nu har jeg lige læst de sidste par indlæg - og det begynder at ligne en flame af Peter Maler - det er altså ikke det, der er hensigten... 

(Men det er da rart med passionerede lidelsesfælder.) Smile

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 09:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis og Allan.

Jeres indlæg kom vist lidt for sent ;-)

Jeg har netop skrevet i et indlæg at jeg erkender at mine "fordomme" omkring MLM er baseret på egne erfaringer og der absolut intet generaliserende er i det jeg skriver. Jeg skriver ligeledes at det med de 1000 personer blev grebet ud af sammenhæng, igen fordi jeg har farvede briller pga af fortiden. og ligeledes giver det svar på flere af jeres spørgsmål. Pludselig skal jeg også påvise at en MLM vender ryggen til detail, jeg spurgte hvad i mente var udviklingen generalt, fordi jeg selv driver detail og er interesseret i udviklingen på godt og ondt.

Og præcis som en af jer også skriver er nogen af de ting jeg kendte lidt forældet, men det skriver jeg jo netop også ? og ja, der vil altid være emner som uanset påkalder sig deres ret til at synes det er noget pyramide og jeg er enig de aner ikke hvad de taler om. 

Jeg synes historien omkring de 3000 mennesker i et netværk er spændende, det er rart at vide når det lykkes, jeg synes hele processen er spændende fordi jeg engang selv har været der hvor det ikke lykkes, trods et stort netværk og mange ambitioner dengang. Jeg tager hatten af for den slags missioner som går op i en højere enhed.

Jeg tror faktisk det der oprindeligt fik mig til at skrive på tråden var faktisk for at advarer lidt mod "bare lige" holdningen - det har jo intet med jer at gøre - måske har jeg også set et par tidligere indlæg her på Amino hvor det blev lidt for smart, men ja, selvfølgelig er der mange typer der skriver på Amino, men det er også det som gør det fedt, fordi vi får hele sammensætningen af mennesker og ud af den kan vi jo også analysere ?

Sidst men ikke mindst blandede jeg min egen holdning ind i processen omkring det er en trist udvikling med detail og udviklingen i Danmark, det har selvfølgelig intet med jer eller MLM at gøre, det var blot sådan en øv statement som måske ikke hørte til.

Jeg håber at mange som læser det her benytter muligheden for at se på jeres gode argumenter og ikke mindst historier om hvor i har været, hvor i er idag og vi ikke længere bruger tiden på at bore i en sætning eller 2 jeg har skrevet baseret på nogen tidligere erfaringer. 

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Fra  Holmes WebDesign Skrevet kl. 09:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Der er god grund til at du holder dig langt væk fra ACN. Opbygningen af deres MLM er i strid med dansk lovgivning. Mere om dette kan findes på Forbrugerombudsmandens side.

Der er tale om et typisk pyramidespil i en meget enkel forklædning. For det første skal du betale for at være med. Dernæst loves der en superindtjening, især hvis du kan få andre til at sælge for dig og dermed få del i deres provision. Problemet kommer når du skal til at have din investering igen. Begynd selv at regne lidt på det og du vil hurtigt finde ud af, at det ikke er mange der "løber" med gevinsten.

Systemet kaldes også et Ponzi system. Madoff benyttede sig af samme system og han er, indtil videre, historiens største svindler. Hans gevindst var en fængselsdom på 150 år.

Så har du lyst til at være sælger er det ikke MLM du skal gå efter. Find en virksomhed der tilbyder en fornuftig aflønning der ikke gøres afhængig af undersælgere.

Mvh

Holmes
Holmes WebDesign
(Jeg søger lige for tiden sælgere til vores egne produkter: Mere information her: http://www.1-holmes.dk/sales/saelger-add.pdf )

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 10:22 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Claus Holm Larsen fra Holmes Webdesign,

Vi har egentlig gang i en ok debat omkring et spændende emne, så kommer du pludselig med en upassende jobannonce som ikke vedrører emnet og benytter samtidig lejligheden til at svine et konkret firma til hvilket er i strid med en god etik og moral. Det er ret tydeligt at dem som skriver sammen på denne tråd på det seneste ikke søger et job, men jeg tror faktisk ikke du har sat dig ind i det.

For din egen skyld så overvej næste gang du spontant smider omkring dig med jobannoncer forkerte steder at det kan skade dit og din virksomheds omdømme.

Side 19 ud af 22 (212 indlæg)