Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Goodwill

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gjerlev
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :
hej aminoer

 

hvordan vil du vurdere værdien af goodwill i en virksomhed under omdannelse til selskab, evt med henblik på at medtage partner i virksomheden.

 

grundoplysninger konkrete ordrer ca. 1 mio.

konkrete forespørgsler ca. 50 mio.

gennemarbejdet unikt og salgbart koncept

ejer og medarbejderkompetencer der er grundige, unikke og salgbare

MBC
Tilmeldt 23. May 06
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg vil foreslå at du får en ekstern ekspert, evt en revisor til at give en erklæring på værdien på den goodwill der er i dit selskab.

Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Aloha......

 

qoute...-hvordan vil du vurdere værdien af goodwill i en virksomhed under omdannelse til selskab, evt med henblik på at medtage partner i virksomheden.

 

Det er simpelthen umuligt at svare på, da mængden af goodwill er afhængig af mange forskellige faktorer - uden grundig indsigt i virksomhedens forretningsgrundlag, udviklingsmuligheder og økonomiske historik, er det ikke til at komme med et seriøst bud. Yderligere såfremt det er et salg af virksomheden, kommer købers egenkapital kontra sælgerfinansiering også ind i billedet ligeledes overtagelsesvilkår mv. - Ellers som der bliver nævnt, kontakt din revisor.

 

Med venlig hilsen

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Hej Mogens,

 
Ja, goodwill er en svær størrelse, men der er nogle metoder, som du kan bruge til at bestemme det. Du skal prøve at kigge forbi nedenstående webside. Jeg kunne godt skrive en halv fristil, men jeg tror det er bedre, at du medbringer en stor kop kaffe samt en lommeregner, hvorefter du giver dig i kast med at læse disse sider, som linket fører dig til...


 

Håber at det er dig en hjælp...

 


Side 1 ud af 1 (4 indlæg)